رسانه‌های آلمان به نقل از گزارش‌های منتشر شده دولت اعلام کردند که میزان جرم و جنایت علیه مسلمانان این کشور در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال‌های قبل بیش از ۲ برابر شده است.

تشدید رفتارهای اسلام‌هراسی در آلمان/ افزایش ۲ برابری آمارها در پی جنگ غزه

به گزارش قدس آنلاین، طبق گزارش‌های منتشر شده توسط منابع رسمی کشور آلمان تعداد رفتارهای اسلام هراسی در این کشور سال گذشته بیش از ۲ برابر شده است.

خبرگزاری دی‌پی‌ای آلمان با استناد به پاسخ دولت به تحقیق کریستوف دو وریس، قانونگذار اتحادیه دموکرات مسیحی (CDU) گزارش داد که در سال ۲۰۲۳ میلادی حدود یکهزار و ۴۶۴ رفتار خشونت ‌آمیز علیه مسلمانان این کشور ثبت شده است که در مقایسه با سال قبل (۶۱۰ مورد) آمارها از افزایش ۲ برابری حکایت دارد.

این آمارها در حالی منتشر شده است که پیشتر پلیس آلمان گزارشی از موارد جرم و جنایت علیه مسلمانان منتشر کرده بود که تعداد آن در سه ماه اول سال جاری به ۱۳۷ مورد می‌رسید. پلیس اعتقاد دارد افزایش جنایات علیه مسلمانان با تشدید جنگ غزه مرتبط است.

دولت آلمان از زمان شروع حملات اسرائیل در نوار غزه بارها نسبت به افزایش نژادپرستی علیه ضد مسلمانان این کشور ابراز نگرانی کرده است.

استفن هبستریت، سخنگوی دولت آلمان با اشاره به اینکه نزدیک به پنج میلیون مسلمان در این کشور تابعیت شهروندی دارند، تاکید کرده است که هرگونه حمله به مسلمانان در آلمان، به دلایل مذهبی یا دلایل دیگر، کاملا غیرقابل قبول است.

آلمان با بیش از ۸۴ میلیون نفر جمعیت، بعد از فرانسه دارای بیشترین تعداد مسلمانان در قاره اروپاست که اکثر آنها را مهاجران ترک تبار تشکیل می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.