نخست وزیر انگلیس پاسخ ایران به اقدام تجاوزگرانه رژیم اسرائیل علیه ساختمان کنسولی سفارت کشورمان در دمشق را یک اقدام «بی‌سابقه» توصیف کرد و گفت که درباره جلوگیری از تشدید تنش‌ها با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو خواهد کرد.

سوناک: اقدام ایران بی‌سابقه بود/درباره جلوگیری از تشدید تنش‌ها با نتانیاهو صحبت می‌کنم

به گزارش قدس آنلاین ریشی سوناک روز دوشنبه در جلسه اضطراری مجلس عوام انگلیس پیرامون تحولات خاورمیانه، ادعاها علیه دفاع مشروع ایران را تکرار و ادعا کرد: شنبه شب ایران تلاش کرد تا خاورمیانه را به یک بحران دیگر سوق دهد. آن‌ها رگباری از موشک‌ها و پهپادها را بر فراز عراق و اردن به سمت اسرائیل شلیک کردند. سطح این حمله و اینکه اقدام صورت گرفته به طور مستقیم اسرائیل را هدف قرار داد بی سابقه بود.

وی با بیان این ادعا که اقدام ایران «بی‌ملاحظه و خطرناک» بود، مدعی شد که این حمله موفقیت‌آمیز نبود و تمام موشک‌ها رهگیری شد.

نخست وزیر انگلیس سپس در تداوم حمایت‌های بی‌دریغ لندن از رژیم صهیونیستی ادعا کرد: ایران با این حمله بار دیگر چهره واقعی خود را نشان داد. آن‌ها مایلند که در حیاط خلوت خود بحران ایجاد و خاورمیانه را بی‌ثبات کنند. این درحالیست که هدف ما حمایت از ثبات و امنیت است؛ زیرا هرچند خاورمیانه هزاران کیلومتر با ما فاصله دارد اما بر امنیت و آبادانی ما تاثیر مستقیم دارد.

وی مدعی شد: ما با متحدان‌مان در تلاش هستیم تا تنش‌ها را کاهش دهیم و از خونریزی بیشتر جلوگیری کنیم. باید خونسردی خود را حفظ کنیم و تمام تلاش‌های دیپلماتیک خود را در این زمینه به کار ببندیم.

سوناک در همین پیوند گفت: من به زودی با (بنیامین) نتانیاهو صحبت خواهم کرد تا همبستگی خود را با اسرائیل در برابر حمله صورت گرفته، اعلام و درباره نحوه جلوگیری از تشدید تنش‌ها صحبت کنم.

وی تصریح کرد: تمام طرف‌ها باید خویشتن‌داری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.