در حالیکه اجرای نمایش «گالیله» از فردا شب، ۲۹ فروردین ماه آغاز می‌شود، بلیت ‌فروشی این اثر نمایشی ، به دلیل ممنوع‌الفعالیتی یکی از بازیگران این نمایش متوقف شده است.

اجرای «گالیله» تحت تاثیر ممنوع‌الکاری یک هنرمند

گروه اجرایی این نمایش توضیح دادند که این مساله به دلیل سوءتفاهم رخ داده و در حال پیگیری هستند تا این مشکل برطرف شود. آنان همچنین عنوان کردند که با همه پیگیری‌هایی که برای حل این مشکل انجام می‌دهند، شخص دیگری را به عنوان جایگزین او در نظر دارند.

نشست خبری نمایش «گالیله» به تهیه‌کنندگی آزیتا موگویی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین پور روز سه شنبه - ۲۸ فروردین- با حضور بازیگران و کارگردان این اثر در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد.

حسین پور در این نشست گفت: ارادت قلبی به حمید سمندریان مترجم نمایشنامه برتولت برشت باعث شد در مراسم خاکسپاری ایشان به عنوان ادای دین تصمیم بگیرم این اثر را به اجرا ببرم؛ چندین بار تلاش برای اجرای این نمایش به وقفه خورد چه قبل از کرونا و بعد از کرونا به خاطر اتفاق های چند سال اخیر کار متوقف شد و به اجرا نرسید، تا در نهایت از فردا روی صحنه می رود.

حسین پور با تشکر از عوامل و بازیگران این نمایش ادامه داد: فرهاد آییش پیشنهاد سریال و آثار دیگر را به خاطر این نمایش رد کرد، تلاش و روحیه جنگنده آزیتا موگویی هم بسیار کمک کرد و عوامل درجه یک به همکاری من آمدند.

کارگردان «گالیله» تاکید کرد: تماشاگر الان حوصله نمایش چندساعته ندارد، به همین دلیل تغییراتی در نمایشنامه داشتیم، متن خیلی دراماتیک بود و شعار زدگی داشت که ما سعی کردیم و پس از گفت وگوها از تراژدی تلخ خارج شد و نگاه تازه به گالیله کردیم و این به نگاه ما به متن، برمی‌گردد.

وی گفت: گالیله بردن روی صحنه در این روزگار، خود کار سختی است، این نمایش فداکاری همه آدم های این اجرا را همراه دارد، ما برای نمایش بحث‌های زیادی داشتم، روی متن اصلی برشت ایراداتی از جمله ایرادات ایدئولوژیکی داشتیم اما نمایشنامه را به سمت اقناع آدم‌ها و خودمان بردیم و برایش هدف‌گذاری کردیم که چه می خواهیم بگوییم و چه کنیم.

وی ادامه داد: شورای نظارت نیز هیچ آسیبی به دغدغه مدنظر ما وارد نکرد و نهایت همکاری در مورد نمایشنامه با ما شد.واقعا دوست داریم مخاطب که از سالن خارج می شود حالش خوب باشد.

به گفته وی حذف بلیت فروشی نمایش به دلایل مشکلاتی است که امید است تا بعد از ظهر حل شود.

ناراحت نمی شوم «گالیله» آخرین صحنه زندگی‌ام باشد

فرهاد آییش بازیگر این نمایش نیز گفت: دکتر خانوادگی من می‌گوید روی صحنه سکته می‌کنی و من ناراحت نمی‌شوم که روی صحنه این نمایش که اجرای شصتم من است این اتفاق بیفتد.

وی افزود: به شخصه از نظر دراماتوژی و کار و قصه کار، این اثر از قلب من نشات می‌گیرد، عاشق همین نمایش هستم. با همین ساختاری که دارد و هیچ مشکلی در این نمایش از اول ماجرا با شورای نظارت نداشته ام.

وی افزود: دوست داریم نمایش را به همین گونه ای که هست روی صحنه ببریم، یک نمایش نویسندگان فراوانی دارد، در مورد ما که یک دراماتوژی است دوباره نویسی صورت گرفته است.

آییش ادامه داد: زشت ترین کار برای عوامل یک نمایش باج دادن به مخاطب است که در قرن ما رواج دارد اما ما هرگز به دنبالش نیستیم.

صدف اسپهبدی نیز گفت: یک رابطه خارج از سازمان که در متن اصلی نیست و در شخصیت من هم وجود دارد در «گالیله» برایم جذاب است. به نمایندگی از یک گروه بیش از ۵۰ نفره اینجاییم که حاصل تلاش شبانه روزی آنها طی چند ماه روی صحنه می رود.

نورا هاشمی نیز گفت: قبلاً ویرجینیا را در کار گالیله داریوش فرهنگ بازی کرده بودم و امسال هم خوش شانسی من بود که در این نمایش باشم.

وی افزود: دلیل پذیرش این دعوت تغییراتی بود که در این نمایش نسبت به نمایش قبل وجود دارد و همکاری با یک گروه زبده را افتخاری دانستم. زمان کمی برای اجرا داشتم و در واقع تمرینات ما یک ماه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.