معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: طی سال ۱۴۰۲ میزان تخلیه کالاهای اساسی در مجتمع بندری انزلی یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد رشد داشت.

رشد ۷۲ درصدی کالاهای اساسی تخلیه شده در مجتمع بندری انزلی

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی نظری امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این کالاهای اساسی شامل غلات (سویا، ذرت، جو، گندم و کنجاله) بود که ذرت بیشترین میزان رشد را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه رکورد تخلیه و بارگیری مجتمع بندری انزلی پس از ۶ سال شکسته شد، افزود: در سال گذشته حدود دو میلیون تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری صورت گرفت که رشدی ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در سال گذشته ۷۱۹ کشتی وارد مجتمع بندری انزلی شد، خاطرنشان کرد: نسبت به سال ۱۴۰۱، رشدی بیش از ۳۵ درصد را در این حوزه تجربه کردیم.

نظری با اشاره به میزان واردات کالا در بندرانزلی، گفت: سال گذشته واردات کالاهای نفتی و غیرنفتی از این مجتمع بندری یک میلیون و ۶۰۸ هزار تن بود که رشد ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ را به خود اختصاص داد.

وی در مورد فعالیت‌های شاخص معاونت امور بندری در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: ارتقاء توان تجهیزات غیر استراتژیک جهت عملیات باربری غلات از روش برون سپاری به شرکت ثالث از طریق پورت اپراتور بندر، جذب نیروی انسانی عملیاتی شرکت پورت اپراتور با توجه به کمبود نیروی انسانی در قسمت عملیات بندری، انعقاد قرارداد در زمینه احداث مخازن روغن خام خوراکی به ظرفیت ۴۰ هزار تن، انعقاد تفاهمنامه احداث مجتمع ساخت و تعمیرات کشتی و همچنین انعقاد تفاهم نامه احداث سیلوی غلات ۴۰ هزارتنی از اهم این موارد بود.

نظری با اشاره به کاهش زمان سرویس دهی به کشتی ها در بندرانزلی، عنوان کرد: Service Time در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۱۹ درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.