وزارت رسیدگی به حوادث حکومت سرپرست طالبان امروز (سه شنبه) اعلام کرد که شمار جانباختگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان به ۶۶ نفر افزایش یافته و ۳۶ نفر دیگر هم مجروح شده‌اند.

افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر

به گزارش قدس آنلاین، وزارت رسیدگی به حوادث حکومت سرپرست طالبان در نشستی اضطراری با نمایندگان شماری از نهادهای کمک‌رسان در کابل، خواهان رسیدگی به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی شد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که نمایندگان اوچا، سازمان جهانی غذا، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، سازمان بین‌المللی مهاجرت، موسسه اکتید و شورای پناهندگان دانمارک در این نشست حضور داشتند.

در عین حال، سازمان هواشناسی وزارت حمل و نقل و هوانوردی حکومت سرپرست طالبان در بیانیه‌ای از احتمال بارش باران در ۱۴ ولایت این کشور در روز ۲۹ فروردین(فردا) خبر داده است.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، ولایت‌های هرات، فراه، نیمروز، هلمند، قندهار، زابل، پکتیکا، خوست، پکتیا، غزنی، بامیان، دایکندی، ارزگان و غور روز چهارشنبه شاهد بارندگی و سیلاب‌ خواهند بود.

در چند روز اخیر بسیاری از ولایات افغانستان شاهد بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب بوده اند.

 سایق جانان سخنگوی وزارت رسیدگی به حوادث حکومت سرپرست طالبان به تازگی در بیانیه‌ای گفت که وقوع سیل‌ علاوه بر تلفات جانی، باعث تخریب نزدیک به ۶۰۶ خانه و یک هزار و ۹۵۰ زمین کشاورزی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.