۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 979053

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: شمار بیماران مبتلا به دیابت تازه شناسایی شده در نیشابور در سال ۱۴۰۲ حدود سه برابر نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.

مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد

به گزارش قدس خراسان، زهرا دستجردی اظهار کرد: پارسال تعداد بیماران جدید مبتلا به دیابت در خراسان رضوی کمتر از پنج هزار نفر بوده است که این میزان در سال قبل از آن حدود هزار و ۷۹۰ نفر بود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بیان کرد: کنترل همه گیری ویروس کرونا و ایجاد فرصت بیشتر مراقبان سلامت برای انجام غربالگری بیماری دیابت، اجرای پویش ملی سلامت در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل افزایش غربالگری و شناسایی بیماران دیابتی است.

وی گفت: ۶۶ درصد از مبتلایان به دیابت شناسایی شده در نیشابور زن و بقیه مرد هستند.

دستجردی افزود: در قالب طرح ملی سلامت ( از ۱۵ آبان تا پایان دی ماه ۱۴۰۲) ۲ هزار و ۵۱ بیمار جدید مبتلا به دیابت در نیشابور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اظهار کرد: همچنین سال گذشته در راستای تشدید خطرسنجی و شناسایی بیشتر بیماران مبتلا به دیابت در رده سنی بالای ۳۰ سال، حدود ۱۱۰ تیم سیار خطرسنجی برای انجام غربالگری دیابت و فشار خون به ادارات و کارخانه‌های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعزام شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.