عضو هیئت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: عملیات غرورآفرین «وعده صادق»، کم‌نظیر، مدبرانه، شجاعانه، قهرمانانه و هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع مشروع و به منظور تنبیه رژیم صهیونیستی انجام شد.

علمیات «وعده صادق» مدبرانه و کم‌نظیر بود

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله فتحی، عضو هیئت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به بهانه عملیات غرورآفرین «وعده صادق» اظهار کرد: یکی از حقوق مسلم در حقوق داخلی و بین‌الملل حق دفاع مشروع است که در قوانین داخلی و بین‌الملل از جمله در ماده ۵۱ منشور سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: وعده صادق، عملیات ویژه، کم نظیر، مدبرانه، شجاعانه، قهرمانانه و هوشمندانه جمهوری اسلامی در راستای دفاع مشروع و برای تنبیه و تادیب رژیم صهینویستی بود که از صبر و بردباری جمهوری اسلامی دچارسوء تفاهم شده  و با حملات ددمنشانه به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق منجر به شهادت جمعی از فرزندان دلیر این کشور شده و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران را زیر پا گذاشت. بنابراین این اقدام لازم و ضروری و در مسیر منافع ملی و اقتدار کشور بود. لازم بود درسی عبرت آموز به این رژیم سفاک و کودک‌کش داده شود تا پا از گلیم خود دراز نکند و حد و اندازه‌های خود را بداند چراکه کلوخ‌انداز را پاداش سنگ است.

فتحی ادامه داد: این عملیات ظفرمندانه و شکوهمند موجی از شادی و شعف و غرور ملی را در ایران اسلامی و مردم شجاع و انقلابی آن ایجاد کرد و روح امید را جهان اسلام زنده کرد. این عملیات بی‌سابقه نقطه عطفی در تاریخ ایران است و جایگاه منطقه‌ای و جهانی ایران را ارتقا داد و جهانیان باید به دیده احترام به ایران اسلامی نگاه کنند، شاید بتوان جمهوری اسلامی ایران را به دوران قبل از این عملیات و بعد از این عملیات تقسیم کرد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی تصریح کرد: لازم است ملت بزرگ ایران اسلامی با اتکال به ذات باریتعالی و با اعتماد به تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیروهای مقتدر نظامی کشورمان همچون همیشه پیشتیبان ولایت فقیه و نیروهای جان بر کف نظامی باشند و در جنگ رسانه‌ای پیش رو نسبت به عملیات روانی دشمن هوشیار عمل کنند.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.