اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره فعالیت امواج همرفتی در مناطقی از استان طی ۲۴ ساعت آینده، هشدار سطح زرد صادر کرد.

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد که ناپایداری‌های همرفتی از بعدازظهر جمعه تا عصر شنبه (۳۱ فروردین تا یکم اردیبهشت) نیمه جنوبی و غرب استان را فرا می‌گیرد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، از بعد از ظهر فردا جمعه رگبار باران، رعد و برق، وقوع صاعقه، وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد با گرد و خاک در مناطقی چون بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، سمیرم، شهرضا، فریدونشهر، گلپایگان، کبوتر آباد، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز، شهر اصفهان و دهق پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، وقوع تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی هشدار داده و در ادامه توصیه کرده است که هموطنان طی ۲۴ ساعت آینده در سفرهای برون شهری و فعالیت‌های کوهنوردی و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی احتیاط کنند.

در این اطلاعیه بر پرهیز از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در جابجایی عشایر و نیز لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اخذ تمهیدات لازم برای حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی تاکید کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.