رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۵۴ نفر در حوادث ویژه ترافیکی در هفته پایانی فروردین ماه ۱۴۰۳ گفت: در این بازه زمانی ۱۱ نفر بر اثر غرق‌شدگی فوت کرده‌اند.

۵۴ فوتی در تصادفات هفته آخر فروردین/ ۱۱ فوتی بر اثر غرق‌شدگی

به گزارش قدس آنلاین جعفر میعادفر با اشاره به حوادث ویژه هفته گذشته (۲۵ تا ۳۱ فروردین ماه) اظهار کرد: طی هفته‌ای که گذشت ۵۰۹ مورد حادثه ویژه در سامانه ثبت حوادث مراکز هدایت عملیات و بحران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به ثبت رسیده که نسبت به هفته ماقبل آن، از جهت تعداد حوادث شاهد کاهش ۲۱ درصدی هستیم.

وی افزود: ۱۶۴ مورد از این حوادث، حادثه ویژه ترافیکی و ۳۴۵ مورد حادثه ویژه غیرترافیکی بوده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: طی این مدت ۱۳۹۴ نفر مصدوم و بیمار توسط تیم‌های بهداشتی و درمانی خدمات لازم را دریافت کرده‌اند و ۱۷۸ نفر به دلیل شدت جراحات و بیماری‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

میعادفر با بیان اینکه طی هفته گذشته ۹۴۷ نفر در حوادث ویژه ترافیکی مصدوم شده‌اند، گفت: ۸۳۷ نفر از مصدومان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اعزام، ۱۱۰ نفر در محل حادثه درمان و متاسفانه ۵۴ نفر فوت شدند. بیشترین حادثه ویژه ترافیکی ثبت شده در استان‌های کرمان، خراسان رضوی و آذربایجان غربی بوده است.

وی با بیان اینکه ۴ درصد از سوانح ترافیکی ثبت شده نیز مربوط به حمل و نقل عمومی بوده است، گفت: ۷ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با حمل و نقل عمومی در هفته گذشته به ثبت رسیده که منجر به مصدومیت ۸۶ نفر و فوت ۵ نفر شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به مصدوم شدن ۴۴۷ نفر در حوادث ویژه غیرترافیکی تصریح کرد: در هفته گذشته ۲۶ مورد حادثه غیرترافیکی مرتبط به آتش سوزی و انفجار ناشی از نشت گاز به ثبت رسیده که منجر به مصدومیت ۵۹ نفر و فوت ۸ نفر شده است.

میعادفر غرق شدگی را نیز جزو حوادث ویژه غیرترافیکی ثبت شده در هفته گذشته عنوان و بیان کرد: طی این بازه زمانی، ۱۱ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست داده‌اند. همچنین در حوادث جوی هفته گذشته ۱۷ نفر مصدوم شده و ۱۳ نفر فوت کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.