۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 981560

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: این شهرستان دارای اقلیمی مناسب برای پرورش شتر است و هم‌اینک هزار و ۷۰۰ نفر شتر در این منطقه نگهداری می‌شود.

پرورش هزار و ۷۰۰ نفر شتر در داورزن

به گزارش قدس خراسان، سعید خسروجردی روز جمعه در حاشیه مکان‌یابی یک مجتمع شترداری، پرورش شتر را از ظرفیت‌های مغفول این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر، ظرفیت بسیار مناسبی برای پرورش شتر و شترداری دارد.
وی افزود: با توجه به اقلیم مناسب منطقه و پتانسیل‌های موجود، قطعاً امکان افزایش جمعیت شتر این شهرستان تا چند برابر وجود دارد.
مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: گسترش صنعت شترداری در داورزن، نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارش‌ها، پرورش شتر در بین انواع دام پرواری سبک و سنگین، راه مقرون به صرفه‌تری محسوب می‌شود.
خسروجردی خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی نیز امکان تهیه علوفه از منابعی چون ظرفیت علوفه‌ای خارشتر و نیز امکان چرا در بیابان‌های داورزن، برای این دام‌ها فراهم است.
مدیر جهاد کشاورزی داورزن افزود: تحقیقات علمی نشان داده شیر شتر دارای ارزش غذایی بسیاری است که می‌توان از آن فراورده‌های زیادی تولید کرده و با استفاده از همین پتانسیل، ثروت ایجاد کرد.
وی گفت: ایجاد مجتمع شترداری برای ساماندهی شترداری در داورزن، امری ضروری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.