مدیر انتشارات کتابستان با پیش بینی افت گردش مالی ناشران در بخش فروش مجازی نمایشگاه کتاب امسال گفت: فروشگاه های کتاب با آمادگی بیشتر و تعداد کتاب بیشتری در نمایشگاه حضور خواهند یافت و گوی رقابت را در میزان فروش از ناشران می گیرند.

 پیش بینی عقب ماندن ناشران از فروشگاه ها در نمایشگاه کتاب

به گزارش قدس آنلاین، محمد حقی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: بنظرم امسال سرو صدای ناشرها بلند خواهد شد چون حضور فروشگاهها در بخش مجازی نمایشگاه، باعث می شود که خرید مردم در فضای مجازی به سمت فروشگاهی برود و از آنجا که فروشگاه ها، کتابهای چاپ قبلی ناشران را دارند، قیمت هایشان پایین تر است.

او که تجربه مدیریت انتشارات، فروشگاه و شرکت پخش کتاب را دارد معتقد است: حضور بخش فروشگاهی و انتشاراتی در نمایشگاه کتاب باید تجربه می شد تا دوگانه ای که درباره ماهیت نمایشگاهی و فروشگاهی نمایشگاه کتاب ایجاد شده بود حل شود  چرا که گفته می شد نمایشگاه کتاب، فروشگاه های کتاب را تهدید می کند ولی مگر چند درصد گردش مالی کتاب در نمایشگاه کتاب رخ می دهد که فروش ده روزه کتاب، کتابفروشی ها را تهدید کند؟! بهرحال حضور توامان انتشاراتی ها و فروشگاه ها در نمایشگاه کتاب باید تجربه می شد.

 مدیر انتشارات کتابستان معرفت با بیان اینکه این انتشارات با ۴۰ عنوان کتاب جدید که برای اولین بار در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می شود در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور دارد، خاطرنشان کرد: در این دوره با ۳۰۰ عنوان کتاب حضور داریم که ۴۰ عنوان کتاب چاپ اول برای اولین بار در نمایشگاه رونمایی می شود  و ۷۰ عنوان کتاب جدید هم طی یک سال اخیر منتشر شده که به نمایشگاه می آید.

وی با بیان اینکه این انتشارات سال گذشته با ۲۳۰ عنوان کتاب در نمایشگاه حضور داشته است، افزود: یکی از اهداف انتشارات کتابستان معرفت، حمایت از نویسندگان تازه‌کار است و با سرمایه‌گذاری روی آثار اولیه‌ نویسندگان و افراد نوقلم، از ایده تا انتشار اثر، آنها را حمایت می‌کند که تعدادی از کتابهای چاپ اول ما از قلم اولی هاست.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.