فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از افزایش ۱۳۰ درصدی حجم کشفیات قاچاق انواع کالا و سوخت طی ۵۰ روز نخست امیال با بکارگیری تجهیزات جدید توسط این نیرو خبر داد.

افزایش ۱۳۰ درصدی کشف قاچاق در مهم‌ترین مبدا تجاری کشور

سردار بهادر اسماعیلی در نشستی خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ۱۱۰۰ کیلوتر مرز دریایی استان هرمزگان و بیش از ۲۴۰۰ کیلومتر حوزه استحفاظی مرزبانی با احتساب جزایر خلیج فارس گفت: اهتمام و توجه ویژه نیروی مرزبانی با توجه به اینکه تاکید و اولویت کشور و نظام در چند سال اخیر موضوع اقتصاد و معیشت و تولید بوده مبارزه با انواع قاچاق تعریف شده است.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر با توجه ویژه به این حوزه  از سوی سردار رادان فرمانده انتظامی کشور توان مرزبانی به لحاظ تجهیزات پیشرفته و به روز نظارت و رصد و شناسایی و همچنین عملیاتی بیش از ۴۰ درصد رشد و ارتقا یافته ، خاطزنشان کرد: به همین دلیل در سال گذشته بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق کشف شده که ۹ درصد رشد داشت و  ۲۳ میلیون لیتر انواع سوخت، دخانیات ۲۴ میلیون نخ سیگارو  ۲۳ هزار قلم انواع وازم خانگی از جمله این کشفیات بود و در نتیجه ۹۵۴ شنائر و لنج دخیل در امر قاچاق هم توقیف گردید.

سردار اسماعیلی اضافه کرد: امسال طی کمتر از ۵۰ روز از آغاز سال بیش  ۳ میلیون لیتر سوخت کشف شده و کشفیات مرزبانی در حوزه قاچاق ۱۳۰ درصد رشد داشته است.

وی تأکید کرد: قاچاق چیان بدانند امسال برایشان سالی یه مراتب سخت‌تر  از گذشته خواهد بود زیرا ضربه زذدن به بنیانهای مالی و سر شبکه های قاچاق در دستور کار پلیس و مرزیانی قرار گرفته است. و هدف ما شناسایی سر بندها است و تلاش داریم به بنیانهای مالی آنها ضربه بزنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.