۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 984560

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی با بیان اینکه وضعیت فرزندآوری در این استان بحرانی است، گفت: پارسال این استان کمترین موالید را در سطح کشور داشت. 

ثبت کمترین میزان موالید در استان مرکزی

به گزارش قدس آنلاین، پروین مفتح زاده در ستاد برنامه‌ریزی جمعیت شهرستان خمین، افزود: پارسال ۹۶۷ تولد در خمین ثبت شد در حالی‌که شرایط مطلوب در این زمینه یک‌هزار و ۱۲۸ تولد است و منفی ۱۴ و سه دهم درصد از وضعیت مطلوب عقب است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی با اشاره به راه اندازی اتاق فرماندهی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: جبهه جوانی جمعیت تشکیل شده و نیاز به فرماندهی دارد.

مفتح زاده ازدواج ، فرزندآوری، پیشگیری از طلاق، درمان ناباروری، مهاجرت و تحکیم خانواده را از شاخص‌های جبهه جوانی جمعیت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اعضای اصلی ستاد جوانی جمعیت مردم هستند، اظهار کرد: ازدواج و فرزندآوری اولویت‌های این ستاد هستند و به دلیل آمار بالای طلاق و سقط جنین در استان مرکزی، این موارد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی بیان کرد: در این اتاق باید چالش‌های فرزندآوری شناسایی، راهکارها پیگیری و ریزبرنامه‌ها تعریف شود.

فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: جمعیت مسئله بسیار حساس و نیازمند کار فرهنگی و زیرساختی در خانواده است.

«حمید کمانکش» افزود: ارائه مشوق‌ها و تدوین برنامه‌های کاربردی راهکاری برای چالش جمعیت است.

فرماندار خمین شاه کلید موفقیت در حکمرانی اسلامی را فعال کردن گروه‌های مردمی عنوان کرد و ادامه داد: گروه‌های مردمی و دغدغه‌مند شهرستان در زمینه افزایش جمعیت فعالیت دارند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز گفت: تمرکز بر مسئله فرزندآوری ، پیگیری مستمر و ارائه راهکار عملی باید در دستور کار ستاد مردمی جوانی جمعیت قرار گیرد.

حجت الاسلام «رضا تاج آبادی» بیان کرد: این ستاد مردمی باید حلقه میانی بین مراکز مرتبط به فرزندآوری باشد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مرکزی اضافه کرد: تشکیل هیات‌های بیت الزهرا(س) در ستاد مردمی اراک تشکیل شده است و قرارگاه‌های تربیتی، اقتصادی، مسکن و حقوقی این هیات‌ها را حمایت می‌کنند.

وی تاکید کرد: جبهه سازی و تشکیل جبهه حمایت از جمعیت محدود به چند گروه مردمی نیست و حاکمیت و تمام گروه‌های مردمی باید مشارکت داشته باشند.

در پایان این نشست دفتر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در فرماندار خمین افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.