فرمانده انتظامی استان هرمزگان از تجهیز بیست جایگاه سوخت گازوئیل در این استان به سامانه پایش بامداد برای کنترل و نظارت سوخت‌گیری غیر مجاز خودروهای باری و تأثیر مثبت این طرح در کاهش قاچاق و تسریع در زمان سوخت‌گیری خودروهای فعال در حمل و نقل باری و تجاری خبر داد.

تجهیز جایگاه‌های سوخت هرمزگان به سامانه پایش قاچاق / کشف و انهدام ۴۲ کیلومتر لوله انتقال سوخت غیر مجاز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین: سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد صادرات و واردات و تجارت دریایی کشور از این استان انجام می‌شود، هرمزگان را از استان‌های مهم و استراتژیک کشور خواند و گفت: هرمزگان هم از نظر فرهنگی و هم از نظر جغرافیایی از استان‌های اولویت دار کشور است و  تعامل خوبی بین ارگان‌ها و مردم و حاکمیت در این منطقه برقرار است.

وی با یادآوری اینکه هرمزگان جمعیت متنوعی دارد و استان توریست پذیر و مهاجر پذیر است. ، خاطرنشان کرد: با این حال ما همواره در میان استان‌های مختلف از نظر میزان جرایم در رتبه‌های خوبی قرار داریم و جزو استان‌هایی هستیم که به لحاظ مسائل امنیتی و انتظامی وضعیت قابل قبولی داریم.

سردار علی اکبر جاویدان با ۱۲۰۰ کیلومتر مرز هرمزگان اشاره کرد و گفت: از پارسیان تا انتهای جاسک در محدوده ماست و مردم ما از قبل همنشینی با مرز و دریا روزی می‌برند و به همین دلیل هم  استان ما از نظر واردات و صادرات از استان های اصلی کشور است و بیش از ۷۰ درصد صادرات و واردات از استان سورت می‌گیرد که این امر می‌تواند مشکلات امنیتی و انتظامی فراوانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه شرایط ویژه استان و عوامل متعددی سبب شده که افرادی از خلأهای قانونی و فیزیکی موجود استفاده کنند و جوانان را درگیر کرده و گاه سپر خود قرار دهند و خود پشت صحنه بمانند،   مثل درگیری‌های ما در حوزه قاچاق سوخت، اظهار داشت:  در این خصوص کم کاری‌هایی هم وجود دارد و شغل‌های کاذب و دردسرهایی ایجاد کرده که بخشی از توان ما را معطوف به خود کرده است.

وی تأکید کرد: اما اراده مسئولان استان این است که بتوانیم ریشه‌ای این مشکل را حل کنیم. در این خصوص اقداماتی هم انجام شده و بعضا با طرح‌های عملیاتی خوب و مشترک در نقاط خاص بعضا کشفیات سوخت بیش از ۲ تا ۳ میلیون لیتر بوده است. خیلی از جوانان با غفلت در دام افراد سودجو افتادند.

وی از تجهیز ۲ جایگاه سوخت دو منظوره و عرضه گازوئیل استان به سامانه پایش و نظارت بر عرضه سوخت و قاچاق ان موسوم به بامداد با دستور دادستانی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک تمامی جایگاه های عرضه سوخت استان به این سامانه مجهز می شوند و از این طرق خودروهایی که بیش از یک بار در روز سخوت‌گیری کنند شناسایی و به آنها اخطار داده خواهد شد. علاوه بر این خودورهاییک ه دستور تویقف پلاک انها هم صادر شده به این سامانه داده خواهند شد و تردد انها تحت نظر قرار خواهد گرفت.

ضربات مهلکی به بنیادهای قاچاق سوخت وارد شده
وی گفت: ما در بحث خودروهای شوتی کاهش ترددها داریم و در بحث قاچاق سوخت هم ضربات مهلکی زدیم و کشفیات زیادی داشتیم. افراد سر باند به طرق مختلف شناسایی شدند و اقدامات خیلی خوبی در این خصوص داشتیم. در سال گذشته ۲۶ طرح ارتقا در خصوص قاچاق سوخت انجام دادیم که بخش اعظمی از آن طرح‌ها با مشارکت دریابانی بوده و در این طرح ها ۲۷ میلیون لیتر سوخت کشف شد.

انهدام ۴۲ کیلومتر لوله و ۱۵۰۰ مخزن قاچاق سوخت

وی تاکید کرد: بیش از ۴ هزار دستگاه شوتی سنگین و نیمه سنگین و سبک ضبط شدند. ۴۲ کیلومتر لوله‌ها از انبارها و خانه‌های روستایی به سمت سواحل کارگذاری شده بود که با ابزار و تجهیزات پلیس امحا شده است. ۱۴۸۰ عدد مخزن ۱۰ تا ۵۰ هزار لیتری کشف و خنثی شد و محموله ها نیز به شرکت نفت تحویل شده. در این میان ۳۶۵۷ نفر هم در عملیات‌های مختلف دستگیری شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.