سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۵۰ درصد انتشارات خراسان رضوی به صورت مجازی در نمایشگاه کتاب امسال تهران شرکت می‌کنند.

حضور مجازی ۵۰ درصد انتشارات خراسان رضوی در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش قدس خراسان، نمایشگاه کتاب تهران، امسال ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود و تعداد زیادی از کتاب‌فروشی‌ها و انتشارات استانی در این نمایشگاه شرکت می‌کنند. 

بی‌بی فاطمه حسینی، سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با قدس خراسان می‌گوید: امسال نیز حضور فعال ناشران و کتاب‌فروشی‌های خراسان رضوی در این نمایشگاه قابل پیش‌بینی است.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه آمار و ارقام مربوط به تعداد انتشارات و کتاب‌فروشی‌های خراسان رضوی یک روز پس از افتتاحیه از سوی ستاد نمایشگاه به استان‌ها اعلام می‌شود، می‌افزاید: با این وجود ناشرانی از جمله به‌نشر، ستاره‌ها و... مانند هر سال در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آنچه مسلم است ۵۰ درصد انتشارات خراسان رضوی به صورت مجازی در نمایشگاه کتاب امسال تهران شرکت می‌کنند، بیان می‌کند: بسیاری از ناشران امکان حضور فیزیکی در نمایشگاه به دلیل هزینه‌های بالای غرفه‌ها، ایاب و ذهاب و اسکان را ندارند و ترجیح می‌دهند آثار خود را به صورت مجازی در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.

حسینی می‌گوید: معمولاً در نمایشگاه کتاب تهران تعداد زیادی از ناشران با آثار مختلفی شرکت می‌کنند و از آن طرف، تعداد مخاطبان و علاقه‌مندان نیز در این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه‌های استانی بیشتر است، ضمن اینکه ممکن است برخی از انتشارات‌ها به خاطر هزینه‌های مختلف غرفه، ایاب و ذهاب و اسکان نتوانند در نمایشگاه‌های کتاب استان‌های کشور شرکت کنند.

به گفته سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، قرار است انتشارات‌های خراسان رضوی برنامه‌های مختلفی از جمله نشست‌های نقد و بررسی، مراسم رونمایی کتاب و برنامه‌های جانبی خوبی را در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار کنند. به عنوان مثال، انتشارات به‌نشر قرار است افزون بر به نمایش گذاشتن ۷۸۲ عنوان کتاب، آثاری را برای کودکان و بزرگسالان در کنار کتب مرتبط با امام رضا(ع) همزمان با ولادت این امام رئوف(ع) در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.برگزاری جشن کودکانه رضوی، رونمایی از کتاب‌های چاپ اول و جلسات نقد و بررسی، از دیگر برنامه‌های متنوعی بوده که قرار است برخی از انتشاراتی‌های خراسان رضوی در مدت ۱۰ روز برپایی نمایشگاه کتاب تهران برگزار کنند.

گفتنی است؛ سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۷۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۴۲۰ هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰ هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی ۸۰۰ هزار تومان است که از این مقدار معادل ۴۰۰هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و ۴۰۰ هزار تومان نیز بر عهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این میزان بن خرید کتاب برای افراد ی است که به ‌صورت مجازی کتاب‌ها را خریداری می‌کنند.

خبرنگار: مهدیه قمری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.