در جلسه ستاد نوسازی مسکن که هر هفته به میزبانی شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار می‌شود اعلام شد: خراسان رضوی در اجرای بسته‌های تشویقی بومی شهرها رتبه اول کشور را کسب کرد.

خراسان رضوی در اجرای بسته‌های تشویقی بومی شهرها رتبه اول کشور را کسب کرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی؛ جلسه ستاد نوسازی مسکن با موضوع بررسی وضعیت نوسازی مسکن و اجرای بسته‌های تشویقی ۱۹بندی در بافت‌های ناکارآمد شهری، بارگذاری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی در سامانه ستاد ملی، ارایه گزارش راه‌اندازی حلقه‌های میانی و عملکرد بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در محلات هدف به میزبانی شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد.

درخواست تصویب مشوق‌های نوسازی در بافت‌های تاریخی 

وحید داعی، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در این جلسه که از طریق ویدیو کنفرانس حضور داشت، اظهار کرد: استان خراسان رضوی دارای حدود ۱۷۰۰۰ هکتار محدوده بافت هدف بازآفرینی شامل بافت فرسوده، بافت تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی است که از این میزان ۵۰۰۰ هکتار معادل حدود یک سوم این بافت را بافت تاریخی تشکیل داده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: با توجه به قوانین بالادستی و عدم انطباق این قوانین با وضعیت موجود درخصوص نوسازی در بافت‌های تاریخی پیشنهاد شد ضوابط مشترک با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شورای عالی شهرسازی و معماری تعیین و مصوب شد تا پاسخگوی نیاز خیل عظیمی از متقاضیان واحدهای مسکونی در بافت شده و این واحدها را به چرخه نوسازی مسکن بازگرداند.

وی در خصوص بسته های تشویقی نیز بیان کرد: از ۹۶ شهر استان در سال گذشته برای ۹۰ شهر بسته تشویقی بومی مطابق با بسته ۱۹ بندی ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی تعیین، تصویب و پس از تایید در دفتر نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران ابلاغ و در سطح استان اجرایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.