۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 987019

طبق اعلام مرکز آمار، شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در ســال ۱۴۰۲ برابر است با ۹۰۲.۲ که نسبت به سال قبل از آن ۵۴.۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۵۴ درصدی تورم بخش خدمات

به گزارش قدس آنلاین، شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات مشتمل بر ۱۳ بخش است که عبارتند از «آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه»، «تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتورسیکلت»، «حمل و نقل و انبارداری»، «فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا»، «اطلاعات و ارتباطات»، «فعالیت‌های بیمه»، «فعالیت‌های املاک و مستغلات» و «فعالیت‌های حرفه‌ای، علمی و فنی»، «فعالیت‌های اداری و خدمات پشتیبانی»، «آموزش»، «فعالیت‌های مربوط به سلامت انسان و مددکاری اجتماعی»، «هنر، سرگرمی و تفریح» و «سایر فعالیت‌های خدماتی». گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات به صورت فصلی و سالانه منتشر می‌شود.

تغییرات شاخص بخش‌های خدمات نیز به شرح ذیل است؛

شاخص گروه «آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» در سال ۱۴۰۲ برابر است با ۳۶۰.۸ که نسبت به سال قبل ۳۲.۴ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتورسیکلت» در سال ۱۴۰۲ برابر است با ۱۷۵۳.۰ که نسبت به سال قبل ۶۸.۵ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «حمل و نقل و انبارداری» در سال ۱۴۰۲ برابر است با ۹۶۵.۰ که نسبت به سال قبل ۴۵.۶ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «فعالیت‌ های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا» در سال ۱۴۰۲ برابر است با ۳۰۸۵.۷ که نسبت به سال قبل ۸۶.۵ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «اطلاعات و ارتباطات» در سال ۱۴۰۲ برابر است با ۳۶۲.۸ که نسبت به سال قبل ۱۷.۹ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «فعالیت‌های بیمه» در سال ۱۴۰۲ برابر است با ۴۰۵.۶ که نسبت به سال قبل ۳۱.۳ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «فعالیت‌ های املاک و مستغلات» در سال ۱۴۰۲ برابر است با ۴۲۷.۱ که نسبت به سال قبل ۴۳.۸ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «فعالیت‌ های حرفه‌ای، علمی و فنی» در سال ۱۴۰۲ برابر است با ۵۵۹.۰ که نسبت به سال قبل ۴۰.۳ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «فعالیت‌ های اداری و خدمات پشتیبانی» در سال ۱۴۰۲ برابر است با ۱۳۷۸.۳ که نسبت به سال قبل ۴۷.۸ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «آموزش» در سال ۱۴۰۲ برابر است با ۶۹۲.۵ که نسبت به سال قبل ۵۲.۸ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «فعالیت‌ های مربوط به سلامت انسان و مددکاری اجتماعی» در سال ۱۴۰۲ برابر است با ۱۳۱۳.۸ که نسبت به سال قبل ۵۹.۵ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «هنر، سرگرمی و تفریح» در سال ۱۴۰۲ برابر است با ۱۰۶۴.۳ که نسبت به سال قبل ۶۵.۲ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «سایر فعالیت‌های خدماتی» در سال ۱۴۰۲ برابر است با ۱۲۴۷.۵ که نسبت به سال قبل ۶۲.۴ درصد افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.