برگزاری مراسم تشییع پیکرهای آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و دیگر همراهان‌شان که در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند و همچنین اقامه نماز بر پیکر این شهیدان توسط مقام معظم رهبری بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.

بازتاب مراسم تشییع شهدای خدمت در رسانه‌های بین‌المللی؛ حضور میلیونی مردم برای بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید

مراسم تشییع شهدای خدمت صبح چهارشنبه دوم خرداد ۱۴۰۳ در تهران و در میان خیل جمعیت سوگوار برگزار شد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در مراسم‌های وداع با رئیس‌جمهور شهید ایران و همراهانش که در سانحه سقوط بالگرد جان خود را حین خدمت از دست دادند، همچنین پیام‌ها و اقدامات بین‌المللی برای تسلیت و ادای احترام، نوشت که رژیم صهیونیستی از این واکنش‌ها به خشم آمده است.

در این گزارش آمده است: ده‌ها هزار ایرانی، امروز (چهارشنبه) به خیابان‌ها آمدند تا در مراسم تشییع و نماز رئیس‌جمهور ابراهیم رئیسی و همراهان او شرکت کنند که روز یکشنبه، جان خود را در یک سانحه سقوط بالگرد از دست دادند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس  با انتشار ویدیو اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت توسط مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی و دیگر همراهان او در سانحه سقوط بالگرد را مورد توجه قرار داد.

آسوشیتدپرس با تیتر «مقام معظم رهبری ایران و رئیس حماس در مراسم تشییع رئیس‌جمهور ایران» گزارش داد: آیت‌الله خامنه‌ای در دانشگاه تهران بر پیکر شهدا نماز اقامه کرد. تابوت‌ها با پرچم جمهوری اسلامی ایران پوشیده شده بودند و عکس شهدا نیز روی آن‌ها بود.

شبکه المیادین نیز با پوشش گسترده این مراسم نوشت: جمعیت میلیونی در مراسم تشییع شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان شرکت کردند.

این شبکه در گزارشی نوشت که تهران با حضور گسترده مردمی و رسمی آیت‌الله رئیسی و همراهانش را بدرقه و امام خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران بر پیکر شهدا نماز میت خواند.

در این گزارش به حضور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و شیخ «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اشاره شده و آمده است که قرار است هیات‌های خارجی در سطح عالی رتبه بعد از ظهر امروز در مراسم ترحیم این شهدا شرکت کنند.

شبکه یمنی المسیره در گزارشی به مشارکت گسترده مردم در مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان پرداخت.

این شبکه در گزارشی نوشت که میلیون‌ها نفر امروز در مراسم تشییع «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران شرکت کردند.

این شبکه یمنی نوشت که مراسم تشییع این شهدا از ساعات اولیه صبح چهارشنبه در تهران آغاز شد.

المسیره همچنین آورده است که این مراسم با سخنرانی «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس آغاز شد.

این شبکه یمنی نوشت که امام خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران بر پیکر شهدا نماز میت ادا کرد و مردم ایران پیکر شهدا را از دانشگاه تهران تا میدان آزادی بر دوش خود گذاشته و تشییع کردند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز در گزارشی مبسوط درباره برگزاری مراسم تشییع شهیدان سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و همراهانشان به حضور رئیس دفتر سیاسی حماس و جمعیت انبوه حاضر در این مراسم اشاره کرد و نوشت: رهبر معظم ایران در محل برگزاری مراسم تشییع رئیس‌جمهور فقید حضور یافت و برای او نماز خواند.

این روزنامه در گزارش خود با اشاره به سانحه روز یک‌شنبه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور شهید و همراهان وی نوشت: پیکر رئیس جمور فقید ایران، وزیر امور خارجه و چند تن دیگر از مقامات ایران ابتدا برای تشییع به تبریز، نزدیک‌ترین شهر به محل وقوع سانحه و سپس به شهر مذهبی قم و بعد از آن برای برگزاری مراسم به تهران منتقل شد.

رسانه‌های دیگر از جمله، ریانووستی، اسپوتنیک، راشا تودی، العهد، العربی، سی ان ان ترک ، و ... به طور گسترده این مراسم را پوشش دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.