اپراتورهای تلفن همراه به تازگی اقدام به راه اندازی سامانه ای کرده اند که مشترکین از طریق آن می توانند سرویس های ارزش افروده فعال خود را مشاهده کنند.در این میان دانستن تفاوت میان انواع پیامک ها از اهمیتی ویژه برخوردار است و باید مشترک بداند که اگرچه برای هر پیامکی پول پرداخت نمیکند اما همه پیامکهای انبوه دریافتی، تبلیغاتی نیست و پیامکهای اطلاعرسانی و ارزش افزوده هم برای مشترکان ارسال میشود .
در نشست بررسی مشکلات شبکه های اجتماعی داخلی عنوان شد که اگر اپراتورها طرح تجاری خود را اصلاح نکنند و به سمت ارائه خدمات جدید حرکت نکنند، در آینده شاهد کاهش شدید درآمد اپراتورها خواهیم بود.