قدس انلاین : مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: رویکرد اصلی در اداره کل تبلیغات اسلامی انجام اقدامات فرهنگی با رویکرد دینی است.

ضریب نفوذ شبکه تبلیغ در خراسان رضوی به بیش از ۳ هزار روحانی می رسد

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان به مناسبت اول تیر ماه سالگرد تشکیل سازمان تبلیغات اظهار کرد: امروز که نزدیک به چهاردهه از عمر سازمان می گذرد ماموریت های بسیار گسترده ای که شامل بیش از ۷۵ ماموریت است بر عهده سازمان گذاشته شده است.

وی افزود: تفاوت اصلی سازمان با سایر نهادهای فرهنگی انجام کار فرهنگی با رویکرد دینی است  و بنیان اصلی کار سازمان تبلیغات معارف دینی بوده و از مهم ترین اقدامات ما اعزام مبلغ به شهرها و روستاها از یک روزه تا یک سال است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در خراسان رضوی ضریب نفوذ شبکه تبلیغ در مناسبت های خاص به بیش از ۳ هزار روحانی می رسد که کل استان را پوشش می دهد. بیش از ۵۰۰ روحانی به صورت سالانه به همراه خانواده در اقصی نقاط استان مشغول خدمات رسانی فرهنگی و تبلیغی هستند.

لطفیان تصریح کرد:بخش دوم ماموریت های سازمان موضوعات قرآنی است که در مجموعه دارالقرآن سازمان از سطوح ابتدایی تا سطوح تخصصی که تربیت مربی است را حدود ۱۰۰ موسسه قرانی در استان و ۱۵۰ خانه قران شهری و ۱۵۰ خانه قران روستایی انجام می دهند که منسجم ترین فعالیت های قرانی در کشور  با مدیریت سازمان تبلیغات است.

وی بیان کرد: بخش سوم ماموریت های سازمان هیئات مذهبی هستند که شامل ۶ هزار هیئت در استان است که در دو بخش هیئات بانوان و دانش آموزی نیز به صورت ویژه کار می شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: بخش چهارم مداحان هستند که با توجه به تاثیر این قشر طرح ساماندهی و سطح بندی مداحان در حال انجام است و مجمع ذاکرین برای دانش افزایی شبکه مداحان شکل گرفته است.

لطفیان تاکید کرد: بحث آتش به اختیار فرموده مقام معظم رهبری در تمامی این فعالیت ها انجام می شود علاوه بر آن مجمع عالی کانون های فرهنگی و تبلیغی که کاملا خودجوش و مردمی است در قالب ۱۵۰ حوزه به فعالیت های فرهنگی مشغول هستند همچنین در حوزه مساجد بحث دانش افزایی ائمه جماعات در حال انجام است.

وی ادامه داد:در حوزه رسانه و فضای مجازی بحث ارتقاء سواد رسانه ای مردم استان و تربیت مربی رسانه ای در حال انجام است و مربی ها وارد عرصه های اجتماعی برای بالا بردن سطح سواد رسانه ای مردم شده اند.

مدیر کل سازمان  تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود:در حوزه شناسایی عرفان های نوظهور و فرقه های انحرافی و مقابله با آنها اقدامات لازم صورت گرفته است و در راستای وحدت و انسجام اسلامی در حوزه مذاهب اقدامات لازم انجام می شود.

لطفیان تاکید کرد: برای تربیت دانش آموزان سازمان دو دبیرستان ویژه علوم و معارف اسلامی در استان راه اندازی کرده است که در کنار دروس عادی تاکید ویژه ای بر دروس معارفی دارند.

وی بیان کرد: سال گذشته ۵۸۰۰ گفتمان دینی با موضوعات مختلفی و در قالب های مختلفی از قبیل طرح دین نشاط زندگی برگزارشده است و در طول سال نیز هسته های جوانان ما با شبکه تبلیغ ارتباط مستمر دارند و اقدامات تربیتی پیگیری می شود.

لطفیان افزود : در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی و تحکیم بنیان های خانواده تمامی حوزه های مختلف سازمان از جمله هیئات مذهبی و موسسات قرآنی ورود داشته و اقدامات لازم را انجام می دهند.

وی تصریح کرد: در چهلمین سال تاسیس سازمان تبلیغات بازخوانی معارف انقلابی ویژه ترین اقدام ما در سال جاری در کنار سایر ماموریت های سازمان خواهد بود.

برچسب‌ها