عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: شهرستان درگز در برخورداری از امکانات و خدمات از میانگین استانی ۱۰درصد و کشوری ۲۵درصد عقب تر است.

درگز ۲۵درصد از میانگین کشوری در برخورداری امکانات عقب تر است /کشور بیش از ۱۶ میلیون حاشیه نشین دارد

عبدالله حاتمیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: اگرچه طی چهار دهه گذشته تلاش های مناسبی برای شهرستان درگز صورت گرفته است اما خدمات ارائه شده هنوز در شان مردم این شهرستان نبوده و قابل قبول نیست .

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیش از ۹۵درصد روستاهای درگز از آب اشامیدنی سالم برخوردار هستند، تصریح کرد: در حالی که به ۶۴درصد از روستاهای این شهرستان  نیز گاز رسانی صورت گرفته است اما میانگین استانی این موضوع ۸۸درصد است، همچنین ۳۳درصد از روستاهای درگز آسفالت هستند که متوسط آمار کشوری این موضوع ۵۳درصد است.

حاتمیان با بیان اینکه نرخ بیکاری در شهرستان درگز ۱۱ درصد است، افزود: شهرستان درگز در برخورداری از امکانات و خدمات از میانگین استانی ۱۰درصد و کشوری ۲۵درصد عقب تر است که تقسیم ناعادلانه بودجه‌، دربین شهرستان‌های خراسان‌رضوی یکی از دلایل این عقب افتادگی است و باعث شده است شهرستان درگز دارای مشکلات زیرساختی متعددی باشد.        

وی با بیان اینکه طی چهار دهه گذشته ،حلقه مفقوده اشتغال که باعث افزایش و ارتقاء درآمد مردم در درگز باشد، رخ نداده است تصریح کرد: در طول چهل سال گذشته ، اشتغال روستایی مورد غفلت قرار گرفت که مواردی نظیر  بیش از ۱۶میلیون حاشیه نشین در کشور و دل گرم نبودن جوانان به زندگی روستایی وتمایل به شهر نشینی و ترجیح دادن حاشیه نشینی بر سکونت در روستا ها از جمله این موارد است.

برچسب‌ها