زنجان-مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ۴۰۰پرونده حقوقی در زمینه وقف در استان زنجان وجود دارد.

دانشگاه علوم پزشکی به نیات واقف شفیعیه عمل نمی کند

به گزارش خبرنگار قدس انلاین:حجت الاسلام کرمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در نشست خبری روز شنبه  گفت:۲ هزار و ۸۰۰موقوفه و ۳۱ هزار رقبه در استان زنجان وجود دارد و تلاش بر کار افرینی و  توجه به امر بهداشت و برقراری عدالت اجتماعی از اولویتهای مهم اوقاف در سالهای آتی است.

کرمی ادامه داد: در این راستا درشهرستان طارم قریب به ۴۰۰هکتار و ۳۰۰نفر اشتعال زایی صورت گرفته  است و ۱۷ مورد موقوفه در زمیته خدمات بهداشتی درمانی در استان وجود دارد.

 وی با اذعان به اینکه شش موقوفه جدید در سال جاری در استان ثبت شده است گفت:از استان زنجان نیز ۲۱ موکب با سی هزار پرس غذای گرم با کیفیت در خدمت زائرین در اربعین حسینی بودند.  

کرمی از مبلغین ومسئولین  وزارت فرهنگ و ارشاد خواست: تا  مردم را  به ایجاد موقوفه های جدید در حوزه های قرانی تشویق کنند.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان  با تاکید براینکه درحوزه قرانی ضعیف هستیم گفت: با  توسعه فعالیتهای قرانی جلوی خیلی از انحرافات گرفته می شود و باید  حوزه فعالیتهای قرانی را جدی یگیریم و مردم را به وقفهای مشارکتی تشویق کنیم.

این مسئول تعداد بقاع  استان را  ۱۳۳  مورد ذکر کرد و یاد آور شد: بیش از ۶۰ درصد  نیات  واقفین مربوط به سید الشهدا و ۱۷ درصد در حوزه سلامت و بهداشت است.

 حجت الاسلام کرمی در خاتمه با اشاره به اینکه ۴۰۰پرونده حقوقی در زمینه وقف وجود دارد اضافه کرد: متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی در خصوص بیمارستان شفیعیه به نیات واقف که ویزیت رایگان بیماران روستایی است عمل نمی کند.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها