استاد پژوهشگاه زلزله ایران گفت: گسل فیروزکوه هیچ ارتباطی با گسل‌های شهر تهران و زلزله‌های بزرگ پیش‌بینی‌شده از گذشته ندارد.

قدس آنلاین: مهدی زارع استاد پژوهشگاه زلزله ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ارتباط گسل فیروزکوه با گسل‌های شهر تهران، اظهار کرد: گسل فیروزکوه در ۱۰۰ کیلومتری شهر تهران قرار دارد و این زون (گسل) در انتها با گسل مشا تلاقی پیدا کرده است.

او ادامه داد: گسل فیروزکوه هیچ ارتباطی با گسل‌های شهر تهران و زلزله‌های بزرگ پیش‌بینی‌شده از گذشته ندارد اما اگر زلزله‌ای با قدرت بالای شش ریشتری در گسل فیروزکوه رخ دهد با اینکه این گسل حدود ۱۰۰ کیلومتر با گسل‌های شهر تهران فاصله دارد اما لرزه‌های ناشی از این زلزله در تهران احساس می‌شود و احتمال آسیب به ساختمان‌های بلند در شهر تهران وجود دارد.

این استاد پژوهشگاه زلزله ایران تاکید کرد: زلزله‌های گسل فیروزکوه باعث فعال شدن گسل‌های شهر تهران نمی‌شود؛ هرچند این زون با گسل مشا که در شمال شرق استان تهران قرار دارد تلاقی پیدا کرده است.


زارع یادآوری کرد: در حال حاضر مردم باید ساختمان‌های خود را در برابر زلزله‌های قوی مقاوم‌سازی و ایمن کنند و آمادگی‌های لازم را در زمینه بروز این رخداد طبیعی داشته باشند.

برچسب‌ها