پس از اتمام دور سوم گفت‌وگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن، سخنگوی وزارت خارجه عراق از خروج نیروهای بیگانه بر اساس یک جدول زمانی مشخص خبر داد.

توافق بغداد و واشنگتن بر سر جدول خروج نیروهای آمریکایی

قدس آنلاین: «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق، شامگاه روز (چهارشنبه)، پس از پایان گفت‌وگوهای راهبردی بغداد و واشنگتن توضیحاتی درباره خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور ارائه کرد.

دور سوم گفت‌وگوهای راهبردی میان واشنگتن و بغداد، شامگاه روز  چهارشنبه، با تمرکز بر موضوع امنیت، مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی، مسائل سیاسی، و همکاری‌های پرورشی و فرهنگی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، سخنگوی وزارت خارجه عراق در این خصوص گفت:‌ «گفت‌وگوی راهبردی همزمان با چالش‌هایی امنیتی، بهداشتی و اقتصادی برگزار شد. بغداد و واشنگتن بر لزوم پایبندی به توافق چارچوب راهبردی تأکید کردند».

احمد الصحاف در ادامه اعلام کرد: «حضور نیروهای آمریکایی پس از این گفت‌وگو به دادن مشاوره‌ و آموزش محدود خواهد شد و نیروهای خارجی بر اساس یک جدول زمانی مشخص خارج از عراق مستقر خواهند شد».

الصحاف افزود: «نیروهای خارجی باقی‌مانده در پایگاه‌هایی کاملا عراقی حضور خواهند داشت. بغداد و واشنگتن بر سر عدم حضور نیروهای رزمی (خارجی) در عراق توافق کرده‌اند».

دور جدیدی از گفت‌وگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن در تاریخ  ۱۱ ژوئن سال ۲۰۲۰ (۲۲ خرداد سال گذشته) در دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد و دو طرف در خصوص موضوعات مختلفی به‌ ویژه خروج نیروهای نظامی آمریکایی از عراق گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها