نماینده اصفهان با بیان اینکه ورود به تبلیغات انتخابات نباید الگوی غربی داشته باشد، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، ورود به تبلیغات ضرورتاً باید هر چه ساده‌تر و تنها در جهت معرفی برنامه‌ها و سوابق کاندیدا صورت گیرد و انطباق تبلیغات با سبک دینی مدنظر باشد.

"کاندیداها باید در شعار و عمل تابع ولایت باشند"

به گزارش قدس آنلاین حجت‌الاسلام احمد سالک ‌نماینده اصفهان در مجلس و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به لزوم رعایت اخلاق سیاسی در رقابت‌های انتخاباتی اظهار داشت: انتخابات یک امتحان بزرگ برای مسئولان، نظام، مردم و همه دستگاه‌‌های نظارتی و اجرایی است.وی افزود: پیروزی در این امتحان بزرگ برای ملت ما مقاماتی را مانند گذشته به دنبال خواهد داشت که تجلی آن مقامات، در اقتدار جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد و این مسئله مهمی است.

انتخابات باید مقدمه بزرگی برای رشد اقتدار نظام باشد
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: انتخابات نباید سبب تضعیف اقتدار جمهوری اسلامی شود، بلکه باید مقدمه بزرگی برای رشد بیشتر اقتدار نظام در ابعاد نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی باشد. سالک با اشاره به ضرورت حفظ اخلاق سیاسی کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: منتخبان باید خود را در محضر خدا و مردم ببینند و مر اخلاق دینی را رعایت کنند و به حقوق دیگران تجاوز نداشته باشند. وی ادامه داد: کاندیدای انتخابات باید رعایت حقوق مردم، اجرای قانون، حرکت بر اساس ضوابط قانونی، ارتباط با مردم، تدبیر و مدیریت را در برنامه‌های انتخاباتی خود داشته باشند.
نماینده اصفهان با بیان اینکه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری باید برنامه‌محور باشند و بر اساس سلایق فردی با مردم ارتباط نداشته باشند، اضافه کرد: کاندیداها باید برنامه‌‌های منطقی و قوی با دو ویژگی آرمان‌گرایانه و انطباق با واقعیت‌های اجتماعی داشته باشند و چنانچه خارج از این چارچوب حرکت کنند، ممکن است دچار مشکل شوند.

برنامه‌های کاندیدای ریاست جمهوری باید دشمن را مأیوس و کشور را خودکفا کند
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برنامه‌های کاندیدا باید دشمن را مأیوس و کشور را خودکفا کند، بیان داشت: چنانچه دشمنان ما نسبت به کاندیدایی امیدی داشته باشند، مطمئنا به سمت خودکفایی نخواهیم رفت، بنابراین برنامه ‌محوری هر یک از کاندیدا باید به گونه‌ای باشد که دشمن را مأیوس‌تر و رشد و خودکفایی را در راه پیشرفت و عدالت رقم بزند. وی با بیان اینکه کاندیدا باید عامل ایجاد آرامش و آسایش در سطح افکار عمومی باشند، خاطرنشان کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید از هرگونه بحران و تشنج اجتماعی در سطح جامعه پرهیز کنند.

ورود به بحث تبلیغات انتخابات نباید الگوی غربی داشته باشد
سالک کاشانی با بیان اینکه ورود به بحث تبلیغات انتخابات نباید الگوی غربی داشته باشد، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم‌هایی که پیش‌ روی کشور وجود دارد، ورود به تبلیغات ضرورتا باید هر چه ساده‌تر و تنها در جهت معرفی برنامه‌ها و سوابق کاندیدا صورت گیرد و از هرگونه هزینه‌‌های زائد باید پرهیز شود که خود آن نقطه منفی برای کاندیدا محسوب خواهد شد و در بعد تبلیغاتی انطباق با سبک دینی باید مد نظر گرفته شود. نماینده اصفهان تصریح کرد: کاندیدای ریاست جمهوری باید اخلاق سیاسی را با معیارهایی که در قانون اساسی، قانون انتخابات و فرامین مقام معظم رهبری رعایت کنند، چراکه دوری از این معیارها سبب سقوط افراد خواهد شد.

کاندیداها نباید با در دست گرفتن کلید قدرت اهداف دیگری را تعقیب کنند
وی با بیان اینکه کاندیدای ریاست جمهور باید نگاه ارزشی به مسائل داشته باشند، گفت: کاندیدای انتخاباتی نباید با در دست گرفتن کلید قدرت، اهداف دیگری را تعقیب کنند. نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کاندیدای انتخاباتی برای اثبات خود، دولت‌‌های گذشته را زیر سوال نبرند، اضافه کرد: افرادی که می خواهند برای ریاست جمهوری در معرض انتخاب قرار گیرند، نقاط قوت دولت‌های گذشته را تقویت و نقاط ضعف را جبران کنند، چراکه تخریب دیگران برای اثبات خود یک سیاست شیطانی است و فردی که دیگری را تخریب می‌کند در واقع از اخلاق انتخاباتی به دور است.
سالک یادآور شد: کاندیداها باید در شعار، شعور، عمل، گفتار و بیان، تابع ولایت باشند و این مسئله در عملکرد آنها مشخص می‌شود که آیا در گذشته واقعا عامل اجرای دستورات مقام ولایت بوده‌اند یا خیر.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.