استاندار خراسان رضوی گفت: بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ایران مرکز معنویت و مامنی برای عاشقان اهل بیت(ع) است.

بارگاه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) مرکز معنویت است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی روز پنجشنبه در مراسم آغاز به کار جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) که با افتتاح جشنواره و نمایشگاه کریمه اهل بیت(ع) در قم برگزار شد، دهه کرامت را بهترین فرصت برای برپایی نشاط ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: یک دهه عزاداری در ایران مرسوم است که همه کشور در غم سید و سالار شهیدان و یاران باوفایشان و در رثای ایشان در دهه اول ماه محرم به ماتم فرو می روند در این راستا نیاز است که یک دهه نشاط و شادی و شعف در کشور راه اندازی شود تا مردم برای اهل بیت (ع) به شادی و نشاط بپردازند که دهه کرامت بهترین فرصت برای این برنامه است.
وی با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع در کشور در ایام دهه کرامت تصریح کرد: 15 هزار عنوان برنامه در ایام دهه کرامت برای شناساندن فرهنگ رضوی و فاطمی در داخل و خارج از کشور برگزار می شود.
صلاحی خواستار تبیین فلسفه زیارت در کشور شد و تاکید کرد: حال که این دو گوهر گرانبها و فرزندان و نوادگان ایشان ملجا و مامن مردم ایران هستند و حضور گرانقدر این عزیزان در کشور ایران مغتنم است شایسته است که در این دهه فلسفه زیارت و جشنهای مناسب و مطابق با فرهنگ اسلامی را در کشور نهادینه کنیم.
وی با تاکید بر اینکه این جشنها باید به دور از هر شائبه و ناهنجاری برگزار شود، خاطرنشان کرد: امروز در جوار بارگاه نورانی حضرت معصومه (س) از همه استانداران و مسئولان شهرها درخواست می کنم بهترین بلوار و میدان شهرشان را به نام این دو بزگوار نامگذاری کنند که نام این دو معصوم با زندگی مردم عجین شود و موجب نزدیکتر شدن مردم به این بزرگواران شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به تشرف 25 میلیون زائر به حرم رضوی در سال تصریح کرد: نظیر این آمار برای حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز وجود دارد که این خیل زائران نشان می دهد که بارگاه این خواهر و برادر مرکز معنویت و مامنی برای عاشقان اهل بیت (ع) است.
صلاحی تاکید کرد: باید در فرصتی که در دهه کرامت ایجاد شده ظرفیت زیارت این دو معصوم را بشناسانیم و بستر شناخت و زیارت واقعی آن دو بزرگوار را به جوانان فراهم کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.