مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت : امسال بیش از ۱۳۵ برنامه برای گسترش ورزش در دو بعد همگانی و قهرمانی پیش بینی و اجرایی خواهد شد.

بیش از ۱۳۵ برنامه برای توسعه و پیشبرد اهداف ورزش خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد،  علی روشن با بیان اینکه در سال جاری تمرکز برنامه ها حول محور هیات های ورزشی و رشته های پرمدال خواهد بود افزود : علاوه بر این رشد شاخصه های ورزش در شهرستانها از رویکرد های اصلی ورزش استان در سال ۹۲ است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۴ هیات ورزشی در استان گفت: در حال حاضر ... هزار ورزشکار بیمه شده در قالب هیات های ورزشی استان فعالیت می کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان شمالی در ادامه با یادآوری کمبود اعتبارات مالی در سال گذشته به دستاوردهای ورزش استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته با وجود مشکلات و تنگناهای مالی ، موفقیت های خوبی در عرصه ورزش خراسان شمالی رقم خورد که از جمله آن می توان به اعزام ۸۲ ورزشکار در رشته های مختلف از استان به مسابقات مختلف داخلی و خارجی اشاره کرد که حاصل کار آنان کسب ۱۵۲ نشان رنگارنگ در مسابقات مختلف بوده که نشان دهنده رشد ۲۲ درصدی نسبت به سال پیش از آن است.

روشن با اشاره به میزبانی ۱۲ دوره مسابقات قهرمانی کشوری و منطقه ای در استان در سال گذشته خاطر نشان کرد: اعزام ۸۲ ورزشکار به مسابقات مختلف داخلی و خارجی،دعوت ۶۱ ورزشکار به اردوهای تیم های ملی و عضویت ۲۵ ورزشکار در تیم های ملی از جمله موفقیت های ورزش استان در سال گذشته به شمار می آید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۸۸ مربی و ۲۱۱ داور در استان فعالیت می کنند،افزود: در حال حاضر نیز ۱۰ تیم در لیگ های مختلف کشوری به عنوان نماینده استان حضوردارند.

این مسئول، حل مشکلات مالی را دغدغه تمامی هیات های ورزشی دانست و با بیان اینکه منابع و اعتبارات دولتی برای کمک به هیات ها محدود می باشند، افزود: بر این اساس، توزیع عادلانه اعتبارات را به هیات ها در دستور کار خود قرار داده ایم و همچنین به هیات ها برای ایجاد منابع درآمدی کمک می کنیم.
وی در خصوص واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی نیز گفت:اولویت ما واگذاری اماکن ورزشی به هیات های استانی است که انتظار می رود هیات های استانی نیز در کنار کسب درآمد به نکات با اهمیت تر ورزش ، از جمله استعدادیابی و گسترش رشته ورزشی خود با وجود در اختیار داشتن اماکن ورزشی توجه کنند.
وی همچنین اظهار داشت ، امسال قصد داریم به همت هیات ورزش های همگانی استان از تمام ظرفیت ورزش در شهرستان ها برای گسترش ورزش های همگانی اقدام کنیم.

روشن در ادامه با اشاره به طرح های عمرانی ورزش استان افزود: در حال حاضر ۹۱ طرح ورزشی نیمه تمام در استان وجود دارد
وی یادآور شد : برای تکمیل این طرح ها در حال حاضر به ۲۲۲ ریال اعتبار دیگر نیاز است که در موعد اعلام شده به بهره برداری برسدو همچنین برای تعداد ۹۷ طرح دیگر که از محل تعهدات سفرهای استانی مقام معظم رهبری و هیات محترم دولت پیش بینی شده مبلغ ۴۸۷ میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی با اعلام اینکه ورزشگاه پانزده هزار نفری بجنورد تا پایان خرداد ماه به بهره برداری میرسد گفت: این پروژه از طرح های ملی دور اول سفر ریاست جمهوری به استان است که با پیش بینی ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار و طبق برنامه ریزی قرار بود سال ۹۱ به بهره برداری برسد که تاکنون به دلیل مشکلات اعتباری با هزینه ای بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال به اتمام نرسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی همچنین به میزان سرانه ورزشی استان اشاره کرد و گفت: مجموع سرانه فضاهای روباز وسرپوشیده استان در حال حاضر ۴۶ صدم متر مربع معادل است که این رقم با بهره برداری از ۸۴ طرح در دست اجرا به ۸۴ صدم متر مربع خواهد رسید.
وی در پایان ؛سال ۹۲ را بعنوان سال توسعه زیرساخت های ورزشی و فرهنگسازی و گسترش ورزش های همگانی در استان اعلام کرد.

 خبرنگار: علیزاده

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.