اصرار استیضاح کنندگان و مقاومت هیات رئیسه

 بعد از افشای اختلاس سه هزار میلیاردی اخیر جمعی از نمایندگان در صدد استیضاح وزیر اقتصاد برآمدند.

به گزارش تابناک، تا کنون هیات رئیسه مجلس این استیضاح را اعلام وصول نکرده است. همین مساله سبب شد تا نادرقاضی​پور نماینده ارومیه که از استیضاح کنندگان است، در تذکری از باهنر که ریاست جلسه را بر عهده داشت، بپرسد: چرا استیضاح را اعلام نکردید؟ منتظر نظر کمیسیون اصل نود هستید یا می​خواهید معطل کنید تا به فصل بررسی به بودجه بکشد؟ یا بگویید که انتخابات است و نهایتا هم استیضاح وزیر اقتصاد را اعلام وصول نکنید؟

باهنر در پاسخ به وی گفت: بر اساس ماده 220 آیین​نامه داخلی مجلس، شما باید استیضاح را به رئیس مجلس بدهید! من رئیس جلسه​ام نه رئیس مجلس!

پاسخ وی با اعتراض قاضی​پور مواجه شد که باهنر در واکنش به آن گفت: البته این را من باب مزاح گفتم! این طنز بود. البته من به عنوان رئیس جلسه همه وظایف رئیس مجلس را دارم.

به گفته وی، بر اساس آیین​نامه داخلی مجلس، استیضاح وزرا در همان جلسه یا جلسه بعد باید اعلام وصول شود اما او از استیضاح کنندگان خواهش کرد که منتظر نظر کمیسیون اصل نود بمانند. چرا که این کمیسیون مشغول بررسی موضوع اختلاس است و زحمت زیادی کشیده شده که انشالله ظرف فردا یا پس فردا جمع بندی می​شود و گزارش اولیه شان را به مجلس می​دهند.

باهنر با بیان اینکه پس از قرائت گزارش کمیسوین اصل نود، مجلس یا قوه مجریه باید اقدامات قانونی​ای بکنند، ادامه داد: برای همین از عزیزان خواستم برای همکاری و همگرایی مجلس، این درخواست را یکی دو روز به تاخیر بیاندازند. اجازه بدهید ما گزارش کمیسیون اصل نود را بشنویم و بعد تصمیم بگیریم. البته اگر باز هم علی رغم این خواهش اصرار داشته باشید، ما موظفیم استیضاح را اعلام وصول کنیم.

جالب آنکه دقایقی بعد شمس​الدین حسینی به صحن علنی مجلس آمد تا پاسخگوی سوال مصطفی کواکبیان درباره نحوه اعطای سود سهام عدالت باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.