یارانه اتوبوس و مترو پرداخت نشده؛ حتی 1 ریال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر هاشمی تشکری در خصوص پرداخت یارانه مترو و اتوبوس‌رانی پایتخت افزود: هیچ‌گاه فراتر از خواسته قانون‌‌گذار و اصول و قواعد حوزه بودجه ریزی کشور، مطالبه‌ای نداشته‌ایم.

وی گفت: یارانه ها باید در12 ماه پرداخت شود و پرداخت بودجه های عمرانی نمی‌تواند به ماه‌های سرد سال موکول شود زیرا باعث فرصت سوزی می‌شود.

معاون شهردار تهران افزود: بودجه های عمرانی باید در فصل کاری تخصیص و یارانه به تدریج، در 12 ماه سال پرداخت شود و این مهم دغدغه هرساله ما است که هیچ‌گاه شکل منطقی خود را نداشته است.

تشکری گفت: با گذشت هفت ماه از سال پیگیری‌هایی که از ابتدای سال داشته‌ایم متاسفانه در بوروکراسی اداری و بی توجهی ناشی از بی مهری به دستگاه های تابع حمل و نقل و ترافیک شهری تهران، نتیجه شایان ذکری نداشته است.

وی افزود: کدام نهاد دولتی و سازمان وجود دارد که پس از گذشت هفت ماه یک ریال دریافت نکرده باشد ؟ این نحوه پرداخت منطقی نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: نگرانی ما این است که بعضا عزیزان اطلاعات ناصحیح به جامعه منتقل می‌کنند که ما دستور پرداخت داده‌ایم حال آن که چنین نیست و حساب ما مشخص است و اگر پولی واریز شود کاملا مشخص است.

 وی افزود: تمایل نداریم این مسائل رسانه‌ای شود ولی وقتی این اطلاعات غلط رسانه‌ای می‌شود طبیعی است واکنش نشان دهیم.

هاشمی تشکری گفت: مجلس شورای اسلامی تنها مرجعی است که اهداف قابل تحقق هر سال را مصوب و بودجه لازم را برای آن تصویب می‌کند، هیچ کس فراتر از قانون نیست و نقطه آغاز هر انحرافی این است که خود را فراتراز قانون بدانیم و به جای قانونگذارتصمیم بگیریم.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی هرساله مصوباتی هر ساله برای حمل و نقل عمومی تهران از جمله مترو ، حمایت از سامانه های حمل و نقل شهر و پرداخت یارانه دارد و این به عنوان سند بالا دستی مرجع همه تصمیم های بعدی است.

معاون شهردار تاکید کرد: گاهی به غلط احساس می‌شود این تصمیم را می‌شود تغییر داد و کار دیگری کرد و این باعث می‌شود در جامعه نگرانی‌هایی ایجاد شود و مجبور شویم در رسانه طرح مشکل کنیم و پاسخ ابهامات ایجاد شده را بدهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.