پیشنهاد سردبیر

گروه اقتصادی- فرزانه غلامی: قیمت تخم مرغ، نشست خبری معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت معدن و تجارت را تحت تأثیر قرار داد.

 نظام توزیع کالا اصلاح می شود

 

به گزارش خبرنگار ما روز گذشته، معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حلقه اعتراض خبرنگاران محاصره شد تا دلیل یکسان نبودن قیمت تخم مرغ در بازار را توضیح دهد.
ضیغمی با تأکید بر اینکه در حال حاضر قیمت تخم مرغ مناسب است، گفت: در 10 روز گذشته روند قیمتی تخم مرغ کاهشی بوده است و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ عرضه این محصول را با قیمت تصویب شده آغاز کرده اند.
او ادامه داد: نتایج بهسازی روند تولید از آبان ماه در سطح بازار معلوم می شود و تا آذر ماه تولید به حداکثر می رسد.
معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: سقف قیمت هر شانه 6 هزار تومان تعیین شده، اما این بدان معنی نیست که تخم مرغ بالاتر از این قیمت در بازار عرضه نمی شود.

تخم مرغ ارزان می شود، شک نکنید!

وی گفت: بی شک قیمت تخم مرغ از این میزان هم کمتر خواهد شد و از آنجایی که هفته گذشته خلاءهایی در برخی میادین داشتیم، توزیع را از 20 تن در روز به 100 تن افزایش داده ایم.وی اذعان داشت: این بهم خوردگی شرایط بخاطر این است که تولید ما لطمه خورده و زمانی که بیش از 15 درصد از تولیدمان از بین رفته باشد، تأثیرات قیمتی بر جای می گذارد.او قیمت عمده فروشی تخم مرغ را در روز دوشنبه کیلویی 3700 تومان اعلام و اضافه کرد: به این ترتیب هر شانه تخم مرغ بین 5200 تا 5300 قیمت دارد و سود خرده فروشی بین 300 تا 400 تومان به ازای هر شانه است.

کاهش قیمت روغن

ضیغمی وضعیت موجودی انبار کالای کشور را بویژه در مورد گوشت قرمز، مرغ و برنج با ثبات توصیف و خاطرنشان کرد: در مورد مرغ مازاد تولید داریم و از این شرایط برای صادرات استقبال می کنیم. در مجموع فرایند قیمت ها در این سه رقم کالا با ثبات است و روغن هم بخاطر کاهش 7 درصدی قیمت جهانی، با کاهش قیمت روبرو بوده است.

کالابرگ همچنان روی میز

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص کالابرگ هم گفت: کالا برگ صرفاً یک موضوع اعتباری نیست و استفاده از آن یک سیاست برای تنظیم بازار است، بنابراین دولت هر وقت لازم باشد از آن استفاده می کند.
وی تأکید کرد: اگرچه کالا برگ مانند گذشته در اولویت استفاده برای تنظیم بازار نیست، اما هنوز به مرحله حذف آن نرسیده ایم و چنانچه به این نتیجه برسیم خبر آن را رسماً اعلام می کنیم.ضیغمی با تأکید بر لزوم منطقی کردن حاشیه سود عوامل توزیع در کشور اظهار داشت: در حال حاضر گلایه هایی مبنی بر منطقی نبودن و عادلانه نبودن این سود وجود دارد.وی ادامه داد: ایجاد رقابت پذیری در حلقه توزیع، حمایت از برندهای داخل در شبکه های عمده فروشی و خرده فروشی، به حداقل رساندن ضایعات محصولات کشاورزی بواسطه طبقه بندی و بسته بندی این محصولات و منطقی کردن تعداد واحدهای صنفی از برنامه های اصلی در فاز دوم اصلاح نظام توزیع است که البته اجرای این برنامه ها منوط به تأمین مالی است.

بسته حمایتی اصناف

وی تأکید کرد: بسته حمایتی اصناف حتماً اجرایی می شود و با وجود این که تاکنون اعتبار 250 میلیارد تومانی این برنامه تأمین نشده تلاش داریم این رقم را در اختیار اصناف تولیدی انرژی بر قرار دهیم.ضیغمی در خصوص تغییرات مدیریت در حوزه اصناف گفت: کماکان مدیریت این بخش به صورت متمرکز در حوزه بازرگانی داخلی و مرکز امور بازرگانان و اصناف صورت می گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.