پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین: مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: بعدازشهادت شهید محمدزاده درسال 88 جلسه ای که دراستان با حضور استانداروقت ، مسئولین و امام جمعه های استان تشکیل شد نامگذاری فرودگاه بجنورد به نام این شهید مصوب شد.<BR>

تغییر نام فرودگاه بجنورد عاقلانه و منطقی نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، سرهنگ جلال دوست در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت:تحقق این امر باید مراحل قانونی خاصی را طی می کرد و پیگیری آن باید توسط استانداری انجام می شد که متاسفانه به دلیل تغییر پی در پی استاندار در این استان تاکنون تحقق این امر به نتیجه نرسیده است.
وی باا شاره به اینکه تغییر نام فرودگاه بجنورد به 19 مهر در حال حاضر کار عاقلانه و منطقی نیست،افزود: استاندار فعلی تصمیم دارد که نام فرودگاه را از شهید محمد زاده به 19 مهر تغییر دهدکه این تغییر تنش هایی را در استان ایجاد می کند.
وی خاطر نشان کرد:حضور مقام معظم رهبری در استان در 19 مهر ماه سال گذشته افتخاری بزرگ بود ولی به جای تغییر نام فرودگاه به نام 19 مهر مسئولین می توانند یکی از خیابان های شهر را به نام مقام معظم رهبری نامگذاری کنند تا تاثیر بیشتری داشته باشد.
وی یادآور شد:تغییر نام فرودگاه بجنورد باید در شورای فرهنگی ایثار و شهادت استان مطرح و مورد تایید اعضای این شورا قرار گیرد.
وی در ادامه به راه اندازی موزه دفاع مقدس در استان اشاره کرد و گفت:در سال جاری طرح موزه دفاع مقدس استان توسط این اداره به مجلس ارائه شد اما این طرح به دلیل هزینه های بالا مورد حمایت مجلس قرار نگرفت که امیدواریم سال آینده بتوانیم از مجلس حمایت موردنظر را در این رابطه بگیریم.
جلال دوست با بیان اینکه پیش بینی اولیه ما برای احداث این موزه 10 میلیارد تومان است،افزود:در حال حاضر 20 هکتار زمین برای موزه خریداری و فنس کشی شده که به محض تامین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی در رابطه با دفن شهدای گمنام در سطح شهر گفت:این اداره نمی تواند مجوز دفن شهدای گمنام را در سطح شهر بدهد مگر بنا به درخواست دستگاههای اجرایی استان که البته آن هم منوط به بررسی و مکان یابی این اداره است و بعد ازتحویل این ادارات موظفندبرنامه هاو طرح های ما را درا ین مقبره هااجرا کنند.
وی ادامه داد:در سفر مقام معظم رهبری مبلغ یک میلیارد تومان برای بازسازی مقبره شهدای گمنام در امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر بجنوردموافقت شد که تاکنون 400 میلیون تومان آن تخصیص یافته که به محض ابلاغ به ما عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی در پایان از اجرای هزاربرنامه مصوب در سطح استان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت:از این تعداد 106 برنامه تخصصی و 15 برنامه عمومی است.
انتهای خبر/

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.