جمعی از مردم خمینی شهر بویژه جوانان محله ˈآدریانˈ این شهر روز دوشنبه در آیینی از زنجیر تیغی استفاده کردند

عزاداری با زنجیر تیغ‌دار در خمینی شهر! + عکس

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازفرارو، در این آیین سه ساعته حدود ۳۵۰ نفر زنجیر تیغی زدند و صدها نفر از مردم خمینی شهر اعم از زن و کودک نیز آنان را مشایعت کردند.

به گفته شاهدان عینی، در میان زنجیرزنان، تعدادی طلبه از منطقه ˈزینبیهˈ اصفهان و افراد غیربومی نیز حضور داشتند.

برخی افراد با انداختن زنجیرهای خونی به داخل یک سطل می کوشیدند آن را ضدعفونی کنند و به افراد دیگر برای استفاده مجدد بدهند.

افراد شرکت کننده در این مراسم از فیلمبرداری و تصویری برداری ممانعت می کردند.

این افراد بر اساس هماهنگی قبلی از بلندگو، خودرو، طبل و سنج استفاده کردند و در میانه حرکت خود نیز عده ای از آنها علیه مخالفان عزاداری لعن و نفرین فرستادند و در راستای اقدامات خود از شعر و مداحی نیز بهره گرفتند.

به گفته تعدادی از اهالی خمینی شهر که شاهد این برنامه بودند، جمعیت کاروان و افرادی که اقدام به زنجیر تیغی کردند نسبت به سال گذشته بیشتر شده بودند.

حجت الاسلام ˈعباس رحیمیˈ امام جمعه خمینی شهر هم روز یکشنبه اظهار کرده بود: تنها مرجعی که می تواند مانع گسترش قمه زنی در خمینی شهر شود، شورای عالی امنیت ملی کشور است.

هر سال تعداد زیادی از مردم خمینی شهر بویژه در محله آدریان این شهر در روزهای هفتم تا دهم محرم اقدام به قمه زنی و زدن زنجیر تیغی می کنند.

مسوولان استان اصفهان در سالهای گذشته مدعی بودند با تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات فرهنگی صورت گرفته آمار قمه زنان در این شهرستان کاهش یافته است.

در جریان برخوردهای قاطع با قمه زنان و وقوع درگیری در شهرستان خمینی شهر در سالهای گذشته چهار نفر کشته شدند.

شهرستان خمینی شهر با جمعیت ۳۰۴هزار و ۱۲۳ نفر در ۱۶ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حشمت IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    12 9
    اين خرافات است كه بنيان دين را از ريشه مي كند.
  • شرفخاني IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    7 6
    قبول باشد ولي بخداوندي خدا حرام است دنيا در باره شيعه چي ميگويد بس کنيد
  • حميد IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    5 9
    بدون شک امام حسين هم از اين نوع عزاداري بيزاره.کاش اين زنجيرزنان به جاي اين همه افراط حداقل يک پاراگراف مطلب درباره امام حسين خونده بودند.
  • رضا IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    4 11
    اينه که دنيا حق داره درباره مسلمانان ذهنيت منفي داشته باشه.
  • علي IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    5 11
    ايهاالناس امام حسين(ع) راضي به اين کارشما نيست
  • عاشق حسين (ع) IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    5 14
    آقايان مسئولين استان اصفهان - تمهيدات شما اشتباه بوده -پيشنهاد دارم 1- تمام آن تماشاچيان احمق تر از زنجير زنان و قمه زنان را كلاً از آن منطقه دور كنيد يعني آنها تماشاچي نداشته باشند - مراكز درماني هم خدماتي به آنها ندهند و اگر هم وجدانشان قبول نكرد هزينه خيلي زيادي طلب كنند - مطمئن باشيد 2 سال ديگر تعداد ريا كاران متظاهرين شهرتان خيلي خيلي كم ميشود
    • علیرضا ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      0 1
      مطمئن باش چوب حرفات را میخوری اولا ادم باش در این نوع عزاداری به ما هیچ درمانگاهیی داده نمیشود و به صورت سرپایی درمانگاه صحرایی بنا نیشه و عزاداران را درمان میکنه دوما پارسال برای سرم و گرفتن سوزن تقویتی هیچ پولی و کمکی به ما نشد و ختی دو برار ما پول دادیم برای گرفتن دارو و اقلم مورد نیاز بعدم شما نمیخواد احمق جون پیشنهاد بدید که از اونور ایران نشسی حرف میزنی برو یه فکری به حال حرف زدن خودت کن کسی به عزادار حسین نمیکه احمق
  • معصوم زاده IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    5 11
    واقعا که انسان خجالت ميکشه از اين همه جهلي که توي کشورمون وجود داره مسئولين در کنار فرهنگسازي بايد توسط نيرو هاي انتظامي از اين فعل حرام جلوگيري کنند و براي افراد متخلف مجازات در نظر بگيرند .
  • hadid IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    6 11
    احمقانه ترين کاريست که ميکنند
  • A.A.KH IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    6 5
    سلام من خودم خميني شهري هستم.دليل اين افزايش جمعيت در اين مراسمات ممنوع کردن اين شيوه عزاداري در ديگر شهر هاي استان اصفهان به جز خميني شهر است!!
  • عاشق IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    4 3
    من خودم به دلايل خودم زنجيرتيغ دار رو قبول ندارم امامطمئنم درانتادن باعزاي اباعبدالله عقوبت سختي داره.درسته بعضي اعمال عزاداران غيرقابل قبول اماتنها كسي كه ميتونه دراين موردنظردهدمهدي فاطمه است مراجع شايداعلم باشندولي طرزبرخوردنه تنهاباعزاداربلكه باتموم مردم موردپسندنيست.به اجبارهم هيچ كس زيربارحرف زورنميره حالاهرچي كه ميخادباشه
  • یه خمینی شهری IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
    0 1
    دوستان عزیز اگر جلوی ورود افراد غریبه در این روز را به این شهر بگیرند اعم از قمه زن و تماشا کننده را دیگه قمه زنی تو این شهر وجود نداره شاید این تماشا چیایی که از شهرهای دیگه به خمینی شهر میاندنماز صبح نخونند اما ساعت پنج صبح میاند تو این شهر قمه زن و زنجیر تیغی زن را ببینند
    • محمدرضا ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      1 0
      ببینید ورودی شهر روز های آخر ده اول محرم بسته میشن و فقط پلاک خود خمینی شهر میتونه وارد بشه. اجازه فیلم برداری هم موجود نیس و اگر هم که متوجه بشن کسی داره فیلم میگیره.گوشیشا خورد میکنن.مشکل اصلی بینندگان قمه زنی و زنجیرتیغی هستن.خیلی از کسانی که قمه میزنن بخاطر خود نمایی اینکارو میکنن.اگر که جلوی بینندگان گرفته بشه‌،جمعیت قمه زنان به شدت کاهش پیدا میکنه‌. توی این سال ها اگر چیزی روشن شده باشه اینه که با زور امکان نداره جلوی این کار گرفته بشه.
  • علی ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    0 0
    متاسفانه چقدر بد است که سایت های خبری بدون فکر اخبار همدیگر را کپی میکنند از جمله این گزارش. متاسفانه خیلی از مردم نمیدانند که بیشتر افرادی که در این شهر قمه میزنند و ... از این شهرستان نیستند و حتی اگر بشنوند هم باور نمیکنند. با نظر دوستان موافقم اگر جلوی ورود غیربومی ها را بگیرند کسی در شهر قمه نمیزند اما مسءولان اصفهان نمیگذارند چرا؟ چون قمه زنان خودشان در شهرشان این کار را میکنند و نمیتوانند به مردم دروغ بگویند که ما قمه زن نداریم. شهر اصفهان و نجف آباد قمه زنان بسیاری دارد که به خمینی شهر می آیند و آبروی این شهر را می برند
  • علی ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    0 0
    بیشتر این افراد غیربومی اند و از اصفهان و... میان. اما چوبش را ما خمینی شهری ها میخوریم. شما هم به دلیل پخش این اخبار مقصرید. چون بقیه از شهرهای دیگه میخونند و میان اینجا
  • حسینیم ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    1 0
    دیوانه گیه ما به کسی ربط ندارد ای که میگوعی نزن بر سر قمه لطفا ....
  • محمد حسین ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    0 0
    خیلی هم کار درستی است . این بیشرف داره زر میزنه و بزرگش میکنه اگه دنیا بد فکر میکنه شما هم جلوشون وایسید بگید اینجوری نیس . چرا نمیفهمید ما باید پشت این عزاها باشیم . درزم ادریان همه کارس اصلا بقیه محله ها کاری نکرده فقط ادریان بوده و امسال نود و نه بزرگترین دسته بود در کله جهان اصلا کربلا زنجیر تیقی نداره . پس حرف الکی نزنید.