قدس آنلاین: امام جمعه موقت اصفهان گفت: هدف از مذاکرات هسته‌ای هرگز لغو تحریم‌ها نبود بلکه احقاق حقوق ملت ایران هدف اصلی تیم مذاکره کننده بود .

توافق ژنو،هرگز به معنای اعتماد ایران به اروپا، غرب و آمریکا تعبیر نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان به بحث مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 اشاره کرد و افزود : نگاه دوست و دشمن در این مذاکرات به جمهوری اسلامی ایران دوخته شده بود، در این مذاکرات ایران پذیرفت که غنی‌سازی خود را به حد 5 درصد تنزل دهد و در قبال آن حق غنی‌سازی را در این تفاهم از طرف گروه 5+1 به رسمیت شناخته شود.
وی اظهار داشت: به رسمیت شناخته شدن حق غنی‌سازی به صورت کتبی و با امضای نمایندگان گروه 5+1 سبب شد که ایران به صورت رسمی در عرصه بین‌الملل جزء 11 کشور دارای فناوری هسته‌ای شناخته شود.
امام جمعه موقت اصفهان گفت: باید توجه کنیم که این تفاهمنامه نه خوشحالی مضاعف و بی‌مورد برای ما ایجاد کند و نه چنان سبب نگرانی و بدگمانی ملت ایران باشد که موجب اختلاف درونی شود.
وی ابراز کرد: آنچه که مسلم است این بود که چارچوب اصلی مذاکرات مورد قبول رهبر معظم انقلاب و مسئولان امر بوده است.
مهدوی خاطرنشان کرد: مسؤولان ما باید متوجه باشند و این احتمال را بدهند که دشمنان جمهوری اسلامی ایران ممکن است نقض پیمان کنند و زیر قول و قرار خود بزنند.
امام جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: شفاف‌سازی لازم باید از سوی دولتمردان برای جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده‌های احتمالی از واژگان و کلمات مورد استفاده در تفاهمنامه صورت پذیرد.
وی بیان کرد: پیروزی اخیر یک پیروزی نسبی است و هرگز به معنای اعتماد ایران به اروپا، غرب و آمریکا تعبیر نمی‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: ایران حقی را از اروپاییان ضایع نکرده و نمی‌کند که ضامن اعتمادسازی باشد و این حق ایران است که توسط غربیان و آمریکاییان پایمال شده است و آنها باید جبران کننده باشند.
امام جمعه موقت اصفهان افزود: تصویب تحریم‌های ظالمانه علیه ایران از سوی غربی‌ها و آمریکایی‌ها راه غلط و اشتباهی است که آنها در قبال ایران رفته‌اند، این ایران است که طلبکار بوده و لغو تحریم‌ها جای هیچ منتی بر ملت ایران نیست.
وی گفت: دیوار تحریم‌ها در حال ترک خوردن و شکسته شدن است و با توکل به خداوند متعادل ملت ایران راه مقاومت خود در قبال مستکبران عالم را با ایستادگی روی اصول انقلاب، اسلام و ولایت فقیه ادامه خواهد داد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    به رسميت شناخته شدن حق غني‌سازي رو دائم دارند تکذيب مي کنند . من نمي دونم اين دولت راستگويان چي دارند تو مخ مردم و روحانيت مي کنند. خدا بخير کند 6 ماه ديگه که راستگويي افراطي دولت برملا شود!!