مهرداد ضیایی با آن لحجه زیبای اصفهانی اش احتیاجی به معرفی ندارد.ولی برای اینکه بیشتر اورا بشناسید بد نیست شما را به یاد بازی هنرمندانه اش در سریال در مسیر زاینده رود و نقش فرهاد بیندازم.ضیایی تا کنون در سریالهای مختلفی چون اولین شب آرامش،بی گناهان،راه شب،کاراگاهان و...بازی داشته است.اما بهانه ما برای گفتگو با او پخش سریال یادآوری و نقش نصرت است. مهرداد ضیایی در حال حاضر مشغول بازی در سریال خانگی شاهگوش به کارگردانی داوود میر باقری است.گفتگوی ما با اورا با این بازیگر بخوانید:

همگی ما روزهای سختی را می گذرانیم/اعتماد مردم از شبکه خانگی خدشه دار شده

*با توجه به اینکه در حال حاضر سریال یادآوری با هنرنمایی ما از شبکه ای فیلم در حال پخش است بد نیست کمی در خصوص شخصیت نصرت و هنرنمایی خودتان صحبت کنید.کاراکتری که تصور می کنم در کارنامه کاری شما از جایگاه خاصی برخوردار باشد.چقدر از این شخصیت قلم رویا غفاری است؟

**طبیعتا بخش اعظمی ازشکل گیری این شخصیت بر عهده رویا غفاری و پیشنهادهای حجت قاسم زاده اصل است و البته بخشی از ویژگی های شخصیتی نصرت را هم خودم به نقش اضافه کردم.چون تا به حال تجربه یک چنین نقشی را آنهم تا این حد منفی و منفوررا نداشته ام. و پرداخت خوب نویسنده و کارگردان این را می طلبید که من بازیگر آنهم زمانی که با یک کاراکتر جدید مواجه می شوم بیشتر بر روی کار تفکر بکنم و یکسری ویژگی های خاص ظاهری و رفتاری برای این آدم طراحی بکنم.
و من واقعا از بازی دراین نقش خیلی لذت بردم و خوشحالم که این نقش توانست خوب از کار دربیاید و اینقدر ملموس باشد.

*اگر بخواهید از ویژگی های این سریال یاد کنید به چه مواردی اشاره خواهید کرد؟

**یکی از ویژگی های این سریال این است که همانقدر که به نقشهای مثبت اهمیت داده شده است به نقشهای منفی هم همان اندازه اهمیت داده شده است.و همانطور که گفتم هر دوی این نقشها به یک اندازه پرداخت شده است. وشما به خوبی بالانس بین خوبی و بدی را در این کار می بینید.
یکی دیگر از ویژگی های این سریال فیلمنامه کاملی بود که ازهمان ابتدا به دست ما داده شد.موردی که متاسفانه این روزها دیگر این شیوه کار دیگر کیمیا شده است. یعنی من از همان ابتدا می دانستم قرار است در پایان چه اتفاقی بیفتد و خب طبیعتا به خوبی هم می توانستم بر اساس نقش یکسری طراحی ها انجام بدهم.

*نصرت کیست و این آدم برای مهرداد ضیایی چه ویژگی هایی داشت.

**نصرت آدمی واخورده است که هیچ وابستگی به زندگی ندارد.او هیچ چیزی برای از دست دادن ندارد.او فقط به فکر امروزش است و اصلا در خصوص فردا هیچ فکری ندارد.این آدمها نه گذشته تعریفی دارند و نه آینده دندان گیری منتظر آنهاست.
نصرت شاید بچه سرراهی بوده که در شرایط خیلی سختی بزرگ شده است و بعد گرفتار مسائل اعتیاد شده است.آنقدر برایش زندگی سخت گذشته است که الان رحم کردن برایش خیلی مشکل است.کلا این نقش برایم چالش برانگیز بود و این برای هر بازیگری دوست داشتنی است.
نصرت همان اندازه که برای من مشمئز کننده و در عین حال جذاب است خب برای مخاطب هم به همان اندازه دوست داشتنی است و این نشان می دهد که مخاطب توانسته است با نقش ارتباط برقرار بکند و به راحتی او را رها نمی کند و به اصطلاح پسش نمی زند.

*با دندانهای جلو دهانتان چه کرده اید؟برای این نقش که بلایی سر دندانهایتان نیاورده اید؟!

**(می خندد)مجید اسکندری جزآن دسته از گریمورمورهایی است که دلش می خواهد همیشه یک کار جدید انجام بدهد برای همین یک روکشی برای دندانهای من درست کرد که بخش زیادی از دندانهایم را پوشاند و خب طبیعتا همین وسیله کمی فکم را کشیده است برای این است که شما فکر می کنید نصرت دندانی جلو دهانش ندارد.
از اونجایی که بخشی از شخصیت این آدم ظاهر اوست خب این قضیه خیلی توانست به درآوردن نقش کمک بکند.

*از ویژگی کاری حجت قاسم زاده بگویید.آیا از قبل هم با آثار ایشان آشنایی داشتید؟

**من پیش از این سابقه همکاری با ایشان را نداشتم فقط چند تله فیلم به کارگردانی آقای قاسم زاده دیده بودم که خیلی لذت بردم.همیشه دوست داشتم این موقعیت پیش بیاید چون می دانستم اهل فن است و بر همه چیز از قبیل بازی ،رفتار شناسی و ...خیلی اشراف دارد.
واین برای بازیگری که می خواهد جلو دوربین او بازی کند وقتی می بیند یک جفت چشم تیز بین پشت مونیتور است خیلی دل گرم کننده است.
اقای قاسم زاده جزو آن دسته از کارگردانانی است که فضای کاررا به خوبی برایست فراهم می کند و به خوبی هم می شود با او دیالوگ برقرار کند.از کنار کوچکترین حرکتی نمی گذشت وتمام پلانها را با وسواس ضبط می کرد.ازاین که این موقعیت برایم فراهم شد خیلی خوشحالم.

*یکی ازویژگی های این سریال حضور کلکسیونی از بهترین بازیگرانی است که هر کدامشان برای موفقیت یک پروژه کفایت می کنند.یکی ازاین بازیگران امیرآقایی است از بازی در کنارآقایی بگویید.

*من سالها پیش ازاین درسریال اولین شب آرامش با امیرآقایی هم بازی بودم و یکی از بهترین تجربه های کاریم بوده است.امیر بازیگر تکنیکی و با وسواسی است و با توانایی خودش به اینجا رسیده است.به نظرم توانست به بهترین نحو نقش تیمور را ایفا کند.
و در طول این مدت بیشترین سکانسها را با هم بودیم و از اینکه باردیگری روبه روی امیر آقایی بازی داشتم خیلی خوشحالم.که البته این قضیه شامل همه بازیگران می شد.یادآوری یک از سریالهایی بود که همه بازیگرها درست و بجا انتخاب شده بودند و هر کسی جایی ایستاده بود که باید می بود.

*با توجه به مشکلات مالی تلویزیون آیا یادآوری هم درگیر مشکلات بود؟

**متاسفانه تلویزیون اصلا شرایط خوبی ندارد.بله این سریال هم با مشکلات مالی مواجه بود و همه ما با علم به اینکه این قضیه وجود دارد کار را پذیرفتیم.هنوز بعد چند ماه تسویه حساب نشدیم ولی اینقدر این کار و کارگردان خوب بود که نمی توانستیم قبول نکنیم.
ولی با این همه ،همگی ما روزهای سختی را می گذرانیم.و هر روز هم وضع وخیم تر می شود و همه انگار دست به دست هم داده ایم که همین چهارتا مخاطب را هم با این آثاری که می سازیم از تلویزیون فراری دهیم و بیزار کنیم.متاسفانه عملا داریم با ساخت بعضی آثار به شعور مخاطب توهین می کنیم.

*شما الان در شبکه خانگی با سریال شاهگوش حضور دارید.فکرمی کنید شبکه خانگی می تواند دررقابت با تلویزیون موفق باشد؟

**بدبختانه چند اتفاق در شبکه خانگی افتاد که اعتماد مردم از این شبکه کمی خدشه دار شود که فکر می کنم با کمی سلیقه و انرژی می توانیم اعتماد از دست رفته را به مخاطب برگردانیم.
 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.