رشتخوار- خبرنگار قدس: اهالی 54 روستای بخش مرکزی و جنگل رشتخوار با اظهار گلایه از مسؤولان خواستار نوسازی شبکه فرسوده آب شرب در این روستاها شدند.

 نوسازی شبکه آب شرب 54 روستا در رشتخوار

 


آنان در گفتگو با خبرنگار ما افزودند: شبکه آب شرب روستایی رشتخوار که از قدمتی طولانی برخوردار است، به علت فرسودگی بیش از حد علاوه بر هدر رفتن آب، در برخی از روستاها جان مردم را با خطر مواجه کرده است.
جمعی از اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی رشتخوار نیز طی مکاتبه ای به مسؤولان استان و شهرستان با تأکید بر تعویض شبکه فرسوده آب شرب روستایی اظهار داشتند: شبکه آب شرب روستایی شهرستان رشتخوار بسیار فرسوده و قدیمی است.
مرتضی محققی سخنگوی شورای شهرستان رشتخوار اظهار داشت: عمر شبکه آب شرب روستایی رشتخوار در برخی روستاها به یک قرن می رسد و نیاز است برای جلوگیری از هدر رفتن آب شرب مردم در این خشکسالی، مسؤولان اقدام جدی برای بهسازی شبکه های آب شرب روستاهای این شهرستان محروم بردارد.
غلام خان زرین عضو شورای دولت آباد رشتخوار هم گفت: در زمستانها روستای ما به علت سردی هوا و فرسودگی بیش از حد شبکه آب شرب روستایمان، مردم دچار مشکلات فراوانی می شوند.
وی گفت: در برخی نقاط روستا بارها اتفاق افتاده با شکستگی لوله آب شرب آب غیربهداشتی به لوله بازگشت می کند و مردم را بیمار می کند.
به گفته وی، این مشکل درد مشترک بیش از 50 روستای این شهرستان است که مشترک آب روستایی هستند.
بهمن فرخی، نماینده شورای اسلامی شهرستان رشتخوار در شورای عالی استان خراسان رضوی گفت: فرسودگی شبکه آب شرب در بیشتر روستاهای بخش جنگل بخصوص در فصل سرما با مشکل مواجه است و رفع این مشکل تلاش جدی را می طلبد.
رئیس امور آب روستایی رشتخوار نیز گفت: شبکه توزیع آب مناطق روستایی رشتخوار به دلیل قدمت فرسوده شدن شبکه توزیع آب به اعتبار ملی نیاز دارد.
مهندس رضا فتوحی افزود: شبکه توزیع آب بیشتر روستاهای شهرستان به بازسازی و نوسازی کامل نیاز دارد و تحقق این امر نیاز به اعتبار است.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری این امور 404 میلیون تومان برای 54 روستا که تعدادی از آنان هم با کمبود آب شرب در سال جاری مواجه شدند، اختصاص داده است گفت: با این اعتبار ناچیز پیشرفت فیزیکی پروژه های اجرا شده توسط این امور بیش از 150 درصد رشد داشته است.
وی با ذکر اینکه این امور بیش از 54 روستای شهرستان را زیر پوشش دارد، یادآور شد: 40 درصد شبکه آب شرب مناطق روستایی رشتخوار به دلیل قدمت طولانی فرسوده است.
وی با اشاره به اینکه کاهش هدر رفت آب و توسعه شبکه از مهمترین اقدامات در راستای مدیریت بحران خشکسالی در این شهرستان بوده است، اظهار داشت: خشکسالی در این شهرستان باعث شده که برخی از چاه های آب شرب روستایی بین 7 تا 8 مترمربع با افت آب مواجه شود.
فرماندار رشتخوار نیز با تأکید بر اینکه نوسازی شبکه فرسوده آب در 54 روستای شهرستان ضروری است، گفت: آب و فاضلاب باید هر چه سریع تر برای تسریع در اصلاح شبکه فرسوده اقدامات لازم را انجام دهد.
جنگی یادآور شد: شهرستان بحران زاده رشتخوار 15 سال است که با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند و برخی از چاه های آب شرب این شهرستان تا 8 متر افت آب داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.