پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین یزد -مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در نشست شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان میبد بر ضرورت کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس تاکید کرد.

ضرورت کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، در این نشست "احمد شیرزاد" در سخنانی با تجلیل از نقش حضرت آیت الله اعرافی امام جمعه میبد و عضو شورای انقلاب فرهنگی در تدوین سند بنیادین آموزش و پرورش، این سند را از جمله افتخارات آموزش و پرورش کشور دانست و افزود: سند تحول بنیادین از اسناد بالادستی آموزش و پرورش است که باید برای عملیاتی و اجرائی شدن آن تلاش کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان، پیشتازی شهرستان میبد در مسائل آموزشی و فرهنگی را ستود و بر ضرورت کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی در مدارس تأکید کرد.
وی نقش مدیران مدارس در ارتقای کیفیت نیروی انسانی را مهم دانست و افزود : اگر مدیر مدرسه ما کارآمد، عالم و آگاه باشد، دفتر مدرسه به یک مرکز آموزش ضمن خدمت تبدیل خواهد شد و مدیر از هر فرصتی برای ارتقای توان علمی، آموزشی و فرهنگی معلمان بهره خواهد گرفت.
شیرزاد در ادامه از زحمات همه پیشکسوتان و دست اندرکاران آموزش و پرورش شهرستان میبد قدردانی کرد و محسن موحدی فر را به عنوان مدیر آموزش و پرورش این شهرستان معرفی کرد.
امام جمعه موقت میبد نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه تعلیم و تربیت در قرآن و روایات اسلامی، ضرورت همراهی تزکیه و تعلیم را خاطرنشان کرد و افزود: اگر تزکیه و تعلیم، همراه و همزاد هم باشند فرهنگ ما را در تعامل با فرهنگ های منحط، واکسینه می کند.
حجت الاسلام “محمد اعرافی“، آموزش و پرورش را نهادی زیربنائی و تعیین کننده سرنوشت جامعه دانست و تصریح کرد: معلمان ما با همه ی افراد جامعه سر و کار دارند زیرا افراد بهترین دوران یادگیری خود را سر کلاس درس و در خدمت معلمان هستند بنابراین معلمان نقش بسیار مهمی در گسترش فرهنگ اسلامی دارند.
وی سند تحول بنیادین را سند بسیار مهمی خواند و از مسئولان خواست: این سند را الگو و سرمشق خود قرار دهند تا آموزش و پرورش ما یک آموزش و پرورش تحول آفرین و مطابق با فرهنگ اسلامی، شیعی و علوی باشد.
اعرافی با یادآوری ارتباط دانش آموزان با دنیای مجازی از معلمان خواست: الزامات و مقتضیات زندگی را به دانش آموزان آموزش دهند.
در این نشست مدیر آموزش و پرورش شهرستان میبد، گزارشی از وضعیت و جایگاه آموزش و پرورش در این شهرستان را ارائه کرد.
"محسن موحدی فر" اظهار داشت : در سال تحصیلی جاری 16 هزار 304 دانش آموز در 135 مدرسه این شهرستان به تحصیل مشغولند و 1400 نفر از فرهنگیان در مدارس و 42 نفر کادر اداری این مدیریت برای تعلیم و تربیت این عزیزان تلاش می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه ی سفر به شهرستان میبد از دبیرستان شاهد حضرت فاطمه الزهرا (س) این شهرستان بازدید و ضمن گفت‌وگو با معلمان و دانش آموزان از نزدیک در جریان روند آموزشی و پرورشی این مدرسه قرار گرفت.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.