جبارزاده گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی، قضایی و امنیتی وظیفه دارنداز بخش تولید و کارگر و کارفرما حمایت کرده و با کسانی که قصد خدشه‌دار کردن روند تولید را دارند مقابله کنند.<BR>

برخی از شرکت‌ها، ماه‌هاست که حقوق کارگران خود را نداده‌اند

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که سوءاستفاده به بهانه خصوصی‌سازی ممنوع است، اظهار داشت: با کسانی که بخواهند به این بهانه با احساسات مردم و حقوق کارگران بازی کنند به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.
اسماعیل جبارزاده در دیدار با مدیران تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، بازنشستگان و تعاون‌گران استان، با اشاره به وضعیت نامناسب و اسف‌بار برخی از واحدهای تولیدی، خاطرنشان کرد: برخی از این شرکت‌ها، ماه‌هاست که حقوق کارگران خود را نداده‌اند و این نشان می‌دهد که در موقع مناسب، برخورد لازم صورت نگرفته است.
وی با تاکید بر این که نباید مسوولان به این بهانه که کارخانه‌ای در اختیار بخش خصوصی است از خود سلب مسوولیت کنند، افزود: همه مدیران در قبال مسایل و مشکلات کارگران و بخش تولید که حیثیت استان است، مسوولیت دارند.
جبارزاده افزود: کسانی که با بحرانی نشان دادن وضعیت کارخانه خود به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کنند و حقوق کارگران را قطع می‌کنند، اهلیت لازم برای اداره صنایع ما را ندارند و دولت قطعا با این افراد برخورد و از آنها خلع ید می‌کند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه با تدابیر دولت جدید، وضعیت کارخانجات واگذار شده به بخش خصوصی به صورت لحظه‌ای و نامحسوس رصد می‌شود و به صورت جدی مسایل کارگران مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
جبارزاده با تاکید بر این که باید قبل از وقوع بحران به مشکل رسیدگی کنیم، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی، قضایی و امنیتی وظیفه دارند از بخش تولید و کارگر و کارفرما حمایت کرده و با کسانی که قصد خدشه‌دار کردن روند تولید را دارند مقابله کنند.
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که از زمان ورود به مسوولیت اجرایی استان به دنبال شناخت وضعیت موجود هستم، افزود: گرچه هنوز اعتماد کافی به گزارش‌های رسمی پیدا نکرده‌ایم اما با این حال گزارش‌‌های مرکز آمار ایران وضعیت خوبی را برای استان نشان نمی‌دهد.
وی با بیان این که شاخص‌های استان در بسیاری از بخش‌ها تاسف‌بار است، گفت: در طول 16 سال نمایندگی مجلس به یاد ندارم که نرخ بیکاری استان از میانگین کشوری بالاتر باشد، اما طبق گزارش مرکز آمار، در سال 91 نرخ بیکاری کشور 12.2 و نرخ بیکاری آذربایجان شرقی 12.5 درصد بوده است.
جبارزاده خاطرنشان کرد: میانگین تولید سرانه و ارزش افزوده بخش صنعت و بخش کشاورزی استان هم تفاوت فاحشی با میانگین کشوری دارد که این اعداد و ارقام در خور شأن آذربایجان شرقی نیست.
وی با بیان این که وضعیت برخی از صنایع مهم ما نیز مناسب نیست، افزود: اسم این اتفاقات را چه سوء مدیریت، چه عدم توجه یا هر چیز دیگری بگذاریم، اتفاقی که نباید می‌افتاد افتاده است و امروز استان ما در شرایط خاصی قرار دارد.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که با این حال نسبت به آینده بسیار امیدوارم، افزود: خدا را شاکریم که مردم در 24 خرداد به دولتی رای دادند که رییس آن یکی از انقلابیون اصیل است و این دولت اعلام کرده است که غیرمنطقی و شعاری حرکت نخواهد کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.