پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین - ایلام: مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: پروازهای فرودگاه استان ایلام جوابگوی مسافران نیست و نیاز است که مسئولان برای افزایش پروازهای این فرودگاه توجه ویژه ای نمایند.

افزایش  پروازهای فرودگاه ایلام

مجتبی بیاتی با بیان اینکه فرودگاه شهدای ایلام در میان 54 فرودگاه فعال کشور رتبه 18 را در اختیار دارد، اظهار داشت: شمار پروازهای لغو شده در فرودگاه شهدای ایلام سال 90 به 58 پرواز افزایش یافته بود که این مقدار با نصب سامانه ILS در فرودگاه به 11 پرواز در سال 92 کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه نصب دستگاه AVR هواشناسی نیز به نشست و برخاست هواپیماها در شرایط نامناسب جوی کمک شایانی کرده است، افزود: ریسک پذیری در هواپیمایی معنی ندارد و در صورت نامساعد بودن شرایط جوی از لحاظ شدت وزش باد، نوع و سقف ابرها، شدت باران و برف و رعد و برق انجام پرواز به هیچ وجه توصیه نمی شود، چرا که ایمنی و امنیت جان مسافر از همه چیز مهم تر است.
مدیر فرودگاه شهدای ایلام با بیان اینکه روزانه 4 پرواز در فرودگاه ایلام در مسیر ایلام - تهران و برعکس انجام می شود که این شمار پرواز جوابگوی خیل بسیار مسافران نیست، تصریح کرد: استاندار و نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری افزایش پروازهای تنها فرودگاه ایلام هستند.
مجتبی بیاتی خاطرنشان ساخت: پس از بهسازی، تجهیز باند و توسعه توقفگاه هواپیما، فرودگاه شهدای ایلام آمادگی نشست و برخاست هواپیماهای ایرباس با ظرفیت 180 نفر را دارد.
وی با اشاره به اینکه ارتقاء فرودگاه ایلام از پروازهای داخلی به پروازهای بین المللی به تأیید وزارت راه و شهرسازی رسیده و در صورت صدور مجوز وزارت کشور پروازهای خارجی انجام خواهد شد، گفت: روزانه نزدیک به 6 هزار زائر از مرز مهران به عراق سفر می کنند که همین موضوع ظرفیت داخلی و خارجی فرودگاه ایلام را برای گسترش پروازهای داخلی و خارجی دو چندان کرده است.
مدیر فرودگاه شهدای ایلام به اقدام های انجام شده و در حال انجام در فرودگاه شهدای ایلام اشاره و عنوان کرد: برای انجام پروازهای خارجی، احداث ترمینال بین المللی با زیربنای 4 هزار و 500 متر مربع به مناقصه رفته و توسعه ایمنی ساختمان زمینی و حفاظت فرودگاه نیز در حال انجام است.
مجتبی بیاتی با بیان اینکه روکش توقفگاه و محل تاکسی ها نیز به گستره 25 هزار مترمربع امسال آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در حال اجراء است، یادآور شد: روزانه 400 مسافر در 4 پرواز فرودگاه شهدای ایلام در مسیر ایلام به تهران و برعکس منتقل می شوند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.