نصرآباد- خبرنگار قدس: اجبار کشاورزان برای کاهش برداشت آب از سوی وزارت نیرو، اعتماد سرمایه گذاری در کشاورزی را از بین برده است. <BR>

مطالبات دامداران و کشاورزان از سوی دولت به موقع پرداخت نمی شود

 

نماینده مردم تربت جام، نصرآباد وتایباد درمجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب در جمع فعالان بخش کشاورزی اظهار داشت: اگر وزارت نیرو می خواهد دشت جام را حفظ کند و مانع افت شدید آبهای زیر زمینی شود لازم است تعدادی از چاه های کشاورزی را خریداری و آنها را پلمب کند.
دکتر غلامرضا اسدالهی با اشاره به اینکه 85 درصد جمعیت تربت جام در بخش کشاورزی و دامپروری فعال هستند، تصریح کرد: متأسفانه نگاهی شایسته به بخش کشاورزی در تربت جام نمی شود و این نگاه یک طرفه است، در حالی که مطالبات کشاورزان و دامپروران از سوی دولت و واحدهای تولیدی به موقع پرداخت نمی شود و بانکها مطالبات خود را به روز از کشاورزان ودامپروران می خواهند.
نائب رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی تصریح کرد: در هدفمند کردن یارانه ها نیز بیشترین آسیب به بخش کشاورزی وارد شد، در حالی که بهای خدمات چند برابر شده و نرخ بیشتر محصولات کشاورزی ثابت مانده است.
وی تأکید کرد: خواستار آن هستیم که در اختصاص اعتبارات سهم شهرستان تربت جام را به نسبت سهم ارزش افزوده محصولات تولیدی کشاورزی تعیین کنند، در حالی که تربت جام در تولید خیلی از محصولات کشاورزی در شاخص بالایی قراردارد، سهم اعتبارات آن کم می باشد.
« غلامرضا اسدالهی» مهمترین مشکل کشاورزان منطقه نصرآباد را خرده مالکی عنوان کرد و یادآور شد: بیشترین اعتبارات و تسهیلات درقالب تعاونی ها اختصاص داده می شود و از کشاورزان می خواهیم به این سمت حرکت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.