قدس آنلاین یزد -رئیس پارک علم و فناوری یزد از ایجاد و راه‌اندازی نخستین منطقه ویژه فناوری‌های معدنکاری کشور در بافق خبر داد.

منطقه ویژه فناوری‌های معدنکاری در بافق راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، داریوش پورسراجیان اظهار داشت: نخستین منطقه ویژه فناوری‌های معدنکاری کشور در شهرستان بافق ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مطالعات ایجاد منطقه در قالب طرح پژوهشی به اتمام رسیده است، افزود: پارک علم و فناوری یزد و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با همکاری مقامات شهرستان و سایر ذینفعان نقش مهمی را در ایجاد و توسعه این منطقه ایفا می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری یزد، ایجاد توسعه مناطق ویژه فناوری را در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تقویت بنیه ملی برشمرد.

وی گفت: منطقه ویژه علم و فناوری منظومه‌ای از انبوه امکانات علمی، صنعتی، تولیدی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی، زیرساخت‌ها و محیط‌های ارتباطی، نهادها و موسسات، افراد و اطلاعات هستند که با تکیه بر خلاقیت‌ها و نوآوریها در یک گستره جغرافیایی و بر اساس یک نظام مدون و هم پیوند با اهداف و راهکارهای معین هماهنگ شده و با جذب منافع و همه طرف‌های ذینفع بین منابع طبیعی منطقه، سازمان‌ها و مراکز حاضر در کریدور، سبب ارتقای نوآوری و توسعه بهینه محصولات، ایجاد خوشه‌های صنعتی با فناوری نوین و در نتیجه سبب توسعه تولید، ثروت، رفاه ملی و ایجاد جامعه دانایی محور می‌شود.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.