معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: در رسته‌های پرستار، بهیار، کمک بهیار و تکنسین اتاق عمل و هوشبری می‌توانیم نیرو جذب کنیم که این اقدام مستلزم گرفتن مجوز استخدامی از دولت است.

وزارت بهداشت می‌تواند پرستار، بهیار و تکنسین استخدام کند

به گزارش وزارت بهداشت ایرج حریرچی در بیست و پنجمین همایش معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه های علوم پزشکی کشور کاهش هزینه های درمان در سطح فرد و جامعه و افزایش ارائه خدمات با کیفیت در بخش های مختلف بیمارستانی را از اهداف طرح تحول نظام سلامت دانست.

حریرچی با بیان این مطلب افزود: دسترسی به سلامت، افزایش طول عمر با کیفیت، افزایش رضایتمندی مردم و محافظت مالی از دیگر اهداف اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، دقت و مدیریت لازم در کنترل هزینه های بیمارستان را مورد تأکید قرار داد و در ادامه با اشاره به اینکه باید 20 درصد بیمارستانهای دانشگاههای علوم پزشکی به سمت هیأت امنایی شدن پیش بروند گفت: بیمارستانی که هیئت امنایی می شود به معنای واقعی مستقل است و مسئولیت مالی به آن منتقل می شود.

وی با اشاره به نظام کنترل درآمد برخی از دانشگاههای توسعه یافته افزود: جایی دانشگاه مستقل است که خودش نیز در آمد زایی داشته باشد.

حریرچی بر عدم جذب نیروی انسانی از محل درآمدهای عمومی در بیمارستانها و دانشگاه های علوم پزشکی تأکید کرد و گفت: امسال بخشنامه تمدید محدودیت نیروی انسانی را تا آذر ماه سال جاری تمدید کردیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع بر عدم بکارگیری نیروهای جدید غیر هیئت علمی و هیئت علمی در همه بیمارستانها و دانشگاههای علوم پزشکی تأکید کرد و گفت: در رسته های پرستار، بهیار، کمک بهیار و تکنسین اتاق عمل و هوشبری می توانیم نیرو جذب کنیم که این اقدام مستلزم گرفتن مجوز استخدامی از سوی دولت است.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.