پیشنهاد سردبیر

اعزام نظامیان بیشتری از سوی آمریکا به عراق و احتمال عملیات نظامی مشترک در منطقه کردستان و فرار دسته جمعی تروریستهای تکفیری از استان بابل از جمله اخبار مربوط به عراق است.<BR> <BR>

آسیبی به مرقد مطهر امامین عسکرین(ع) وارد نشد/فرار دسته جمعی تروریستهای داعش از بابل

10:58 آمریکا نیروهای بیشتری به عراق اعزام می کند/امکان انجام عملیات نظامی مشترک در کردستان عراق

رئیس جمهور آمریکا از تصمیم خود برای اعزام دست کم 200 نیروی نظامی دیگر به عراق برای حفاظت از سفارت آمریکا در بغداد و همچنین اتباع خود خبر داد.

علاوه بر این 200 نیرو، آمریکا تعدادی بالگرد و هواپیمای بدون سرنشین نیز به عراق اعزام کرده است.بر اسا این گزارش، در صورت اعزام 200 نیروی جدید تعداد کل نظامیان آمریکایی حاضر در عراق به 800 نفر می رسد.

نقشه اوباما برای عراق

الجزیره گزارش داد اعزام جدید نیروها به عراق بخشی از تلاش های اوباما برای حمایت از دولت عراق است که در هفته های اخیر به شدت با نیروهای داعش درگیر شده است.

در همین رابطه یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت : آمریکا در حال بررسی طرح انجام یک عملیات نظامی مشترک در شمال غربی عراق است که مرکز فرماندهی آن در اقلیم کردستان خواهد بود.

10:42 درگیری شدید در بابل/هلاکت و فرار جمعی تروریست های داعش

رسانه های عراقی از هلاکت و فرار جمعی تروریست های داعش بر اثر درگیری شدید در استان بابل خبر دادند.

یک منبع پلیس استان بابل امروز اعلام کرد که شماری از تروریستهای داعش در درگیری شدید با نیروهای امنیتی عراق در منطقه "جرف الصخر" در شمال بابل به هلاکت رسیدند. برخی رسانه ها تروریست های به هلاکت رسیده را 12 نفر اعلام کرده است.
این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: این درگیری شب گذشته و در 2 محور منطقه صنیدیج و الجرف و محور دوم در منطقه الفاضلیه صورت گرفت.

بر اثر شدت این درگیری شماری از تروریست های داعش پا به فرار گذاشتند.
 

09:54 شلیک چهار گلوله خمپاره به سوی مرقد امامین عسکریین/ هلاکت بیش از 50 عضو داعش در شرق موصل

یک منبع امنیتی در شهر سامرا از اصابت چهار گلوله خمپاره به صحن مرقد امامین عسکرین (ع) که باعث شهادت و زخمی شدن چندین زائر شده است.

یک منبع امنیتی در گفتگو با پایگاه عراقی المسله اعلام کرد: شب گذشته (دوشنبه) چهار گلوله خمپاره به نزدیکی مرقد امامین عسکریین (ع) در شهر سامرا اصابت کرد که باعث شهید و زخمی شدن چندین نفر شد.

این منبع امنیتی به شمار دقیق زائران به شهادت رسیده و زخمی شدگان این حمله وحشیانه گروههای تروریستی اشاره ای نکرد.

این منبع تاکید کرد هیچ آسیبی در جریان این حمله تروریستی به حرم مطهر وارد نشد.

منابع امنیتی در عراق از کشته شدن 40 عضو داعش که در بین آنها هفت انتحاری حضور داشته در شهر تکریت در نزدیکی سامرا خبر دادند. در این حمله ارتش 35 خودرو تروریستهای داعش در جاده حد فاصل واسط تکریت نیز منهدم شد.

جنگنده های سوخوی روسی که تحویل عراق شده است از روز گذشته عملیات خود را با بهره گیری از تجارب خلبانهای عراقی آغاز کردند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.