معاون وزیر خارجه مصر از بازگشایی گذرگاه رفح برای انتقال مجروحان و موادغذایی خبر داد و گفت: آماده‌ایم کمک‌های غذایی و دارویی را از سایر کشورها دریافت و سپس به فلسطین منتقل کنیم.<BR>

معاون وزیرخارجه مصر: گذرگاه رفح برای انتقال موادغذایی و دارو باز شد

به گزارش خبرنگار مهر محمد بدر عیدین زاید معاون وزیر خارجه مصر در نشست کمیته فلسطین جنبش غیرمتعهدها در تهران گفت: مصر وظیفه ملی و منطقه‌ای خود می داند که برای توقف حملات علیه مردم غزه تلاش کند و دست از این وظیفه برای نجات مردم فلسطین برنخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: روزانه برادران فلسطینی ما کشته می‌شوند اما جامعه بین الملل از حل این مسئله عاجز مانده است بنابراین ما گذرگاه رفح را برای عبور و مرور مجروحان و انتقال مواد غذایی باز کردیم.

معاون وزیر امور خارجه مصر با بیان اینکه تجاوز اسرائیل علیه مردم غزه جنایت ضدبشری است و عاملان آن باید محاکمه شوند اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته هزار تن مواد غذایی برای فلسطینیان ارسال کردیم و آماده‌ایم این کمک‌ها را از سایر کشورها دریافت و سپس به فلسطین منتقل کنیم.

محمد بدر عیدین زاید گفت: هیچ کس نمی‌تواند دربرابر جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان ساکت بماند و همه باید فعالانه برای توقف حملات به فلسطینیان در غزه کمک کنند.

معاون وزیر امور خارجه مصر با تأکید بر تلاش کشورش برای رفع مشکلات مردم غزه افزود: طرح مصر تنها طرحی است که برای توقف حملات علیه غزه و آتش بس در این منطقه ارائه شده است و ما از پیشنهادهای سایر کشورها استقبال می‌کنیم.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.