قدس آنلاین یزد - مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد از بدهی 51 میلیارد تومانی مشترکان برق استان یزد به این شرکت خبر داد و گفت : عمده مشترکان ما، ادارات و صنایع بزرگ استان هستند

مشترکان یزدی   51 میلیارد تومان به این  شرکت بدهی دارند

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، محمدرضا صحتی، در جمع خبر نگاران استان  از افتتاح 84 پروژه برق‌رسانی در مناطق مختلف استان یزد همزمان با هفته دولت خبر داد و اظهار داشت: برای این تعداد پروژه، بالغ بر 25 میلیارد و 288 میلیون تومان هزینه شده است.

 

وی با بیان اینکه استان یزد هم اکنون 560 هزار و 614 مشترک برق دارد، خاطرنشان ساخت : از این تعداد بیشترین مشترکان با افزون بر 450 هزار مربوط به بخش خانگی و 75 هزار مشترک تجاری و بخش صنعت نیز 9 هزار مشترک از خدمات برق استان استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد، طول شبکه
های توزیع برق استان را شامل 9 هزار و 516 کیلومتر شبکه فشار متوسط و هفت هزار و 158 کیلومتر شبکه فشار ضعیف ذکر کرد.

وی عنوان کرد : برق رسانی به سه روستا، برق رسانی به مسکن مهر شهری در هفت منطقه، 32 مورد توسعه و احداث شبکه‌ های برق رسانی شهری و روستایی، اصلاح و بهینه سازی شبکه برق رسانی در 10 شهر و 15 روستا و نصب روشنایی از جمله پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت است.

صحتی، یکی دیگر از پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت را نصب و راه اندازی سامانه های فتوولتائیک متصل به شبکه خواند و افزود: این سامانه برای 66 مشترک خانگی در شهرستان‌های یزد، بافق،‌ خاتم، اردکان و میبد نصب و راه اندازی خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد همچنین از نصب و راه اندازی این سامانه در 10 مسجد و زیارتگاه در شهرهای اردکان و یزد خبر دا و افزود: 42 واحد آموزشی نیز در مناطق یزد،‌ زارچ و شاهدیه به این سامانه مجهز خواهند شد.

وی، مجموع مشترکان بهره مند از این سامانه را 118 مورد اعلام کرد و افزود: برای راه اندازی این شبکه، از محل اعتبارات استانی، ملی و داخلی، بالغ بر 3.5 میلیارد تومان هزینه شده است.

 

 

صحتی در بخش دیگری درباره عملکرد این شرکت در سال گذشته از ایجاد 211 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 353 کیلومتر شبکه فشار ضعیف خبر داد.

وی افزود: این شرکت در سال گذشته با ایجاد 710پست هوایی و زمینی به ظرفیت 81 مگاولت آمپر، به 28 هزار و 353 مشترک جدید خدمات ارائه کرده و 14روستای دیگر استان را از نعمت برق بهره مند کرده است.

این مسوول ادامه داد: در چهار ماهه اول امسال هشت هزار و 93 مشترک جدید، 84 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 106 کیلومتر شبکه فشار ضعیف به همراه 204 پست هوایی و زمینی به ظرفیت 24 مکگاولت آمپر در استان ایجاد شده است.

وی از تبدیل بیش از 685 کیلومتر از شبکه سیمی استان به کابل
های خودنگهدار از سال 1390 تا پایان تیرماه امسال با 96 میلیارد و 250 میلیون ریال هزینه خبر داد و گفت: هم اکنون نیز تبدیل دو هزار و 340 کیلومتر دیگر از این شبکه با اعتباری معادل 341 میلیارد ریال در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد درباره وضعیت برق کشاورزی استان نیز تصریح کرد: در این بخش کمترین نرخ استفاده از برق در چاههای کشاورزی را داریم به گونه ای که دو هزار و 107 چاه یعنی 96.2 درصد چاه برق دار وجود دارد.

صحتی پیک مصرف برق استان به طور همزمان با شبکهسراسری در سال جاری را 659.3 مگا وات و به همراه صنایع بزرگ هزار و 123 مگاوات اعلام کرد و گفت: اوج مصرف در استان مربوط به مردادماه به لحاظ گرما و شدت دمای هوا است.

وی در رابطه با برنامههای پیش بینی شده برای کاهش پیک بار تابستان گفت: با اقدامات صورت گرفته در سال گذشته این کاهش 42.26 مگاوات بوده که در سال جاری با اقدامات جدیدی مانند طرح ذخیره عملیاتی که تاکنون 13 صنعت در استان با آن همکاری دارند، پیش بینی میشود تا 68.56 مگاوات را شاهد باشیم.

این مسئول  همچنین از تجهیز تمام واحدها به دوربین ترموگرافی، تهیه دستگاه خودرو عیب‏یاب، خرید دستگاه مقره‏شو، اجرای سرویس و نگهداری شبکه‏ها با روش خط گرم و کاهش تلفات استان از 9.68 در سال 1391 به 9.5 در سال جاری را از جمله  اقدامات شاخص حوزه بهره‏برداری این شرکت برشمرد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: استان یزد دارای تنوع آب و هوایی و نوسان درجه حرارت  بین 20 درجه زیر صفر تا 45 درجه سانتیگراد بالای صفر و همراه با طوفانهای فصلی با سرعت زیاد و نزولات جوی بسیار پایین است و این خصوصیات منجر به مشکلات متعدد و خاص استان در شبکههای برق میشود.

صحتی عنوان کرد: خاموشیهای با برنامه و بی برنامه در استان یزد با تلاش پرسنل و اقدامات صورت گرفته در چهار ماهه ابتدای امسال از 0.4 به 0.38 کاهش یافته است به عبارتی در حال حاضر خاموشی هر مشترک یزدی در روز 0.55 دقیقه در روز است.


این مسوول در مورد  طرح ابتکاری تولید تیرهای کامپوزیت برای نخستین بار در کشور گفت: این تیرها با قابلیت تغییر ارتفاع در شهرستان یزد و زارچ با هدف کاهش خاموشی
های ناشی از شکستگی با قابلیت مکانیکی بالا و امکان نصب مهار بادبند و استفاده موقت در مواقع بروز بحران، استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد  درباره تسهیلات دولت برای گسترش شبکه انرژی های نو و خورشیدی در استان گفت : در حال حاضر هر کیلوبایت هشت میلیون تومان هزینه دارد که دولت چهار میلیون آن را پرداخت می کند و معمولا هر خانه مسکونی یک تا یک و نیم کیلوبایت بیشتر نیاز ندارد .

صحتی درباره وضعیت تیرهای برق نصب شده گفت: عمر هر تیر برق به خاک آن منطقه و میزان فسفات موجود در آن و در واقع خورندگی خاک دارد به همین خاطر یک تیر برق در یک منطقه چهار تا پنج سال بیشتر عمر نمی کند و در یک منطقه تا 20سال هم دوام دارد.

وی درباره مزیت های کولرهای آبی به نسبت کولرهای گازی نیز گفت: با توجه به گرمای زیاد و رطوبت پایین یزد مسلما کولرهای آبی برای اقتصاد خانواده ها به صرفه تر است ضمن آنکه مصرف انرژی آنها نیز یک پنجم کولر گازی است .

 

صحتی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی سیستم متمرکز اطلاع رسانی و پرداخت الکترونیک قبوض از طریق تماس با 1521 خبر داد و خاطرنشان ساخت : این سیستم مربوط به شرکت توزیع نیروی برق است و در صورت برقراری یک بار تماس، اطلاعاتی نظیر شناسه پرداخت، شناسه قبض و ... در سامانه ذخیره خواهد شد و مشترکان برای پرداخت های بعدی، مراحل بسیار ساده تری را طی خواهند کرد.

مدیر عامل توزیع برق یزد  همچنین از فعالیت سامانه 121 در استان یزد خبر داد و افزود: این سامانه کانال ارتباطی مردم با شرکت برق است که به صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم استان خواهد بود.

 

رئیس روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز در این نشست ضمن قدردانی از حضور خبرنگاران، به برگزاری جشنواره منطقه ای مطبوعات در استان یزد اشاره کرد و گفت: از آنجا که یکی از بخش های ویژه این جشنواره موضوع مصرف بهینه برق است، در صورتی که اثری با این موضوع در جشنواره حائز رتبه شود، شرکت توزیع نیروی برق نیز از صاحب این اثر تجلیل خواهد کرد.

علیرضا باقری عنوان کرد: این شرکت همچنین در قالب این جشنواره، مستندات و آثار عکاسان خبری استان یزد را نیز در این جشنواره داوری و از آثار برگزیده تجلیل خواهد کرد.

بعد از پایان این نشست خبری خبرنگاران از برخی سامانههای انرژی نو و فتوولتائیک در استان از جمله در شرکت توزیع برق و مسجد برخوردار به عنوان یکی از مراکز آموزشی و فرهنگی و عملیات سرویس و نگهداری از شبکه به روش خط گرم (تعمیر بدون قطع کردن برق) بازدید کردند کلید واژه های مطلب:

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد

|

محمدرضا صحتی

|

هفته دولت

|

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.