پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: هفته گذشته را برغم تمام اتفاقاتش باید به دلیل برکنار یکی از وزرای دولت یازدهم با رای مجلس به این اتفاق اختصاص داد ؛ اتفاقی که اگر چه با یکماه تاخیر رخ داد اما نشان داد که مجلس درمقابل دولت یازدهم و وزرای این دولت با تسامح وتساهل پیش نمیرودو البته این استیضاح هم قبل و هم بعد از رای اعتماد نیاوردن وزیر علوم حرف وحدیث فراوانی داشته وخواهد داشت ، درعین حال در این شنبه نیز با دستی پر از دنیای خبر خدمت شما خوانندگان گرامی رسیدیم . باما باشید...<BR>

ازمذاکراه ایران وامریکا بخاطر یک عکاس وافشاگری وزیر اطلاعات تا رقص وآواز مختلط به بهانه سعدی خوانی وتبریک تلخ یک نماینده به صدا وسیما

***عطش سرک کشیدن به زندگی خصوصی هنرمندان!
از پرمخاطب‌ترین اخبار و تصاویر فضای اینترنت، ارتباط‌ با چهره‌های مطرح‌ هنری و به طور خاص سینماگران است. اما در این میان، یک آفت برای این کنجکاوی وجود دارد و آن تلاش برای سرک کشیدن به زندگی خصوصی هنرمندان است که طبیعتا همچون دیگر قشرهای مردم حریم مشخصی دارند و آنچه نگران کننده است، تلاش وسیع برای ورود به چنین فضای غیراخلاقی است.
«تصاویر خصوصی بازیگران»، «عکس‌های لو رفته»، «زندگی خصوصی هنرمندان» و... برخی از عناوین مجموعه‌هایی از تصاویر مستمراً در حال به روزرسانی از هنرمندان و بیش از همه هنرمندان، بازیگرانی است که در سینما و تلویزیون حضور یافته و چهره شده‌اند، رخدادی که روز به روز در حال وسعت یافتن است و اگر در گذشته‌ موردی بود، حال در فضای آنلاین، به اتفاقی فراگیر بدل شده است.
بنا بر این گزارش، شکل‌گیری شبکه‌هایی همچون اینستاگرام برای گسترش چنین فضاهایی کارآمد‌ بوده و تمرکز بیشتر این مجموعه‌ها ـ که بعضا تا دویست هزار لایک دریافت کرده‌اند ـ حکایت از علاقه فراوان مردم حاضر در فضای مجازی برای سر درآوردن از زندگی خصوصی‌شان دارد، جامعه‌ای که شاید نتوانند‌ به واسطه عدم فراگیری قالب اینترنت در سطح خانوارهای ایرانی، نماینده واقعی و جامعی برای همه مردم باشند‌، اما بی‌گمان روایتگر رفتار بخشی از جامعه است که اتفاقاً اکثراً از سطح سواد قابل توجهی برخوردارند.
این فوکوس روی زندگی خصوصی هنرمندان، گاهی به تشنج هم می‌انجامد و بار‌ها دیده شده ‌هنرمندان در برنامه‌هایی که حضور می‌یابند تا زمان سوار شدن به خودرو و یا حتی پس از آن با چهره‌های پیگیری روبه‌رو می‌شوند که علاقه دارند لحظه به لحظه حضورشان را در موبایلشان در قالب فیلم و عکس داشته باشند و در بسیاری از اوقات، پیشنهادهای عجیبی به هنرمندان می‌دهند که دعوت به همکاری، دعوت به شام و درخواست تلفن شخصی هنرمندان، جزو درخواست‌های معمول در مقابل این پیشنهادهای عجیب محسوب می‌شوند!
طبیعتاً گاهی این فضا به تشنج نیز کشیده می‌شود، چرا که به هر حال هنرمندان نیز از آستانه تحمل مشخصی برخوردارند و ممکن است در مقابل برخی از این سماجت‌ها که از علاقه نسبت به هنرمندان نشات می‌گیرد، واکنش تندی داشته باشند که این کنش و واکنش بار‌ها مشاهده شده و به همین دلیل حضور مستمر بازیگران در فضاهای عمومی نظیر رستوران، پارک و... به ندرت اتفاق می‌افتد و بسیاری از هنرمندان نیز برای جلوگیری از سواستفاده از عکس‌هایشان، در فضای مجازی صفحه‌ای ندارند.


آنچه مسلم است، سرک کشیدن به زندگی خصوصی هنرمندان در بسیاری از کشورهای دنیا، بخشی جذاب و پرمخاطب است و اساساً فلسفه وجودی پاپاراتزی بر همین اساس استوار است و بسیاری از رسانه‌های معتبر انگلیسی زبان به این بخش توجه ویژه‌ای دارند و درباره برخی از اجزای زندگی خصوصی سلبریتی‌های غربی عکس‌هایی از چند کیلومتری شکار کرده و برایش شرح و تفسیر می‌نویسند که بازگویی‌اش نیز ممکن نیست.
با این حال آیا نسبتی میان اخلاقیات در کشورمان با آنچه در این نشریات انگلیسی زبان رخ می‌دهد وجود دارد؟ بدون تردید چنین رویکردی با مبانی اخلاق اسلامی و ایرانی نیز در تضاد است و به همین دلیل آنچه در حال وقوع است و در فضای مجازی بسط یافته، حداقل نسبتی با اخلاقیات ندارد و متأسفانه گاهی منجر به آسیب دیدگی زندگی شخصی برخی از هنرمندانی می‌شوند که به آن‌ها علاقه‌مندیم.
از این دیدگاه، ‌ای کاش‌ از عطشمان در مواجهه با زندگی خصوصی هنرمندان، ورزشکاران و مجموعاً چهره‌ها بکاهیم و اجازه بدهیم این قشر نیز در بستر جامعه زندگی طبیعی‌شان را به همراه خانواده داشته باشند و نشانه رفتن همیشگی موبایل‌ها به سمت آنان و نیز انتشار گسترده تصاویر زندگی شخصی‌شان، ایشان را به انزوا و محروم شدن از بخشی از حقوق طبیعی‌شان نکشاند.

***تصمیم عجیب داعش در مورد زنان متأهل و مجرد
اهالی موصل می گویند، زنان از ترس اقدامات غیراخلاقی داعش، از خانه های خود خارج نمی شوند.
برخی زنان فعال در گروهک تروریستی داعش در شهر موصل، اخباری درباره دستور این گروه برای تفکیک زنان مجرد از متاهل از طریق تعیین رنگ پوشیه (برقع) آنها مطرح کرده اند.
العالم به نقل از پایگاه خبری "الاتجاه" در همین رابطه نوشت: داعش از طریق زنان فعال در این گروهک، مطالبی را مطرح کرده مبنی بر این که زنان متاهل باید پوشیه سیاه بر چهره داشته باشند و زنان مجرد، برقع سفید بپوشند.
شهروندان موصلی می گویند، داعش از زمان تسلط بر این شهر، قبل از اجرای تصمیمات جنجالی خود، ابتدا از سیاست "محک زدن" و ارزیابی واکنش مردم استفاده می کند. بر این اساس، داعش درباره اقدامی همچون تشخیص زنان متاهل از مجرد با تعیین رنگ پوشیه هم اخباری منتشر کرده تا واکنش شهروندان نسبت به این اقدام را محک بزند و در صورتی که شاهد عکس العمل شدید نباشد، آن را عملی می کند.
اهالی موصل می گویند، زنان از ترس اقدامات غیراخلاقی داعش، از خانه های خود خارج نمی شوند. اینک که بیش از دو ماه از حضور عناصر داعش در شهر می گذرد، تصور کلی که اهالی موصل از آنها دارند این است که عناصر داعش وحشی، منحرف و اهل فسق و فجور هسنتد. این تصور برخاسته از برخورد نیروهای این گروه تروریستی با زنان در بازارها، بیمارستانها و اماکن عمومی است.

***بیانیه عجیب و باورنکردنی مفتی آل سعود
گروه های افراطی که بر مناطق بزرگی از عراق و سوریه سیطره یافته اند، دنبالۀ "خوارج" هستند. این گروه ها به اسلام و مسلمین ارتباطی ندارند و ادامه راه خوارج هستند که نخستین فرقه خارج شده از دین بودند و به همین دلیل، جان و مالشان مباح شد.
مفتی دربار سعودی با صدور بیانیه‌ای، "دولت اسلامی" (داعش) و القاعده را "بزرگ‌ترین دشمن اسلام" نامید و گفت: این گروهک‌ها هیچ ارتباطی به اسلام ندارند و "خوارج" زمان هستند که گرفتن جان و مالشان مباح است.
پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم نوشت: در پی تهدیداتی که از سوی سرکردگان داعش مبنی بر حمله به کشورهای عربی خلیج فارس و از جمله عربستان مطرح شده، عبدالعزیز آل الشیخ مفتی عربستان، امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای رسمی، اندیشه های تندروانه و اقدامات تروریستی داعش و القاعده را بزرگترین دشمن اسلام نامید و آنها را خارج از اسلام معرفی کرد.
آل الشیخ - که در خصوص نقش آفرینی مستقیم دربار آل سعود در پیدایش القاعده و داعش، "فراموشی" را بهترین روش یافته - در این بیانیه آورده است: افکار افراطی و تعصب و ترور که موجب فساد در زمین و نابودی مردمان و سرزمین ها می شود، نه تنها هیچ ربطی به اسلام ندارد، بلکه دشمن نخست اسلام است و مسلمانان بزرگترین قربانیان آن هستند، چنان که در صحنه های مربوط به جنایات داعش و القاعده و زیرمجموعه های آنها شاهد آن هستیم.
آل الشیخ که رئیس شورای مفتی های درباری عربستان نیز هست، در این بیانیه تاکید کرد: پیروی از القاعده و داعش جایز نیست و بر اساس حدیث نبوی [ص] قتل آنان لازم است.
مفتی آل سعود در تایید گفته خود، به حدیثی از رسول خدا (ص) استناد کرد که در آن آمده است: «در آخر الزمان گروهی نادان... خروج می کنند که قرآن می خوانند و قرآن از حنجره آنان فراتر نمی رود و از دین خروج می کنند چنان که تیر از ترکش بیرون می رود.. پس هرجا آنان را دیدید، بکشیدشان که کشتن آنان تا روز قیامت نزد خدا اجر دارد».
مفتی عربستان در ادامه تاکید کرد که «گروه های افراطی که بر مناطق بزرگی از عراق و سوریه سیطره یافته اند، دنبالۀ "خوارج" هستند. این گروه ها به اسلام و مسلمین ارتباطی ندارند و ادامه راه خوارج هستند که نخستین فرقه خارج شده از دین بودند و به همین دلیل، جان و مالشان مباح شد».
آل الشیخ که تا کنون درباره حامیان مالی و بنیانگذاران فکری این گروهک های تکفیری – که افکارشان را از گرایش های افراطی مفتیان درباری همردیف خودش؛ و اموالشان را هم از دلارهای نفتی اربابانش گرفته اند- سکوت اختیار کرده؛ در پایان همگان را به هماهنگی و همسوییِ تلاش های تربیتی، آموزشی، تبلیغی و فرهنگی برای ترویج اندیشه "اعتدال گرا و میانه رو" فراخواند!

***پاپ مرگ خود را پیش بینی کرد
پاپ برای اولین بار در مورد مرگ خود و اینکه تا دو یا سه سال دیگر زنده خواهد بود، حرف های تکان دهنده ای را زد.
سایت دیلی میل نوشت: پاپ برای اولین بار در مورد مرگ خود و اینکه تا دو یا سه سال دیگر زنده خواهد بود حرف های تکان دهنده ای را زد.
دیلی میل نوشت: پاپ 77 ساله اعلام کرد که او مشکلات مغزی دارد و نیازمند درمان است و به زودی احتمال بازنشستگی او داده می شود.
وی در سفر برگشت از کره جنوبی برای اولین بار مرگ خود را پیش بینی کرد و اعلام کرد که تا دو یا سه سال دیگر بیشتر زنده نخواهد بود و احتمال دارد به زودی بازنشته شود.

***حرکت عجیب سایت وزارت علوم در شب استیضاح
در حالی که اردیبهشت سال جاری سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از سقوط دو پله ای ایران در تولید علم جهان انتقاد کرد سایت وزارت علوم در شب استیضاح، ناگهان این دو پله را به ایران بازگرداند.
چند روز پیش گزارش مبسوطی درباره تاثیر سیاسی کاری وزارت علوم بر تنزل دو پله ای رتبه ایران در تولید علم جهان منتشر شد.
در این گزارش با استناد به داده های پایگاه اسکوپوس و البته گزارش رسمی دکتر جعفر مهراد سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، آمده بود که رتبه ایران در تولید علم جهان از 15 به 17 تنزل کرده است.
13 اردیبهشت ماه سال جاری بود که خبرگزاری ایسنا طی گزارشی از کنفرانس خبری دکتر مهراد نوشت: «سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از تنزل رتبه علمی ایران در پایگاه استنادی اسکوپوس به رتبه 17 و پیشی گرفتن تایوان و فدراسیون روسیه از ایران خبرداد و گفت: این موضوع باید از سوی مقامات مسوول در آموزش عالی و تحقیقات علمی مورد کنکاش قرار گیرد».
اما در شب استیضاح دکتر فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، که طبق گفته نمایندگان عمدتا به دلیل رکود علمی دانشگاه ها طی یک سال اخیر اتفاق می افتد، سایت وزارت علوم به سراغ دکتر مهراد رفت و از قول وی، این دو رتبه تنزل را به ایران بازگرداند و نوشت که ایران در تولید علم جهان رتبه اول منطقه و 15 جهان را در اختیار دارد!
با توجه به اینکه مدت اندکی از اعلام تنزل دو پله ای ایران در تولید علم جهان می گذرد (حدود 3 ماه)، ارتقای ناگهانی ایران در شب استیضاح وزیر علوم قابل تامل است.
آخرین اطلاعات موجود در سایت اسکوپوس، رتبه ایران را همچنان 17 را نشان می دهد که طبق اظهارات 13 اردیبهشت دکتر مهراد، از تایوان و فدراسیون روسیه عقب افتاده است.
***آزادی عکاس خبری واشنگتن پست بعد از مذاکره ایران و امریکا

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد با مقامات ایرانی بر سر آزادی جیسون رضاییان، شهروند آمریکایی که در ایران بازداشت شده، ملاقات و مذاکره کرده‌اند.
روزنامه واشنگتن پست از آزادی عکاس خبری این روزنامه در ایران خبر داد. در گزارش واشینگتن پست هویت عکاس خبری و نیز میزان وثیقه پرداخت شده برای آزادی او ذکر نشده است.
به گزارش واشینگتن پست، مذاکره در مورد جیسون رضاییان در یک "مذاکره مستقیم و استثنایی" صورت گرفته است.
به گزارش رادیو فردا(Radio Farda)، ماری هارف، سخنگوی کاخ سفید تایید کرده است که مذاکره در مورد وضعیت جیسون رضاییان در دستور کار هیات مذاکره کننده آمریکایی با فرستادگان ایرانی در ژنو بوده است.
جیسون رضاییان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در ایران، یگانه صالحی، همسر آقای رضاییان که خبرنگار روزنامه اماراتی نشنال است و دو آمریکایی دیگر، روز 31 تیر بازداشت شدند.
***نامه سرگشاده مقام آمریکایی به تیم مذاکره کننده
پایگاه اینترنتی اندیشکده بروکینگز (Brookings) نامه ای سرگشاده که از سوی عضو سابق تیم مذاکره کننده آمریکا "رابرت آینهورن" (Robert Einhorn) که خطاب به تیم مذاکره کننده ایران نوشته شده بود را منتشر کرد.
رابرت آینهورن، مشاور ویژه وزیر امور خارجه آمریکا در امور تسلیحاتی در سال های 2009 تا 2013 بوده و عضو تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات 1+5 با ایران بوده است.
وی در این نامه با بررسی اوضاع تیم مذاکره کننده ایران و طرف های مقابل به ذکر نظرات خود در خصوص اقدامات لازمی که می بایست از طرف ایران انجام گیرد می پردازد.
این نامه که ترجمه فارسی آن نیز از سوی پایگاه اینترنتی بروکینگز منتشر شده، ظرفیت سانتریفیوژهای ایران و کاهش توان ایران برای غنی سازی را مهم ترین عامل اختلاف بین ایران و 1+5 می داند و اظهار می دارد که در صورتی که این مسأله حل شود تمامی مسائل دیگر نیز قابل حل خواهد بود و در صورتی که ایران بر سر این مسأله حاضر به عقب نشینی نباشد، مذاکرات نهایتا به شکست خواهد انجامید.
آقای آینهورن نیز مانند بسیاری دیگر از سیاست مداران غربی شرایط کنونی و این مذاکرات را فرصتی تاریخی برای ایران می داند و معتقد است: «ایران می بایست از این فرصت بهره ببرد.»
وی از سوی دیگر برای قبولاندن نظر خود مبنی بر لزوم قبول موضع غرب در این مورد به توجیه اینکه کاهش توان غنی سازی به نفع ایران است پرداخته و می گوید: «ایران اسلامی با هزینه ای بسیار کمتر از غنی سازی داخلی می تواند اورانیوم غنی شده مورد نیاز نیروگاه بوشهر را از روسیه وارد کند و از سوی دیگر نیاز ایران برای اورانیوم غنی شده در حال حاضر زیاد نیست و فعلا می تواند شرایط را بپذیرد تا کشورهای غربی از اینکه ایران با این سرعت به سمت رسیدن به تکنولوژی پیشرفته هسته ای حرکت نمی کند مطمئن شوند.» (!)
از سوی دیگر وی در نامه خود تصریح می کند که «سازمان های اطلاعاتی آمریکا از این باخبرند که ایران هیچ طرحی برای استفاده تسلیحاتی از انرژی هسته ای ندارد و به این سو حرکت نمی کند».
وی اذعان می کند که «پیشرفت های هسته ای ایران نمادی از افتخار ملی، پشتکار و استقلال ایرانی است و ایرانیان را محق می داند که در مورد تلاش های خارجی جهت محدودیت و جلوگیری از این برنامه حساس باشند، هر چند از دیدگاه غربی ها این خواست ایرانیان مشکوک باشد.
***واکنش پورمحمدی به استیضاح فرجی دانا
وزیر دادگستری با اشاره به پایان نیافتن هجمه‌های دشمن علیه ایران، گفت: ملت ایران با درک و صبوری خود از جنگ روانی دشمن هراس ندارد
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در سیزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی در مصلی جمعه قائم شهر گفت: یهودیان افراد پولدار و ثروتمند بوده ولی گداصفت هستند، مصیبت امروز بزرگ متدینین این است که سران اشرافی دنیا بزرگ مفسدین دنیا بوده و ثروت و توطئه بزرگ بین المللی از طریق سران استکبار در جهان گسترانیده شده است.

پورمحمدی با بیان اینکه مردم در برابر فشارهای اقتصادی و تحریم ها مقابله کرده و پیرو واقعی ولایت هستند، گفت: بیشترین اقدامات تبلیغی علیه جمهوری اسلامی، انقلاب، ایران، رهبران و مردم ایران در چند سال اخیر از سوی استکبار صورت گرفته است.
وزیر دادگستری با اشاره به استیضاح وزیر علوم، گفت: امیدواریم همه گفته های نمایندگان در استیضاح دیروز صحیح بوده است, برخی موضوعات که نباید گفته می شد از سوی نمایندگان بیان شد و سبب برکناری وزیر علوم شده است.
او گفت: رئیس جمهور به اقدام مجلس احترام گذاشته و دولت و مجلس با یکدیگر هستند.مظهر کامل دموکراسی و اعتماد به مردم در این نظام صورت گرفته و مسئولان ید واحد و متحد هستند. دشمن بداند ملت از جنگ روانی هراس ندارد.
وزیر دادگستری با اشاره به اینکه دولت رسالتی چون تقویت، تحکیم نظام، اصول دین و مکتب شیعیان راه دیگری را نمی شناسد، گفت: این دولت خود را ملتزم به پایبندی راه امام و رهبری دانسته و بنای دولت بر این است که دستاوردهای زیادی نصیب کشور شود.
او گفت: هنوز مشکلات کشور رفع نشده ولی کاهش یافته ولی هیچ تشنج و درگیری در استان ها نداریم. فضای مثبتی بین علما، مسئولان و نمایندگان در استان ها داریم که سبب رشد و تعالی در استان ها می شود.
***افشاگری وزیر اطلاعات از تهدیدات امنیتی روز قدس
وزیر اطلاعات از دفع تهدیدها و حرکات ضدامنیتی برخی عناصر و فریب‌خوردگان ستیزه‌جوی خبر داد و گفت: در روز قدس سربازان گمنام امام عصر (عج) ضربات سنگینی را به پیکره مخالفان امنیت کشور وارد کردند.
حجت‌الاسلام سید محمود علوی در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری که با محوریت امنیت و اقتصاد در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: اصل آن است که مردم به عنوان تولیدکنندگان ثروت در صحنه حاضر باشند تا بخشی از هزینه‌های دولت را در قالب مالیات تأمین کنند اما در کشور ما تولید ثروت بر عهده دولت و بهره‌برداری از آن در یک رویه نامتعارف انجام می‌شود که بایستی این فرآیند تغییر پیدا کند.
وی با انتقاد از برخی التهاب‌آفرینی‌های غیرطبیعی در ناآرام جلوه دادن فضای اقتصادی و سرمایه‌گذاری بیان کرد: دولت یازدهم با نگاه واقع‌بینانه در صدد برقراری امنیت در بخش سرمایه‌گذاری است و هرگز دوست ندارد این فضا امنیتی شود یا سایه امنیتی بر آن بیفتد.
علوی سرمایه‌گذاری مؤثر را در گرو برقراری امنیت پایدار دانست و ادامه داد: نمونه آن برخی تأسیسات خارجی‌ها در ایران بود که در هشت سال دفاع مقدس حتی یک روز نیز بمباران نشد.
وی با حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران در برقراری امنیت کامل در این حوزه اضافه کرد: البته باید به خاطر داشته باشیم که اقتصاد پویا در گرو فرهنگ دینی قابل تحقق است.
وزیر اطلاعات با بیان احادیث و روایات اسلامی در مورد رفع گرسنگی و فقر در سایه اقتصاد شکوفا و امنیت پایدار در رسیدن به کمال و ارزش‌های دینی و اخلاقی گفت: معنویت و فرهنگ دینی زمانی ظهور و بروز پیدا می‌کند که جامعه لباس فقر،‌ تنگدستی و گرسنگی بر تن نکند بلکه با نگاه واقع‌بینانه و به دور از تنگ‌نظری‌ها در تحولات اقتصادی قدم برداشته تا در سایه اقتصاد پویا و امنیت پایدار فرهنگ دینی نیز صیانت شود.
وزیر اطلاعات از دفع تهدیدها و حرکات ضد امنیتی برخی عناصر و فریب‌خوردگان ستیزه‌جوی خبر داد و بیان کرد: ما هر روز و هر هفته با دفع تهدیدها و شرارت‌ها سعی می‌کنیم امنیت پایدار را در کشور برقرار کنیم به طوریکه در روز قدس سربازان گمنام امام عصر (عج) ضربات سنگینی را به پیکره مخالفان امنیت کشور وارد کردند.
***مشاور روحانی: دولت به باج خواهان "نه" خواهد گفت
مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: دولت در تداوم مسیر اعتدال برای آموزش عالی مصمم است و هم به تعامل با مجلس ملتزم است و هم به باج‌خواهان "نه" خواهد گفت.
حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در خصوص جلسه استیضاح وزیر علوم و نظر دولت در این باره گفت: دولت در تداوم مسیر اعتدال برای آموزش عالی مصمم است.
وی افزود: دولت هم به تعامل با مجلس ملتزم است و هم به باج خواهان "نه" خواهد گفت.
مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور با بیان اینکه وزیر علوم در جلسه استیضاح نشان داد که یک اصولگرای اصیل است، اظهار داشت: فرجی‌دانا با تکیه بر اصول تقدم کیفیت بر کمیت‌گرایی، دسترسی عادلانه به دوره‌های تکمیلی در آموزش عالی، مبارزه با فساد سیستماتیک و آرامش‌بخشی به فضای سیاسی دانشگاه ترجیح داد خود وزیر نباشد، اما مسیر اعتدال در دانشگاه‌ها تداوم یابد.
آشنا خاطرنشان کرد: انتصاب آقای دکتر نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناروی برای تعامل سازنده با مجلس شورای اسلامی منافاتی ندارد.

***شهید بابایی و پیشنهاد بی شرمانه زن آمریکایی!
اگر کسی امتحان پایان ترم را 20 بگیرد من یک شب با او خواهم بود. …
.
.
.
در سال 1348 وارد نیروی هوایی شدم . در بدو ورود می بایستی یک سری آموزشها را در نیروی هوایی می دیدیم که از آن جمله آموزش زبان انگلیسی بود.این کلاس ها شروع آشنایی چندین ساله ی من با عباس بابایی بود…
ایشان شخصیت خاصی داشتند واز همه متمایز بودند. در آن دوران بیشتر استادان زن بودند از جمله استاد کلاس زبان که یک زن آمریکایی بود.
این استاد زبان برای اینکه فرهنگ مبتذل غرب را رواج دهد، به دانشجویان پیشنهاد شرم آوری داد که، اگر کسی امتحان پایان ترم را 20 بگیرد من یک شب با او خواهم بود. بعد از اعلام نمرات عباس ازهمه نمره اش بیشتر بود او امتحان را 19 گرفته بود. من برگه او را که دیدم تعجب کردم زیرا او یک کلمه ساده را غلط نوشته بود .
و آن استاد هم به عباس گفت: تو عمدأ این کلمه را غلط نوشته ای تا با من نباشی. آنجا بود که من به عظمت روحی عباس پی بردم. ایشان با این کار درس تقوا و عفت و بزرگواری را به دیگران آموخت…
راوی: «عظیم دربند سری» یکی از دوستان قدیمی شهید بابایی.
***سیلی محکمی که بر گوش پسرعموی صدام نواخته شد!
همایش تجلیل از آزادگان نیروی هوایی ارتش با حضور جمعی از خلبانان آزاده نهاجا و خانواده شهدای آزاده با عنوان «سروهای سرافراز روایت عشق از زبان خلبانان آزاده» به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان در منطقه 22 شهرداری تهران برگزار شد.
در این مراسم که در مجتمع فرهنگی هنری امام علی (ع) برگزار شد، تعدادی از خلبانان آزاده نیروی هوایی به بیان خاطراتی از دوران اسارت و نحوه اسیر شدن خود پرداختند.

 

در ادامه امیر حسین چیت فروش مشاور فرمانده نیروی هوایی در توضیح دلیل اسارت شهید لشکری به مدت 18 سال گفت: رژیم بعثی عراق سعی می کرد به هر قیمتی از شهید لشکری محافظت کند، حتی چندین بار این شهید را به زندان های مختلف جابجا کرد تا از بمباران های هوایی مصون باشد، فقط به این دلیل که چون قبل از شروع رسمی جنگ اسیر شده بود، به عنوان سند معتبر جنگی به حساب می آمد.
چیت فروش همچنین به بیان خاطره ای از شهید لشکری پرداخت و گفت: پسر عموی صدام که برای بازجویی شهید لشکری انتخاب شده بود، به وی با افتخار می گفت "من سیلی توی صورت وزیر شما (شهید تندگویان-وزیر وقت نفت) زدم!". بعد از چند روز شهید لشکری در فرصتی مناسب سیلی محکمی به آن بازجو می زند و می گوید "این جواب چَکی بود که به وزیر کشور من زدی". این حرکت شهید لشکری آنقدر بازتاب داشت که بازجو و تیم وی را از کار برکنار کردند.
***محمدرضا پهلوی مشتری پروپا قرص یک فحشاخانه
سایت العربیه نوشت: پهلوی، قذافی و کندی، مشتریان روسپی خانه مشهور مادام کلود بوده اند.
به گزارش فیستی رو، اگر آنچه در خاطرات استیدیم آمده، واقعیت داشته باشد، دلیل پرده برنداشتن از این رازها در این همه سال، آشکار می شود چرا که او با این اقدام، زندگی خود را در معرض خطری بزرگ قرار می داد. او در خاطراتش از نام هایی همچون جان کندی رئیس جمهوری سابق آمریکا، محمد رضا پهلوی شاه پیشین ایران و معمر قذافی رهبر سابق لیبی به عنوان مشتریان روسپی خانه های مادام کلود یاد می کند.
خدمات روسپی خانه های مادام کلود تنها به رهبران جهان محدود نمی شد، بلکه شامل نام های مشهوری در میان بازیگران هالیوود هم شده است از جمله مارلون براندو (بازیگر پدرخوانده) و رکس هریسون.
نام جانی انلی رئیس شرکت فیات و نظامیانی همچون ژنرال اسرائیلی موشه دایان نیز در این فهرست به چشم می خورد.
مادام کلود با وجود اینکه بر پایه های آموزه های کاتولیکی تربیت شده، اما او این آموزه ها را کنار گذاشت و به یک تن فروش تبدیل شد. این اتفاق پس از جنگ جهانی دوم روی داد. 5 سال کافی بود که مادام کلود، این دختر جوان فرانسوی، بر سایر همکارانش غلبه کند و نخستین روسپی خانه را با مدیریت خود در شانزه لیزه افتتاح کند.
بسیاری بر این باور بودند که ارتباطات مادام کلود، گسترده و قوی است. در غیر این صورت او چگونه می توانست روسپی خانه علنی خود را در وسط پایتخت فرانسه افتتاح کند. علاوه بر این، او با وزرای دولت جمهوری پنجم فرانسه از ابتدای سال 1958 ارتباط داشت.
***دام ضدانقلاب برای گره زدن سرنوشت «معادی» به «گلشیفته»
پیمان معادی پیش‌تر به رسانه ها گفته که قصد ندارد ایران را ترک کند و بر آن است تا فعالیت‌های هنری‌اش را در میهن ادامه دهد.
"علیرضا نوری‌زاده" مدیر و مجری تلویزیون ضدانقلاب «ایران فردا» که همچون سایر هم‌مسلکانش خود را در کلیه مسائل صاحب‌نظر می‌پندارد، تازه ترین افاضات خود را به سینما اختصاص داد.
وی با اشاره به بازی هنرپیشه ایرانی "پیمان معادی" در فیلم هالیوودی «اردوگاه اشعه ایکس» (CampX-Ray) گفت: «او نمادی از یک ایرانی مدرن، آگاه و روشنفکر است؛ درست مثل "گلشیفته فراهانی" که این روزها در عرصه خارجی به میدان آمده و می‌درخشد.»
این فعال ضدانقلاب افزود: «امیدوارم با این نقش‌آفرینی، کم کم دروازه های جهان به روی پیمان معادی باز شود و او را در جایگاهی ببینیم که امروز گلشیفته فراهانی به دست آورده است.»
گفتنی است چشم اندازی که نوری زاده برای پیمان معادی آرزو می کند، رسیدن به جایگاه بازیگری است که پیشرفت ظاهری خود را از طریق غرق شدن در ابتذال و ایفای نقش به عنوان کالای جنسی جستجو کرده است.

 

گلشیفته فراهانی که روزگاری در سینمای ایران، جایگاهی مناسب و رو‌به‌رشد داشت، اسیر خودشیفتگی و اغواگری‌ها شد و امروز در یک مسیر قهقرایی، ناچار است در آثار ضعیف و غیراخلاقی، نقش زنان رقاصه و همخوابه مردان هوس‌ران را بازی کند.
***به رخ کشیدن مانتوها و گریم های تازه به بازار آمده در ایران
بسیاری از کنسرت های موسیقی به فضای رقابت دختران و پسران هم تبدیل شده است چرا که دختران با پوشش و آرایش های عجیب و غریب خود در کنار پسران سعی می کنند تا در این میدان چشم های بیشتری را به سوی خود جلب کنند.
شهردار تهران در اقدامی قابل تقدیر، طرح تفکیک جنسیتی را در ادارات تحت نظر خود اعمال نمود که با وجود اینکه این تصمیم گیری مطابق موازین شرعی و اسلامی صورت گرفت، واکنش برخی از رسانه ها و البته مسئولین نسبت به این اقدام قابل تامل بود.
در این میان لغو کنسرت "محسن یگانه" در ارومیه موج جدیدی از اظهار نظرها درباره تفکیک جنسیتی را به دنبال داشت که بسیاری از رسانه های معاند و مدیران بخش هنر و موسیقی، سعی کردند تا با ارتباط دادن این دو موضوع به یکدیگر، زمینه ای را برای انتقاد مجدد به شهردار تهران و نیروی انتظامی فراهم نمایند. البته مدیرکل دفتر موسیقی، سعی نمود تا با عنوان کردن حضور نیروی فشار، آزادی و استقلال افراد در کشور و به خصوص فضای هنری را زیر سوال ببرد. جای این سوال باقی می ماند منظور این مدیر کشور از نیروی فشار چه کسانی می باشند و امنیت و قانون مداری در کشور را در سایه مدیریت چه گروهی می داند؟
این اظهار نظرها باعث شد تا فرمانده نیروی انتظامی کشور در مورد تبیین وظایف نیروی انتظامی در زمینه برگزاری کنسرت، نکاتی را عنوان نماید. "سردار اسماعیل احمدی‌مقدم" وظیفه نیروی انتظامی در دادن مجوز برگزاری کنسرت را فقط صلاحیت ترافیکی و انتظامی ندانسته و اینگونه تشریح می کند« نظر وزیر کشور این بود که برگزارکنندگان برای تأمین امنیت اینگونه مراسم‌ها تدبیر کنند. سال قبل کنسرتی در پایتخت برگزار شد که این موازین را رعایت نکردند و ما به آنها تذکر دادیم، فیلم آن کنسرت را هم برای وزیر ارشاد ارسال کردیم. در برخی از کنسرت‌های موسیقی، صحنه‌آرایی بیشتر شبیه دیسکو است و خواننده برای ایجاد هیجان حاضران را به زدن کف و سوت یا ایجاد موج مکزیکی دعوت می‌کند که این رفتارها در شأن هنر نیست.»
در واقع بسیاری از کنسرت های موسیقی به سالن مد و لباس بیشتر شباهت دارد تا یک محل برگزاری یک اثر هنری و این محفل ها گاهی بهانه ای می شود برای نشان دادن و به رخ کشیدن مانتوها و گریم های تازه به بازار آمده که توسط دختران در سالن های کنسرت به نمایش در می آید.
البته باید گفت که بسیاری از کنسرت های موسیقی به فضای رقابت دختران و پسران هم تبدیل شده است چرا که دختران با پوشش و آرایش های عجیب و غریب خود در کنار پسران سعی می کنند تا در این میدان چشم های بیشتری را به سوی خود جلب کنند. حضور بازیگران زن و مرد به عنوان الگوهای هنری و گاه محبوب جامعه با پوشش های نامتعارف در این محفل ها نیز جای بسی تامل دارد.
***سعدی خوانی بهانه ای برای نمایش رقص، اختلاط و آواز
هر کشور و ملتی به داشتن اسطوره‌هایش افتخار می‌کند. این اسطوره‌ها برای اینکه راهگشا و یا الگو باشند، باید شناسانده شوند. بدیهی است که بدون شناخت کسی نمی‌توان او را به عنوان الگوی معرفی کرد و خط مشی او را پیمود.
شاعران یکی از این دست فرهیختگان اند و در این بین سعدی یکی از ستاره‌های درخشان آسمان شعر است. سعدی آن قدر ارزش و اهمیت دارد که باید به مخاطبان شناسانده شوند، مخاطبانی که می‌توانند در هر رده و رتبه ای باشند.
از دانشجویان و تحصیل کرده‌ها گرفته تا فعالان در عرصه‌های مختلف. اما از چه راهی باید این شناخت حاصل شود؟ اینکه نسل‌های مختلف بنشینند بوستان و گلستان را بخوانند؟ یا اینکه کارگردان‌ها از او سریال، فیلم سینمایی یا اینکه تئاتری بسازند. بدیهی است که باید همه این موارد باشد تا شناخت درستی دست دهد. این روزها تئاتری به نام " باغ دلگشا " در تالار وحدت روی صحنه می‌رود که در ظاهر می‌خواهد! به سهم خود سعدی را به مخاطب بشناساند.

ماجرا از آن جایی شروع می‌شود که صحنه تاریک می‌شود و شعر مشهور بنی آدم اعضای یکدیگرند با نشان دادن تصویر کودکان گرسنه سیاه پوست، خوانده می‌شود. روی پوستر تئاتر نوشته بود، تئاتر موزیکال! این یعنی اینکه دیدن دو گروه موسیقی روی صحنه طبیعی است. دو گروه مکمل. اما جالب است که با وجود دو گروه زنده و چند همخوان و دو خواننده، باز هم از موسیقی کلاسیک و پاپ غیر زنده و ضبط شده استفاده می شود. برای نمونه این تئاتر با آهنگی کلاسیک و کاملاً غربی آغاز می شود.
در ادامه تئاتر به نقال شهر فرنگی رسید که از تمدن ایران می‌گفت و مخاطبانش از او در مورد اسطوره‌ها می‌پرسند تا جایی که به سعدی رسید. از جمله نکاتی که در این تئاتر استفاده شده، تنوع فضاها برای معرفی سعدی است، از اینکه نقال شهر فرنگ از او بگوید، خودش بیاید قصه‌اش را بگوید و یا اینکه در قالب اشعارش روایت با محوریت موسیقی پیش برود با این وجود تئاتر بیش از دو ساعت طول کشید و در نیم ساعت آخر مخاطب‌ها به سراغ موبایل‌هایشان می‌رفتند و آن‌هایی که نزدیک تر به در خروجی بودند، رفتن را به ماندن ترجیح می‌دادند.
پری صابری در مورد اشعار سعدی و انتخاب آن‌ها برای تئاترش خوش سلیقه بوده است به طوری که اگر کسی خیلی هم با ادبیات و شعر مأنوس نباشد از این انتخاب‌ها و اشعار به وجد می‌آید. اما در مقابل چند نکته قابل تأمل هم وجود دارد. حضور یک دلقک، تلخک، شوخ بود و این که به نوعی به زحمت سعی در خنداندن مخاطب می‌کرد که به نظر منطق و اصول را از بین می‌برد. رعایت نکردن توالی روایت‌های زندگی سعدی، برای نمونه بعد از ماجرای جنگ‌های سعدی و پیری‌اش روایت‌هایی از دوره کودکی‌اش نقل شد و استفاده از برخی از منابع و دست گذاشتن روی بخشی از زندگی سعدی که محل بحث است.
صابری در مصاحبه ای گفته بود تئاتر من به مذاق همه خوش نمی‌آید و این دلیل تفاوت کار من است. این تفاوت در کار و خوش نیامدن را می‌توان در چند چیز دید. یکی از ریزه‌کاری هایی که شاید برای فرار از انتقادها بوده است. انتخاب لباس مشترک و یک سان برای سیاه لشکران خانم و آقا بود و حتی اینکه بعضی از مردان موهای بلندی داشتند، این امر باعث می‌شد که در رقصیدن‌ها، حرکات موزون، مرد یا زن بودن‌ها به سختی تشخیص داده شود و در این حال که مخاطب از دیدن رقص زنانه لذت می‌برد، نتواند تشخیص درستی از جنسیت رقاص داشته باشد. به این ترتیب صاحب اثر، هم رقص عواملش را به نمایش گذاشته و هم اینکه از دست مخاطبان منتقد برای اختلاط، رها شده است و می‌تواند دلیلی برای آنها داشته باشد.
رقصیدن‌هایی که به بهانه‌های مختلف انجام می‌شد و چند صحنه رقص‌های خاص غربی‌ها حتی رقص با میله، استریپ دنس، که توسط خانم‌ها انجام شد. نمونه شاهکار رقص هم یک رقص تمام عیار توسط یک مرد بود که با لباس زنانه و حتی موهای افشان چند دقیقه ای مخاطب را به وجد می‌آورد، طوری که بعضی‌ها در سالن ایستادند و با آهنگ تند رقاص هم آهنگ دست می‌زدند. مخاطبان آن قدر به وجد آمده بودند که بعد از روشن شدن چراغ‌های سالن اصلی تالار وحدت، بخشی از سالن روسری روی سرشان نبود.
بخش جالب توجه تئاتر که شاید زمانی بیش از نیم ساعت هم به خودش اختصاص داد،خواندن خانمی بود که تک خوانی می‌کرد و غیر از دو سه مورد به صورت کاملاً غیر محسوس کسی همخوانش نبود و به تنهایی روی صحن هنر فرسایی می‌کرد. آنقدر این مورد برای مخاطبان غریب بود که بعضی‌ها با تعجب و کلماتی شگفت زده و حالتی مبهم با یکدیگر در این مورد صحبت می‌کردند.
شاید بدبینانه نباشد که بگوییم کارگردان با یک هدف مشخص در برخی از بخش‌های تئاتر از برخی کلیدواژه‌ها و صحبت‌ها استفاده می‌کرد. مثل: بگم بگم کردن/ با ریش و دستار نمی‌شود کارها درست / یا این که حاکمان، انسان‌های خودخواه و خود رایی هستند که فقط خود را می‌بینند و فقط به منافع خود می‌پردازند.
مرشد داستان از افتخارات مردم ایران و تمدن غنی‌اش و حاکمان بی عرضه که نمی‌توانستند کار برای ایران از پیش ببرند و همیشه باعث زحمت و سختی بودند، هم گفت.
***هجوم گردشگران خارجی به ایران
رئیس جامعه تورگردانان ایران گفت: ظرفیت تورها و اماکن اقامتی شهرهای پر گردشگر ایران برای سال 2015 نیز پر شد.
ابراهیم پورفرج درباره میزان ثبت نام تورهای ورودی به کشور و اینکه رئیس سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده بود ظرفیت تورها و هتلها برای گردشگران خارجی تا سال 2014 پر شده است، به خبرنگار مهر گفت: نه تنها برای سال 2014 بلکه هتلهای 4 و 5 ستاره و هتلهای سنتی مناسب در شهرهای شیراز، یزد و اصفهان برای سال 2015 نیز توسط تورهای ورودی به ایران رزرو شده است.
وی گفت: هر چقدر در سالهای گذشته با رکود ورود گردشگر مواجه بودیم اکنون یکی دو سال است که با افزایش ورود گردشگران خارجی رو به رو شده ایم. هتلهای خوب کشورمان را برای گردشگران ورودی در نظر می گیریم اما از آنجا که این هتلها تعدادشان کم است، برای سال 2015 نیز رزرو شده اند.
پیش از این رئیس سازمان میراث فرهنگی گفته بود که در حال حاضر هتلهای ما برای تورهای ورودی سال 2014 تمام شده و جای خالی ندارد و از هم‌اکنون برای سال 2015 هتل رزرو می‌کنند که این نشان می‌دهد آینده ما امیدوارکننده است.
***گردشگرانی با پیژامه و خودروهای لوکس آنچنانی!
پس از انتقاد از ولخرجی های گردشگران عربستانی در کشورهای اروپایی و خودروهای لوکس میلیاردی آنان، برخی از پایگاه های اجتماعی، تصاویر گردشگران عربستان و سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در انگلستان و اتریش را نشان دادند که لباس شان متناسب با مکانهایی که از آن بازدید می کنند، نیست.
پایگاه اینترنتی روزنامه الحیاه نوشت: در یک تصویر فردی مسن در منطقه ای برفی با لباس خواب مشاهده می شود.
همچنین مطبوعات غربی تصاویری از گردشگران عرب حوزه خلیج فارس را سوار بر خودروهای فاخرشان منتشر کرده اند که دارای پلاک عربستان، کویت و امارات هستند.
بنابر این گزارش در دو شهر اتریش قبل از آغاز تعطیلات تابستانی از گردشگران عرب خواسته شد در اتاق هتل غذا نخورند و زنانشان از نقاب استفاده نکنند.
آمار دقیقی از تعداد گردشگران سعودی که برای گذراندن تعطیلات تابستان به اتریش و انگلستان سفر می کنند، وجود ندارد.
برخی منتقدان بر ضرورت آگاه سازی گردشگران عربستانی تاکید کرده و می گویند چنین سفرهایی باید وسیله ای برای انتقال چهره ای خوب از تمدن عربستان باشد اما برخی با لباس و رفتار نامناسب خود چهره این کشور را مخدوش می نمایند.
به نوشته مطبوعات، ساکنان شهر کن فرانسه که به خاطر برگزاری جشنواره سینمایی بین المللی شهرت دارد، نگران عدم رعایت قوانین رانندگی و پارک خودرو و رانندگی خطرناک توسط صاحبان عربستانی هستند.
***تشویق شاعر زن در برابر مامور خادم الحرمین
اعتراض جوان عضو هیات امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی به شعرخوانی یک زن بحرینی با دخالت ماموران امنیتی پایان یافت.
شاعره بحرینی مامور عربستانی را به چالش کشید.
در ویدئوی منتشر شده از سوی پایگاه " آینه بحرین " در شبکه های اجتماعی، نشان می دهد که هنگام آماده شدن شاعرزن بحرینی برای قرائت اشعار در جریان همایش شعر شاعران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در شهر طائف عربستان ، یکی از جوانان سعودی با زبانی اعتراضی به او گفت که : " خواهر عزیز ، جایگاه تو نزد زنان است ، خدا از تو راضی باشد ، به گفته خادم الحرمین شریفین زن جایگاه خود و مرد جایگاه خود را دارد ، این اقدام تو ، تخلف آشکار به ولی امر است.
بعد از این سخنان نیروهای پلیس جوان عربستانی را از محل همایش اخراج کردند و خانم نبیله زباری در میان تشویق حاضران به شعرخوانی ادامه داد.

 

پایگاه آینه بحرین نوشته است که این جوان عضو هیات امر به معروف و نهی از منکر برای ناشناخته ماندن ، لباس معمولی مردان عربستانی را پوشیده بود.
***تذکر دولت انگلیس به یک شبکه اسلامی به دلیل یک مصاحبه
مصاحبه ای که شبکه اسلام تی وی با آقای لطف الرحمان شهردار شهرک هملت انجام داده است، به نوعی تبلیغ برنامه ها و اقدامات شهردار مسلمان محسوب می شود.
شبکه اسلام تی وی یکی از قدیمی ترین شبکه های اسلامی انگلیسی زبان است که دفتر اصلی آن در لندن قرار دارد. این شبکه به تازگی با یکی از شهرداران محلی انگلستان مصاحبه ای انجام داده که واکنش صریح دولت انگلستان را در پی داشته است.
اداره نظارت بر رسانه های انگلستان (آفکام) در بیانیه ای اعلام کرده است که مصاحبه ای که شبکه اسلام تی وی با آقای لطف الرحمن شهردار شهرک هملت انجام داده است، به نوعی تبلیغ برنامه ها و اقدامات شهردار مسلمان محسوب می شود.
به گفته آفکام، شبکه اسلام تی وی یک فرصت بی نظیر را در اختیار آقای رحمان قرار داده که بتواند براحتی در مورد برنامه های خود صحبت کند و در حین این مصاحبه، هیچ گونه سوال چالش برانگیزی از وی پرسیده نشده است.
آفکام تاکید کرده است که مصاحبه اسلام تی وی یک مصاحبه یک طرفه و به منظور حمایت از شهردار مسلمان رخ داده است و این با قوانین این اداره منافات دارد.
این تذکر در حالی به این شبکه داده شده است که مقامات انگلستان مدعی اند که در کشورشان آزادی مطلق رسانه وجود دارد در حالیکه آنها یک مصاحبه معمولی را که به نوعی باعث ترویج اسلام شود را بر نمی تابند.
****تبریک تلخ نماینده مجلس به صدا و سیما
به برکت اقدام صدا و سیما، فروش کالاهایی که خانم‌ ها در وضعیت فعلی در خدمت تبلیغ آنها قرار دارند بالا رفته است و زن، جایگاه واقعی خود را بازیافته است. این کشف جدید را به صدا و سیما تبریک می گویم.
دکتر مجتبی رحماندوست، نویسنده و نماینده مردم تهران گفت: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر کشف جدیدی کرده است که باید به او تبریک گفت.
وی افزود: بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی از حضور زنانی پر شده است که در خدمت آگهی های بازرگانی درآمده‌اند. ظاهرا صدا و سیما هم عفاف و هم حجاب را در پوششی می بیند که موی خانم‌‌ها دیده نشود و غافل است از مدل‌های حضوری که آنان در این آگهی ها حضور پیدا می کنند که هم با مصادیق عفاف مغایر است و هم با مصادیق حجاب.
رحماندوست در پایان گفت: به برکت اقدام صدا و سیما، فروش کالاهایی که خانم‌ ها در وضعیت فعلی در خدمت تبلیغ آنها قرار دارند بالا رفته است و زن، جایگاه واقعی خود را بازیافته است. این کشف جدید را به صدا و سیما تبریک می گویم.
***اشباهی عجیب و غریب در خصوص لیگ سیزدهم!!
اگر هوادار حرفه‌ای فوتبال باشید، حتما اسم سایت goalzz.com را شنیده‌اید؛ یک سایت معتبر بین‌المللی که بیشتر در حوزه اعلام آمار و ارقام و تاریخچه فعالیت دارد و از تابلوی نتایج مشهوری هم بهره می‌برد.


در کمال شگفتی اما، این سایت در مورد مسابقات لیگ ایران مرتکب اشتباهات بسیار عجیبی شده است. جدولی را که می‌بینید، از سوی این سایت به عنوان جدول نهایی لیگ سیزدهم اعلام شده است. آنها معتقدند پرسپولیس (با نام پیروزی!) پارسال قهرمان شده و استقلال به جای پنجمی، به مقام هفتمی دست پیدا کرده است! از همه خنده‌دارتر این است که آنها پیکان را هم به جدول لیگ اضافه کرده‌اند و دو بازی این تیم و فجرسپاسی را به نتایج فصل گذشته افزوده‌اند.

 

***خط و نشان کشیدن بازیکنان خارجی لیگ برای ایرانی ها
گلزنان خارجی در چهار هفته سپری شده از لیگ برتر 13 گل به ثمر رسانده اند و عملکرد خوبی داشته اند.
در چهار هفته اول لیگ برتر تاکنون 58 گل به ثمر رسیده که 13 گل سهم خارجی ها بوده است؛ به عبارتی حدود 22 درصد کل گل های فصل. بازیکنان خارجی که در این فصل تعدادشان نسبت به فصل قبل زیادتر هم شده است، عملکرد خوبی داشته اند و در حالی که فصل قبل در 30 هفته موفق به زدن 28 گل شده بودند. در 4 هفته اول لیگ چهاردهم این بازیکنان خارجی موفق به گلزنی شده اند:
2 گل: لوسیانو پریرا (سپاهان اصفهان) ادینهو لوسیانو (تراکتورسازی تبریز) جاسم کرار (استقلال تهران)
1 گل: آمبرنو آشیل (صبای قم) لئوناردو مساریچ (فولاد خوزستان) جواهیر سوکای (سپاهان اصفهان) دیوید ویکروم، لئوناردو پادوانی (نفت تهران) میلان یوانوویچ (پدیده مشهد) موسی کولیبالی (استقلال خوزستان)
***نکته ای شنیدنی درباره قرارداد 6 بازیکن پرسپولیس!!!
با نتایج ضعیف دایی در هفته های گذشته نگاه ها به مبلغ قرارداد این مربی و بازیکنانش بیشتر شده است.
مجموع قرارداد نوراللهی، طارمی، عباس زاده، خانزاده، حسینی و نیلسون کوریا با رقم ثبت شده قرارداد دایی برابری می کند. بازیکنان نام برده همگی بازیکنانی هستند که برای پرسپولیس به میدان رفته اند و از نظر دایی بازیکنان تاثیرگذاری هم هستند. همانطور که قبلا هم اشاره کرده بودیم قرارداد دایی 2 برابر رقم دریافتی زین الدین زیدان در رئال مادرید است.
به طور معمول در دنیای فوتبال دستمزد بازیکنان و ستاره ها از مربی تیم بیشتر است و باید سوال تکراری دایی را از خودش بپرسیم که "کجای دنیا" اینگونه است که تیم شما اینگونه است؟
***پیغام کاپیتان سپاهان برای شبکه "آی فیلم"
کاپیتان سپاهان یکی از بیننده های شبکه" آی فیلم "است.
محرم نویدکیا کاپیتان تیم فوتبال سپاهان که به نظر یکی از بیننده های شبکه"آی فیلم"است در پیامی که برای این شبکه ارسال کرده نوشته است:«من از شما یک گلایه دارم و یک تشکر.اول اینکه من کاپیتان سپاهان هستم و برنامه های شما را تماشا می کنم.نمی دانم چرا پیام بنده را نمی خوانید.من گلایه دارم که سریال هایی را هم که درخواست کرده ام را هم نشان نمی دهید.البته یک تشکر هم از شما می کنم به خاطر پخش سریال پژمان.من پرسپولیسی نیستم اما پژمان جمشیدی الگویم بوده است.»
او در بخش دیگری از این پیام هم که از این شبکه پخش شد نوشته است:«از شما می خواهم که سریال های دودکش و دزد و پلیس را هم پخش کنید.»
این اتفاق در حالی افتاده است که مجری شبکه"آی فیلم" ضمن عذرخواهی از نویدکیا از او درخواست کرد تا شرایط حضورش در این شبکه را فراهم کند.
***خالکوبی فوتبالیست های مشهور در آرایشگاه بازیکن سابق استقلال
متأسفانه خالکوبی انواع و اقسام تصاویر و نوشته‌هایی با زبان‌های مختلف رسمی و غیررسمی روی اندام‌های مختلف بدن، تبدیل به یک اپیدمی بزرگ شده که این روزها دامنه وسیعی در بین ورزشکاران حرفه‌ای پیدا کرده است.
از فوتبالیست‌هایی گرفته که مشتری پر و پا قرص آرایشگاه‌های شمال تهران هستند تا ورزشکارانی که برای پرداخت هزینه کمتر، سر از خانه‌های متروکه جنوب تهران درمی‌آورند!
اما پاتوق اصلی عده زیادی از فوتبالیست‌های لیگ‌برتری که به مشتری ثابت خالکوبی تبدیل شده‌اند، یکی از آرایشگاه‌های معروف و سرشناس و البته زیبا و مجلل شمال تهران است که اتفاقاً سرمایه‌گذار اصلی آن یکی از بازیکنان پرحاشیه سال‌های نه چندان دور استقلال است!

 

آرایشگاهی که هر هفته پذیرای بسیاری از ورزشکاران رشته‌های مختلف از جمله فوتبال، بسکتبال و والیبال و البته برخی بازیگران سینما و تلویزیون است و با دریافت هزینه‌های هنگفت نقوش مختلفی را روی بدن ستاره‌های ورزش و هنر پیاده می‌کند.
در این آرایشگاه که البته بیشتر تبدیل به پاتوق فوتبالیست‌ها و برخی بازیگران سینما تبدیل شده، انواع و اقسام خالکوبی‌ها به صورت کاملاً مدرن و البته با صرف هزینه‌های هنگفت صورت می‌گیرد.
بسیاری از فوتبالیست‌های معروف و سرشناس به این آرایشگاه رفت‌وآمد دارند و نکته جالب اینکه حتی بازیکنان شاغل در تیم‌های شهرستانی نیز برای خالکوبی و گرفتن مدل موی جدید به این آرایشگاه مراجعه می‌کنند!
قیمت خالکوبی بستگی به طرح، اندازه و البته موادی که به کار می‌رود، دارد و گاه تا بیش از 10 میلیون تومان هم افزایش پیدا می‌کند! البته برای تجدید خالکوبی که هر چند وقت یکبار (معمولاً هر دو، سه ماه یک بار) انجام می‌شود نیز هزینه جداگانه باید پرداخت شود.
نکته جالب توجه اینکه تمامی ورزشکاران مشتری این آرایشگاه با اطلاع از ممنوعیت خالکوبی اقدام به انجام این کار می‌کنند و معمولاً زمان انجام مسابقه با چسب مخصوص رفع مصدومیت آن را می‌پوشانند. البته با این توضیح که بیشتر خالکوبی‌ها روی نقاطی از بدن آنها انجام می‌شود که هنگام پوشیدن لباس قابل رؤیت نیست!
ظاهراً در بین فوتبالیست‌ها و بقیه رشته‌ها که البته تعداد آن کمتر است، تبدیل به چشم و هم‌چشمی شده، بیشتر آنها به‌خاطر حضور در مهمانی‌ها و مراسم‌ها اقدام به خالکوبی می‌کنند.
خالکوبی‌هایی که معمولاً هزینه‌های هنگفتی را برای آنها در پی دارد و معمولاً زود به زود پاک می‌شود و جای خودش را به طرح و نقشی جدیدتر می‌دهد!
جالب‌تر اینکه بسیاری از فوتبالیست‌ها این خالکوبی‌ها را مخفی نمی‌کنند و حتی برخی از آنها عکسی از خالکوبی جدیدشان در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و حتی نظر کاربران را در مورد خالکوبی جدیدشان می‌پرسند و آن را به اشتراک می‌گذارند.
***همه فوتبالیست‌های ایران قلیانی هستند!!
خنیفر ادعایی جالب درباره تمام فوتبالیست های ایرانی مطرح کرد.
عبدالهادی خنیفر که در دیدار تیمش مقابل فولاد خوزستان از زمین مسابقه خارج شد با بیان اینکه برای تماشاگران فولاد متأسفم به یکی از روزنامه های ورزشی کشور گفت: آنها هر نوع توهینی که می‌خواهند به بازیکنان می‌کنند. همه بازیکنان ایران قلیانی هستند و درست نیست به من و بازیکنان استقلال خوزستان این نسبت را بدهند!
***دردسر خالکوبی بازیکن استقلال برای‌ یک عکاس!
عکاسی که در پایان دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا با دروازه بان استقلال درگیر شده بود، در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.
اکبر داداش زاده درباره اتفاقی که برای وی بعد از بازی استقلال با سایپا افتاد، اظهار کرد: پس از اتمام بازی در میکسدزون ایستاده بودیم که محسن فروزان از کنارمان رد شد. من هم از وی چند فریم عکس گرفتم ولی فروزان تصور کرد که از دستش عکس گرفته‌ام.

 

عکاس ایپنا ادامه داد: بعد از این اتفاق فروزان به سمتم برگشت و معترض شد که چرا از دستش عکس گرفته‌ام. چند بار به او گفتم که چنین کاری نکرده‌ام ولی او باور نکرد و به سمتم آمد. در این هنگام قصد داشتم از محل دور شوم که فروزان دستم را کشید و جای چنگ انگشتانش روی دستم افتاد.
داداش زاده تاکید کرد: چند بازیکن دیگر استقلال هم که متوجه نشدم چه کسانی بودند به کمک فروزان آمده و دوربینم را از من گرفتند تا عکس‌ها را چک کنند. آنها وقتی عکس‌ها را دیدند و فهمیدند از دست فروزان عکس نگرفته‌ام دوربین را پس دادند.
وی در پایان تاکید کرد: متاسفانه این اتفاق در روز جهانی عکاس برای من افتاد که به نوعی بی احترامی به تمامی عکاس‌ها محسوب می‌شود. هنوز تصمیمی برای شکایت از فروزان ندارم و باید ببینم سردبیر خبرگزاری چه موضعی در این خصوص خواهد داشت.
دلیل ناراحتی دروازه بان استقلال برای گرفتن چند عکس، خالکوبی است که روی دست او قرار گرفته و به خاطر اینکه کار وی به کمیته اخلاق کشیده نشود دستش را می پوشاند!
***رقم قرارداد جنجالی ترین خرید فصل فاش شد
بارسلونا رقم خرید بازیکن اروگوئه‌ای لیورپول را فاش کرد.
جوردی مستره، نایب رئیس ورزشی باشگاه بارسلونا در مراسم معارفه لوئیس سوارز تأکید کرد که رقمی که منابع خبری در بارسلونا برای قیمت این بازیکن اعلام کرده‌اند، درست بوده و اظهار داشت: مبلغ تعیین شده برای فروش وی 75 میلیون پوند اعلام شده بود و ما بر روی 65 میلیون پوند که معادل 80 میلیون یورو است، به توافق رسیدیم. مبلغ فروش وی در این باشگاه 200 میلیون تعیین شده است.
منابع خبری لیورپول در زمان عقد قرارداد گزارش داده بودند که مبلغ کامل 75 میلیون پوند برای سوارز پرداخت شده است. مستره اعلام کرد که به دو دلیل این قیمت کاهش یافت: مهارت مذاکره کنندگان و اشتیاق سوارز برای پیوستن به بارسلونا.
آندونی زوبیزارتا، مدیر فوتبالی باشگاه بارسلونا درباره خرید جدید این تیم گفت: دو سال به دنبال سوارز بودیم. او دوست داشت برای بارسلونا بازی کند و این اشتیاق او مهم بود.
***اقدام بی شرمانه کارگر سردخانه با مردگان
کارگر سردخانه «همیلتون کانتی» اوهایو، به اتهام آزار بیش از 100 جسد دستگیر و زندانی شد.
«کنت داگلاس» که سال‌ها دراین سردخانه مردگان کار می‌کرد با وجودی که تنها به سه مورد از این آزار و اذیت‌ها اعتراف کرده اما پلیس اوهایو معتقد است تعداد این‌گونه مردگان بیش‌از 100 جسد بوده است.
طبق اعترافات «داگلاس» او در روزهایی که همکارانش شیفت نداشتند، کاملاً مست سر کار حاضر می‌شده و اجساد را برای رفتار حیوانی به اتاق پشت سردخانه می‌کشاند.
در حال حاضر تحقیقات در این مورد ادامه دارد اما با توجه به ابهام‌های فراوان، پلیس اوهایو جزئیات بیشتری از این موضوع را فاش نکرده است.
***گفتن این اسامی خدا، قبل دعا معجزه می کند
این هشت اسم خدا را قبل از دعاهایتان بگویید تا اجابت شوید.
رسول خدا فرمود برای خدا هشت اسم است که در ساق عرش و قلب خورشید و در بهشت و درخت طوبی نوشته شده هرکس قبل از دعا بگوید مستجاب می شود و آن هشت اسم این است:
یا دائِمُ,یا حَیُّ, یا وتْرُ, یا فردُ, یا اَحدُ, یا قَویُّ, یاقَدیمُ, یا قاد
همچنین:
اسم مبارک <الله> 980 بار درقرآن کریم امده است که همه صفات جلال و جمال و کمال در این اسم جمع شده است و اختصاص به ذات مقدسه الهی دارد.
پس هر گاه <الله> گفته شود گویا همه اسما حسنی گفته شده است.
حضرت علی(ع) میفرماید: هرکس 100 ایه از ایات قران را از هر جا که باشد قرائت کند وبعد از ان هفت بار یا الله بگوید ،اگر بر سنگی دعا کند هر اینه خداوند تبارک وتعالی ان را بشکافد.
***قاتل خاموش زنان
نتایج این تحقیق در نشریه بین المللی سرطان منتشر شد.
تحقیقات دانشمندان دانشگاه آکسفورد نشان می دهد کشیدن سیگار به ویژه در سنین کم و به تعداد زیاد احتمال ابتلا به سرطان گردن رحم را در زنان افزایش می دهد.
این دانشمندان با بررسی 23 تحقیق انجام شده در زمینه تاثیر سیگار در ابتلا به سرطان گردن رحم دریافتند که احتمال ابتلا به سرطان گردن رحم در زنان سیگاری بیشتر است.
نتایج این تحقیق که در نشریه بین المللی سرطان منتشر شده، نشان داد، احتمال ابتلا به سرطان گردن رحم در زنانی که در حال حاضر سیگاری هستند نسبت به زنانی که اصلا سیگار نکشیده‌اند، 60 درصد بیشتر است.

***شخصیت‌هایی جدیدی که شبکه‌های اجتماعی می‌سازند
مدتی است شبکه های اجتماعی مخصوصا بعضی از نرم افزارهای ارتباطی مثل وایبر و واتس آپ و... به قدری وسیع شده است که یا آدم ها در حال کار با این نرم افزارها هستند و یا اینکه دارند درموردش صحبت می کنند.
جدای از فضای خصوصی که برای هریک از کاربران وجود دارد مدتی است در شبکه های اجتماعی مخصوصا در چند نرم افزار خاص مثل وایبر و واتس آپ گروه هایی که با تعدادی از دوستان، اقوام، همکاران و... شکل می گیرد زیاد شده است که هم کاربردهای درستی دارد و هم کاربردهای غلط.
در اینجا با استفاده های درست و غلط از این نرم افزارها کار نداریم. روابط جدیدی را مرور میکنیم که حتما شما هم تجربه کرده اید. روابطی که از کاربران شبکه های اجتماعی شخصیت های جدیدی می سازد. شخصیت هایی که گاهی اوقات کاملا متفاوت از شخصیت واقعی فرد است.این روزها خیلی ها مخصوصا نوجوان ها و جوان ها ترجیح می دهند ارتباطات خود را در فضای مجازی و در این گروه ها خلاصه کنند.
کسانی که در یک نرم افزار ارتباطی هم گروه شده اند و هر لحظه با پیام های مختلف با یکدیگر در ارتباط هستند، اما همین آدم ها را وقتی در یک مهمانی فامیلی یا یک جمع دوستانه کنار هم جمع کنیم شاید حرف زیادی برای گفتن نداشته باشند و دوست دارند هرچه زودتر مهمانی تمام شود تا به کارهای شخصی شان برسند.
ممکن است شما آدم خجالتی ای باشید که در یک گفتگوی مجازی چیز دیگری از خود نشان می دهید. هستند کسانی که برخلاف اینکه در مهمانی ها و جمع های فامیلی بیشتر سکوت می کنند و حرفی برای گفتن ندارند، اما مثلا در گروه فامیلی وایبر به حدی فعال اند که احساس میکنید با فرد دیگری روبه رو هستید.
عده ای درست زمانی که به طور مثال در یک مهمانی فامیلی هستند با دوستانشان در گروهای ارتباطی که در تلفن همراهشان دارند در ارتباطند و کاری به افرادی که در همان لحظه کنارشان هستند ندارند و وقتی هم که در جمع دوستانشان هستند با همان جمع فامیلی از طریق گروه فامیلی همراهی می کنند و این یعنی شخصیت هایی که ارتباط مجازی را بیشتر به ارتباط رو در رو ترجیح می دهند.و یا بعضی از ما در این گروه های ارتباطی جوک هایی را تعریف میکنیم که در خارج از فضای مجازی هیچ وقت به زبان نمی آوریم و یا شاید از گفتن رو در رو ی آن ها کمی هم خجالت می‌کشیم اما در فضای مجازی بعد از اینکه جوک اول را با کمی دو دلی و خجالت گذاشتیم دیگر خیلی راحت بیان میکنیم.

در وایبر و واتس آپ و ... فردی فعال هستیم که هر لحظه پیامی را به اشتراک می‌گذاریم و دوستانمان را از کوچکترین اتفاقاتی که برایمان می افتد مطلع می کنیم، اما در یک جمع دوستانه و مهمانی ترجیح میدهیم حرفی نزنیم و با تلفن همراهمان مشغول باشیم.بعضی ها برای هر پیامی جوابی دارند و سریع عکس العمل نشان میدهند اما در عالم واقع برای شنیدن هر کلمه حرف از زبانشان باید کلی التماسشان کنیم.
از موضوعی ناراحتید و برای دوستانتان به اشتراک می‌گذارید و سریع همه برای همدردی و دلداری، پیام های محبت آمیز برایتان ارسال می کنند اما در واقعیت برخوردها فرق می کند.
قبلا ساعت هایی از شبانه روز را به عنوان حریم خصوصی دوستان و نزدیکانتان می‌دانستید و در این ساعت ها اگر هم کار فوری داشتید با در نظر گرفتن کلی ملاحظات با او تماس می گرفتید و یا صبر می کردید تا صبح. اما حالا هر ساعتی از شبانه روز که بخواهید پیامی را برای دوستتان ارسال میکنید، به بهانه اینکه با دوستتان این حرفها را ندارید و با او راحت هستید اما کم کم برایتان فرقی نمی کند طرف مقابل چه کسی باشد دوست، فامیل، همکار و... و هر زمان که پیام جدیدی به دستتان برسد مخصوصا وقتی که جالب هم باشد احساس می کنید در لحظه باید برای دیگران هم ارسال کنید.
خیلی وقت ها هم بدون نظر گرفتن موقعیت طرف مقابل توقع داریم هر وقت که برای دیگران پیامی گذاشتیم بلافاصله پاسخگو باشد و یادمان می رود که او هم شاید کارهایی داشته باشد و اینقدر پیگیر می‌شویم که طرف مقابل ترجیح می دهد همه کارهایش را کنار بگذارد و اول پاسخگوی ما باشد، حالا بگذریم از اینکه کارمان خیلی هم فوری و حیاتی نیست یا عکسی است از غذایی که تازه درست کردیم و یا اتفاق جالبی که چند دقیقه قبل برایمان افتاده و یا...
از حرف دوستت ناراحت می‌شوی و سریع پاسخ میدهی تا در لحظه او را متوجه این موضوع کرده باشی که از حرفش ناراحتی اما در عالم واقع شاید موقع ناراحتی خیلی از حرف ها را سنجیده تر به زبان بیاوری تا باعث دلخوری نشود. اما اینجا خیالت راحت است که او را نمی بینی و راحت تر حرفت را می‌زنی.
***حمایت رسانه‌ای فرقه بهائیت از جنایتکاران صهیونیست
حمایت رسانه‌ای فرقه ضاله بهائیت از جنایتکاران صهیونیست همچنان ادامه دارد.
سکنه نوار غزه در تیررس هواپیماهای جنگی و توپخانه صهیونیست‌های اشغالگر است. درحالی‌که متحدان این رژیم جنایتکار دست از تجهیز این رژیم برنداشته، بهاییان که از اصلی‌ترین حامیان صهیونیست‌ها هستند تلاش در به دست آوردن آبروی رفته در قبال جنایات جنگی صورت گرفته را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
در جدیدترین اقدامات خود در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و مظلوم‌نمایی برای متجاوزین صهیونیست داشته‌اند. در همین خصوص مطلبی را در فضای مجازی مبنی بر اقدامات بشردوستانه در مورد این تجاوزگران کودک کش به این صورت انتشار و تبلیغ می‌نمایند: «اکثریت جمعیت اسرائیل در تیررس موشک‌های شلیکی سازمان تروریستی حماس و متحدان آن از نوار غزه به‌سوی اسرائیل است.»
نظامیان رژیم صهیونیستی دستور دارند تا در ایست‌های بازرسی متعدد کرانه باختری از عبور آمبولانس‌های زنان در شرایط وضع حمل جلوگیری کنند و با مانع‌تراشی موجب سقط‌جنین شوند که این مسئله در گزارش گزارشگران بین‌المللی نیز بارها مورداشاره قرارگرفته است.این بار رسانه‌های بهایی در تلاشی مضحک از پروژه بشردوستانه اسرائیلی نام‌برده‌اند که ادعا دارد کودکان فلسطینی دچار بیماری قلبی را مداوا می‌کند.
اکنون از بهاییان حامی صهیونیست‌ها و حافظین منافع آن‌ها در ایران و دنیا سؤال می‌کنیم: رژیمی که بر سر کودکان بمب‌های فسفری می‌ریزد آیا هیچ انسان عاقلی تبلیغات سخیف بهاییت در خصوص صهیونیست‌ها را قبول می‌کند درحالی‌که این رژیم با تک‌تیراندازها یا به‌وسیله تخریب خانه‌ها با توپخانه هزاران کودک و زن بی‌پناه را به شکلی دائمی هدف قرار می‌دهد.
***استفاده از اماکن مذهبی برای تبلیغ لباس‌های زننده پسرانه
پنچشنبه هفته پیش جهت زیارت حضرت شاه عبدالعظیم حسنی(ع) راهی شهر ری شدیم. بعد از زیارت به سمت بازاری که در جوار بارگاه ایشان بنا نهاده اند رفتیم که تعجب ما را برانگیخت.

چند روز پیش جهت زیارت حضرت شاه عبدالعظیم حسنی(ع) راهی شهر ری شدیم. بعد از زیارت به سمت بازاری که در جوار بارگاه ایشان بنا شده رفتیم که تعجب ما را برانگیخت. انتظار می رفت در چنین بازاری که منتسب به این مکان مذهبی است حداقل پوشاک و البسه مذهبی و متناسب با فرهنگ اسلامی- ایرانی به فروش رود.
متاسفانه هر فروشنده جلوی مغازه خود با قرار دادن انواع مد لباس که بسیار زننده و سبک بودند به تبلیغ اجناس خود پرداخته بود. لباس هایی که شبیه لباس های دختران بود ولی برای پسران دوخته شده بود. گاهاً در جامعه شاهد چنین پوشش هایی هستیم و گناه از جامعه نیست چرا که جز، چنین مدهای زننده در بازار، مد سنگین و متناسب با فرهنگ ما مشاهده نمی شود و خریدار مجبور است و یا به وی القا شده است که باید چنین لباسی را خریداری و مورد استفاده قرار دهد.
از طرفی تی شرت هایی که به بهانه فصل گرما نازک و بدن نما تهیه شده اند. از سویی چنین به نظر می رسد که این لباس ها یا در منزل مورد استفاده قرار می گیرد یا در باشگاههای ورزشی حال آنکه عمده محل استفاده آنها در بیرون از منزل و در جامعه می باشد که خطرات بسیاری در تغییر ماهیت و هویت جامعه به بار می آورند.
***کلنگ وزیر صنعت در هوا ماند
قرار بود کلنگ ساخت بزرگترین شهرک صنعتی کشور که در شهرستان شهریار قرار دارد در پایان همایش دو روزه اقتصادی و فرصتهای سرمایه‌گذاری در شهریار بر زمین زده شود که البته با عدم حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و محقق نشدن برخی استعلامات وزارت صنایع و معادن این مسئله به تعویق افتاد.
حسین گروسی نماینده مردم شهریار درمجلس شورای اسلامی در پایان دومین روز این همایش درباره علت عدم حضور وزیر صنعت در مراسم کلنگ زنی اظهار داشت: احداث شهرک صنعتی سه هزار هکتاری به عنوان بزرگترین شهرک استان تهران مورد مطالعه قرار گرفت و با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار بود این شهرک در خلال همایش دو روزه اقتصادی و فرصت‌های سرمایه گذاری بر زمین بخورد امابه دلیل اینکه برخی استعلامات وزارت صنایع و معادن آماده نبود این مسئله به تعویق افتاد.
گروسی گفت: در ابتدا قرار بود این شهرک در زمینی به مساحت 800 هکتار احداث شود که در این زمینه تمام استعلامات شهرستانی نیز اخذ شده بود اما بنا به پیشنهاد وزیر مربوطه مساحت این شهرک به سه هزار هکتار ارتقا پیدا کرد که متأسفانه سند انتقال مهیا نبوده و منابع مالی نیز تامین نشده است، ما اعتقاد داریم زمانیکه کلنگ پروژه‌ای بر زمین می‌خورد باید از فردای آن روز عملیات اجرایی آغاز شود تا به سرنوشت بیمارستان امام خمینی (ره) دچار نشود، این دیدگاه در تمام پروژه ها وجود دارد
***چرا موضع منافقین درباره داعش تغییر کرد!
از ابتدای گسترش تحرکات و جنایات داعش در عراق گروهک تروریستی منافقین به امید ایجاد تغییر در وضعیت اعضای این سازمان در لیبرتی حرکت داعش را مردمی قلمداد کرد.
فرافکنی سازمان نفاق تا جایی پیش رفت که با راه انداختن جریانی پوششی از پارلمانتر های حامی منافقین که در دور جدید پارلمان اروپا نتوانستند رای بیاورند؛با نام انجمن اروپایی ایران آزاد به بهانه حمایت از حرکت داعش، سیاست های سازمان را دنبال کنند.
ایجاد مقاومت مردمی در عراق بر علیه داعش،تغییرات جدید در ساختار سیاسی عراق و محکوم کردن داعش از سوی سازمان ملل و نهادهای بین المللی،بحرانی جدی را برای سازمان به وجود آورده است.
سازمان همواره سعی می کند نظر سرویس های جاسوسی غربی و دستگاه های امنیتی کشورهای مرتجع عرب را در معادلات منطقه ای جلب نماید و شرایط جدید منطقه و ورود گزینشی آمریکا به درگیریهای عراقادبیات سازمان را در موضع گیری به نفع داعش تغییر داده است.
در روزهای اخیر شاهد هستیم که مریم رجوی طی اقدامی قابل تامل و عجولانه در مصاحبه با شبکه العربیه(وابسته به سرویس جاسوسی عربستان) داعش را محکوم می کند.

رجوی می گوید:"داعش یک گروه افراطی است، گروهی که ترور می کند، مراقد ائمه و انبیا را منفجر می کند، مسیحیان را کوچ می دهد. به همین دلیل ما داعش را محکوم می کنیم."
در عین حال همکاری داعش و منافقین همواره در گسترده اخبار مربوط به عراق دیده شده است.
حجه الاسلام احمدی عضو کمیسیون امنیت ملی در روزهای اخیر اذعان کرد:"منافقین در صحنه عراق و سوریه و در واقع با ظهور داعش و گروهک های تروریستی به تبادل اخبار و اطلاعات می پردازند.
در عراق اخباری که به دست آمده و غیر قابل انکار است، همراهی سازمان با داعشی‌ها است که بیشتر در قالب همکاری های اطلاعاتی و مسیری است که برای ضربه زدن با مردم عراق انتخاب کرده اند تا به نوعی هم خودشان از تعرض مردم منزجر عراق در امان بمانند و هم اینکه بتوانند ماموریتی که صهیونیست ها برای آنها تعریف کرده اند را بخوبی انجام بدهند."
گفتنی است ارتباط سازمان نفاق با گروهک داعش همچنان ادامه دارد و منافقین تلاش می کنند با استفاده از تجربه سی ساله حضور عراق در مدیریت جنایات داعش و جلوگیری از اشتباهات استراتژیک آنها نقش آفرینی نمایند.

***روحانی پروژه عبور از اصلاحات را کلید زده است
هواداران دولت و مخالفان استیضاح رضا فرجی دانا روز گذشته با ناباوری اخبار مربوط به احتمال عدم حضور روحانی در جلسه استیضاح روز چهارشنبه را مرور کردند. رئیس جمهوری که عزل وزیرش را به گردن مجلس انداخته گویا خیال ندارد برای دفاع از او به مجلس برود و همین موضوع باعث عصبانیت اصلاح طلبان حامی روحانی شده است.
زمانی سعید حجاریان انتخابات را به پاتیل سمنویی تشبیه کرده بود که با هر جوش و قُل زدنش می توان از تغییرات زیرین ظرف آگاه شد. حالا انگار استیضاح رضا فرجی دانا نیز حکم همان پاتیل سمنو را پیدا کرده همانگونه که تحلیلگران سیاسی پیش بینی می کردند موضوع استیضاح وزیر علوم فراتر از یک استیضاح به نوعی وزن کشی در میان جناح های سیاسی ایران تبدیل شده است.
مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری از احتمال عدم حضور رئیس جمهور در جلسه استیضاح روحانی خبر داد و سطل آب سرد را بر آتش تند اصلاح طلبان هوادار روحانی ریخت. عدم حضور روحانی در جلسه استیضاح رضا فرجی دانا کفه مخالفان وزیر را سنگین تر می کند و وزیر به تنهایی هر چه کند نخواهد توانست منتقدان را مجاب به ماندنش کند که اگر می توانست پس از یکماه فرصتی که به لطف علی لاریجانی خرید کار به استیضاح نمی کشید.
در میان وزرای دولت یازدهم رضا فرجی دانا بیش از همه به اصلاح طلبان نزدیک است، خاتمی در سخنرانی اش به نفع او شهادت داد و هنوز به خاطر داریم که زمانی رئیس دولت اصلاحات هم برای رای اعتماد فرجی دانا در مجلس ششم سخنرانی کرده بود.
حسن روحانی اینک برای نیامدن به جلسه استیضاح برنامه سفر به اردبیل را بهانه کرده است، سیاستی تاریخی که همواره جواب داده. در گذشته نیز هنگامی که امیری نمی خواست مسئولیت و تبعات کاری را بر عهده بگیرد یا به شکار می رفت یا عزم سفر می کرد و در هر حال آنچه در غیاب امیر رخ داده بود را نمی توانستند به پای او بنویسند. چه بسا امیر پس از بازگشت مواخذه می کرد و به ظاهر اظهار ناراحتی ها می نمود اما به هر حال همه می دانستند مصلحت را در چه دانسته است.
همین چند روز پیش بود که پس از عتاب تند رئیس جمهور به منتقدان روزنامه های اصلاح طلب علیهش موضع گرفتند و روحانی نیز با لحنی کنایه آلود پاسخ داد: "در یکی دو روز گذشته عده‌ای هیاهو و سر و صدا به راه انداختند به دوستان و اعضای دولت می‌گویم بعضی اوقات باید شرایطی پیش بیاید تا همه هر چه در دل دارند بیرون بریزند و در چنین شرایطی می‌توان رسانه‌ها، یاران ضعیف و قوی، موافقین و مخالفین واقعی را بهتر شناخت."
حالا به نظر می رسد حسن روحانی پروژه عبور از این یاران ضعیف را کلید زده است. با برکناری فرجی دانا از وزارت علوم اصلاح طلب‌ترین عضو کابینه بدون آنکه رئیس جمهور دست خود را آلوده کرده باشد کنار گذاشته خواهد شد و در عین حال پس از آن نیز روحانی تلاش خواهد کرد از تبعات سیاسی این استیضاح به نفع کل دولت بهره برداری کند. به هر حال مجلس پس از برکناری یک وزیر به این زودی ها علیه وزیر بعدی دست به کار نخواهد شد و همین موضوع امکان مانور دولت را بیشتر خواهد کرد.

منفعت دوجانبه این استیضاح نیز در نهایت به شخص رئیس جمهور خواهد رسید که هم خود را از شر متحدان پر توقع دیروزش خلاص می کند و هم آنکه دست دولت را برای چانه زنی های آینده با مجلس بازتر خواهد کرد.
***لغو مجوز احمدی نژاد برای تغییر کاربری اراضی با ابلاغ دولت یازدهم
بر اساس مصوبه هیئت وزیران یازدهم که طی روزهای اخیر با امضای معاون اول رییس جمهور به 5 نهاد دولتی ابلاغ شده، مصوبه دولت سابق درباره تغییر کاربری به استناد اختیارات اصل 138 قانون اساسی لغو شده است.
در حالی که بر اساس مصوبه وزیران عضو کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت دهم در اواخر سال 1388 مقرر شده بود 3 بند به تصویب نامه سال 1387 دولت درباره تغییر کاربری اراضی اضافه شود، این مصوبه لغو شد.
طبق مصوبه دولت دهم که در اردیبهشت سال 1389 به امضای محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق کشورمان رسید، مقرر رشده بود مرکاز تحقیقاتی و پژوهشی، صنوف مزاحم داخل شهری که به حریم شهر منتقل می شوند و محل های عرضه محصولات تولیدات روستایی و کشاورزی با تشخیص سازمان جهادکشاورزی استان شامل تسهیلات تغییر کاربری شوند و دستگاههای دولتی همکاری لازم را در اسرع وقت با این درخواست کنندگان داشته باشند.
اما بر اساس مصوبه هیئت وزیران یازدهم که طی روزهای اخیر با امضای معاون اول رییس جمهور به 5 نهاد دولتی ابلاغ شده، این مصوبه به استناد اختیارات اصل 138 قانون اساسی لغو شده است.
بر این اساس، تنها جدول مصوب سال 1387 دولت نهم درباره تسهیلات اختصاصی برای تغییر کاربری جهت برخی خدمات خاص همچنان معتبر و قابل استناد خواهد بود که شامل مواردی چون طرح های گردشگری، مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی، مساجد، پارکینگ های عمومی، باغ وحش، نمایشگاههای بین المللی، جایگهاهای عرضه سوخت، محل دفن فاضلاب، کشتارگاهها و گورستانها خواهد بود.
***زوج دانمارکی هزینه مراسم عروسی‌شان را به مردم غزه هدیه کردند
یک عروس و داماد دانمارکی با حضور در تظاهرات ضدصهیونیستی در شهر آرهوس، هزینه مراسم عروسی خود را به مردم مظلوم غزه هدیه کردند.
سایت جبهه جهانی مستضعفین در مطلبی نوشت: علی و جولیا کاید، زوج جوان دانمارکی روز گذشته با شرکت در تظاهرات شهر آرهوس با شهدای غزه اعلام همبستگی کردند.
سایت تلویزیون نابلس در این باره نوشت، آنان اعلام کردند به احترام خون شهدای غزه، مراسمی برای ازدواجشان برگزار نخواهند کرد و هزینه آن را به مردم مظلوم غزه هدیه می‌دهند.
شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، با سر دادن شعارهایی علیه اسرائیل، خواستار پایان جنایات این رژیم علیه مردم مظلوم فلسطین شدند.
***تبدیل شرکت‌های بیمه به شعب بانک‌ها
اکثر بیمه‌های وابسته به بانک‌ها به نوعی تبدیل به شعب بانک‌ها شده‌اند.
در حال حاضر با محدودیتی که بانک مرکزی به ویژه برای تعیین نرخ سود و انعطاف پذیری اعطای تسهیلات برای بانکها ایجاد کرده است و با توجه به جو نارضایتی عمومی که از عملکرد سوداگرانه بانکها در حال شکل گیری است، اکثر بیمه های وابسته به بانکها به نوعی تبدیل به شعب بانکها شده و در قالب "بیمه هایی همچون بیمه عمر، بیمه بازنشستگی و بیمه آتیه و ... و با بهانه هایی نظیر پوشش کمک هزینه های پزشکی و پرداخت خسارت و ... اقدام به جلب سرمایه به صورت "خرد و تدریجی" و یا "یکجا و کلان" کرده و به آن سود تضمینی روزشمار تا 20% اعطا کرده و بدون ضامن و سند، تسهیلات و وام پرداخت می کنند!
***ماجرای حذف توکلی از شورای پول و اعتبار در مجلس اصولگرا

احمد توکلی هفته گذشته از شورای پول و اعتبار با رأی مجلس کنار گذاشته شد اما یک سوال ساده، حذف احمد توکلی در مجلس اصولگرا چه پیامی داشت؟ چه توجیهی دارد؟ و اثرش بر شاخص‌های مبارزه با فساد چیست؟
محسن مهدیان نوشت: فساد اداری و اقتصادی در هر جامعه ای وجود دارد. یک جا بیشتر و جای دیگر کمتر. یک جا برخوردها جدی تر است و جای دیگر کم اثرتر. یک جا حساسیت ها به فساد بیشتر است و جای دیگر بی تفاوت تر. روند یک کشور در مبارزه با فساد صعودی است و جای دیگر منقطع و نزولی. اما آنقدر که اراده مبارزه با فساد اهمیت دارد، حجم و شکل گیری فساد مهم نیست.
احمد توکلی هفته گذشته از شورای پول و اعتبار با رای مجلس کنار گذاشته شد*. رای مجلس بود. سلمنا. باید برای منتخبین جدید آرزوی موفقیت کرد. اما یک سوال ساده؟ حذف احمد توکلی در مجلس اصولگرا چه پیامی داشت؟ چه توجیهی دارد؟ و اثرش بر شاخص های مبارزه با فساد چیست؟
احمد توکلی عضو فعال و موثر شورای پول و اعتبار بود. احمد توکلی جدای علم و تجریه این حوزه، نسبت به تصمیمات مرتبط با اقتصاد کلان بسیار متعصب بود و تاکید داشت که در جلسات باید حضوری موثر داشته باشد.
گزارش های مکتوب به مردم و مجلس، نتیجه چنین تعصبی و از مهمترین نکات برجسته حضور توکلی در شورای پول و اعتبار بود. توکلی در جریان حضور در همین شورا، چندین پرونده پرسر و صدای فسادآلود را علنی کرد و مانع تصویب تصمیمات فساد خیز و فساد ساز شد. یک نمونه آن جلوگیری از خاصه تراشی های تبعیض گونه برای خودروسازها بود و نمونه دیگر آن ایستادگی قاطع مقابل زیاده خواهی و قانون شکنی های بانک های خصوصی.
مجلس در همه دوره ها در شورای پول و اعتبار نماینده داشته است. اما یکی دو سال است که این شورا و مصوبات و جایگاهش، نقل رسانه ها و سرزبان ها افتاده است. باید حق داد که افکار عمومی سوال کند که اگر ملاک کارائی است چرا باید چنین فردی از شورای پول و اعتبار حذف شود.
قصد اتهام زدن نیست. اما چطور می توان باور کرد که مجلس اعتماد گذشته اش به فردی که از جهت کارنامه اعتباری و عملکرد و اثربخشی در شورای پول و اعتبار مورد تائید جامعه های کارشناسی و افکار عمومی است، پس بگیرد؟
چه اتفاقی افتاده است؟ چه کسانی بر این رای اثر گذار بودند؟ جریان لابی گر چه سهمی داشته است؟ آیا می توان باور کرد که تقابل سوال برانگیز دولت با افشاگری توکلی از رانت 650 یورویی در این ماجرا بی تاثیر بوده است؟ آیا لابی خودروسازها و بانک دارها را می توان نادیده گرفت؟ سخت است. باورش سخت است.
مگر ممکن است افکار عمومی تلاش این عضو شورای پول و اعتبار در خصوص رانت 650 یورویی را بی ارتباط به رای مجلس ببیند؟
شاید پاسخ به این پرسش را ماهها پیش خود توکلی در یکی از نامه هایش به مردم گفته باشد. وقتی که درباره قدرت "لابی گری" بخشی از نهادهای ثروت و قدرت نوشت: همه جا هستند، صدایشان در دولت، مجلس، کمیسیون ها، نزد رؤسا و وزارتخانه ها به خوبی شنیده می شود.
تفاوتش با دیگر اعضا این بود که فقط شعار مبارزه با تورم و حرفهای کلی و تئوریک نمی زد. آستین بالا زد و انگشت اشاره اش به درستی نهادهای مقصر را نشانه می گرفت. وقتی نوشت:" ... با این تصمیم، بانک مرکزی از منابع خودش به بانک ملی و انصار اعتبار می دهد تا خواست دولت عملی شود. وقتی بانک مرکزی به بانک‌ها قرض می دهد، باید برای حفظ تراز حساب خویش به خلق پول پرقدرت دست بزند."
نسبت به اصلاح تصمیمات خلق الساعه و غیرکارشناسی که تولید ملی و گروه های ضعیف اقتصادی را نشانه می گرفت ایستادگی می کرد. بعد از یکی از جلسات نوشت: این قبیل ظلم ها هزینه واقعی تولید را تا کجا بالا می برد؟ این کارها یا غیرقانونی است یا ظالمانه و ضدتولیدی یا هر دو.

با این حساب خیلی عجیب نیست نهادهای قدرت و ثروت هم نفس و هم قسم و هم سود شوند و تلاش کنند تا چنین عضوی از شورای پول و اعتبار حذف شود. این نیز مهم نیست. مهم شاخص مبارزه با فساد است. همان که ابتدای مقاله رفت. دقت نبض مبارزه با فساد را باید در ارج نهادن و قدر دانستن جریان ضدفساد دید. تاریخ، امروز را بدرستی و دقیق ارزیابی خواهد کرد.
***درآمد یک مهندس در شرکت گوگل چقدر است؟
دستمزد یک مهندس نرم افزار کارآموز در شرکت گوگل معادل یک پنجم حقوق رئیس جمهور آمریکا است.
شرکت گوگل یکی از موفق ترین شرکت های تکنولوژی جهان است و جای تعجبی نیست که دستمزدها در این شرکت نیز بالا باشد. وبسایت اقتصادی بیزنس اینسایدر فهرستی از میزان درآمد برخی از مشاغل در شرکت گوگل را منتشر کرده که بنابراین فهرست میزان دستمزد یک مهندس ارشد نرم افزار نزدیک به 153 هزار دلار در سال است. در واقع این سرمهندسان بیشترین دستمزد را در شرکت دریافت می کنند. درآمد یک مهندس تحقیق در این شرکت نیز 140 هزار دلار در سال است.
یک مهندس تحقیق نرم افزار که باید به پروژه های جدید بیاندیشد نیز در شرکت گوگل نزدیک به 127 هزار دلار درآمد دارد و درآمد مهندس فروش و مهندس نرم افزار در گوگل نیز حدود از 119 هزار دلار در سال است. نکته جالب توجه در میان دستمزد مهندسان در شرکت گوگل، دستمزد آن دسته از مهندسان نرم افزار است که ابتدا به صورت کارآموز در گوگل مشغول به کار می شوند، یک مهندس نرم افزار کارآموز در گوگل در یک سال مبلغی بین 70 تا 90 هزار دلار دریافت می کند و اگر جایگاه این فرد از کارآموز به کارمند رسمی ارتقا یابد، دستمزد آن نیز تقریبا دو برابر خواهد شد. گفتنی است که میانه درآمد در آمریکا معادل 51 هزار دلار در سال است. میانه درآمد، رقمی است که درآمد نیمی از افراد بیشتر و درآمد نیم دیگر افراد کمتر از آن است. حقوقی که رئیس جمهور آمریکا بابت شغلش دریافت می کند نیز حدود 400 هزار دلار در سال است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.