اسماعیل زاده: دوران مایکون در تیم ملی برزیل به پایان رسید. گیلمار رینالدی، هماهنگ کننده اصلی تیمهای ملی برزیل با اعلام اینکه سلسائو از این بازیکن خداحافظی می‌کند و از زحمات او در تیم ملی تشکر می‌کند،

اخراج «مایکون» از اردوی برزیل

 از کنار گذاشته شدن مدافع با تجربه این تیم از جمع ملی پوشان خبر داد. این تصمیم با دستور مستقیم کارلوس دونگا مربی تیم ملی برزیل که قرار است فردا دربازی دوستانه در نیوجرسی مقابل اکوادور به میدان برود اتخاذ شد و سلسائو دلیل آن را مشکلات داخلی در اردوی تیم اعلام کرده است.

 رینالدی در بیانیه خود هیچ چیز دیگری نگفته و تاکید کرد، نمی خواهد به جزئیات این ماجرا بپردازد و از روزنامه نگاران خواست که به بازیکنان دیگر برای کندوکاو در مورد این ماجرا رجوع نکنند. در رسانه‌های داخلی برزیل فرضیه هایی به عنوان دلایل احتمالی اخراج مایکون مطرح شده اند و منظور رینالدی از مشکلات داخلی هم احتمالاً مسایل انضباطی بوده است. لحن رینالدی تقریباً به نوعی وداع شباهت دارد. کنارگذاشتن ناگهانی مایکون که 72 بازی ملی در کارنامه اش دارد و یکی از بازماندگان جام جهانی قبلی در برزیل و یکی از ارکان اصلی این تیم از سال 2006 تا 2010 بوده، درحال حاضر به معمای بزرگ در برزیل تبدیل شده است.

 دونگا به جای او فابینیو مدافع کناری موناکو را که با تیم ملی زیر 21 سال برزیل در قطر به سر می‌برد، به تیم ملی فراخواند. رینالدی ساعاتی بعد از بیانیه نخست خود تاکید کرد که کنارگذاشتن مایکون به دلایل انضباطی مرتبط است. او درگفت وگو با مدیران فدراسیون فوتبال برزیل در هتل محل استقرار این تیم گفت که این موضوع هیچ ربطی به مشکلات پزشکی ندارد و کاملاً جنبه انضباطی داشته است. طبق اظهارنظر گروهی از خبرنگاران ای اس پی ان حاضر در هتل محل استقرار برزیل، چهره رینالدی حاکی از وخامت اوضاعی است که البته جزئیات دقیقی برای آن ارایه نشده است. خواهر مایکون دو روایت مختلف در مورد این اتفاق ارایه داده است. او ابتدا درگفت وگو با رادیو گواچا گفته بود که مایکون به دلیل مشکلات جسمی از تیم کنار گذاشته شده است؛ سپس در مصاحبه ای با رسانه ای دیگر مبهم تر حرف زد و گفت که مایکون در شرایط مناسب برای بازی در هر تیمی است، ولی احتمالاً در شرایط کنونی قادر نیست به طور صددرصد برای تیم ملی برزیل بازی کند.

 او در پاسخ به این سؤال که آیا دوری مایکون از تیم ملی به مسایل انضباطی مرتبط بوده یا خیر گفت که به دلیل احترام به فدراسیون فوتبال بهتر است از پاسخ به این سوال اجتناب کند. مایکون در پی این اتفاق به رم برگشت تا به تیم باشگاهی اش ملحق شود.قرار بود او همان طور که در بازی با کلمبیا هم رخ داده بود، مقابل اکوادور هم به عنوان بازیکن اصلی به میدان رود. در ارتباط با مسایل انضباطی مطرح شده از سوی رینالدی، می‌توان به اتفاقهای رخ داده در روز تعطیلی که دونگا به بازیکنان تیم داده بود، مراجعه کرد. دونگا تاکید کرده بود که در پایان روز تعطیل بازیکنان باید دوازده نیمه شب به هتل بازگردند. تنها بازیکنی که راس ساعت به هتل نیامده بود مایکون بوده که ظاهراً ساعت 7 صبح سرو کله اش پیدا شده است. دونگا هم بعد از اینکه نصف روز در مورد او فکر کرد، سرانجام تصمیم به اخراج او از اردوی تیم ملی گرفت. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.