۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 234316

محمود حکیمی تشویق معلم انشا در تهیه «روزنامه دیواری» مدرسه را بهترین خاطره دوران مدرسه خود عنوان کرد.

نقش «روزنامه دیواری» در نویسنده شدن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، این نویسنده پیشکسوت در بیان خاطره‌ای از دوران مدرسه گفت: همیشه آقای غروی معلم پنجم ابتدایی‌ام را که باعث نویسنده‌ شدن من شد، به خاطر خواهم داشت.

او در ادامه اظهار کرد: در کلاس پنجم ابتدایی معلم انشایی به نام آقای غروی داشتیم که انشا‌نویسی را به ما یاد می‌داد. چند باری که در کلاس او انشا خواندم، خوشش آمد و من را تشویق کرد و گفت: محمود جان مطمئن باش که اگر همین‌طور بخوانی و بنویسی در آینده نویسنده‌ بزرگی می‌شوی.

حکیمی افزود: همین معلم من را وادار کرد تا «روزنامه دیواری» مدرسه‌مان را با کمک دوستانم تهیه کنم. اگرچه اول زیر بار این کار نمی‌رفتم ولی در نهایت در اسفند‌ماه 1334 اولین تحریریه کوچک را با حضور دانش‌آموزان علاقه‌مند به کار «روزنامه دیواری» تشکیل دادم و اولین شماره آن در دهم اسفند‌ماه همان سال تهیه شد؛ روزنامه دیواری‌ای که اولین داستان من در دل آن جا داشت.

این نویسنده کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: انتشار روزنامه دیواری آن‌چنان مورد توجه من و دوستانم قرار گرفت که بعدها همین کار را در دبیرستان ادامه دادم و در سال 1339 وارد مجله «کیهان بچه‌ها» شدم و کار نویسندگی را تا به امروز دنبال کردم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.