عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی را منشأ تغییر هندسه قدرت در جهان خواند و گفت: با بیداری کشورهای اسلامی نظم و هندسه جدید قدرت در جهان تعریف خواهد شد که آمریکا، اسرائیل و کشورهای عربی با این نظم مخالفند.

هندسه قدرت جهانی با پیروزی انقلاب تغییر کرد/ بیداری اسلامی نظم جدیدی در جهان ایجاد می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، احمد بخشایش با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مورد نظم جدید جهانی اظهار داشت: موازنه قوا تا سال 1916 در جهان حاکم بود و کشورها تلاش داشتند تا ترکیب قدرت جهانی طی این سال ها بهم نخورد به همین دلیل زمانی که فرانسه می خواست جمهوری تشکیل دهد، کسی قبول نمی کرد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سال 1914 تا 1944 جامعه ملل با نظم قدرت متکثر تشکیل شد از سال 1944 تا سال 1990 نیز سازمان ملل با نظم دو قطبی ایجاد شد.

وی افزود: از سال 1990 تا 2003 نظم یک جانبه گرایانه دستوری را داشتیم که آمریکا دستور می داد و همه کشورها اجرا می‌کردند، اما از سال 2003 تا امروز، نظم یک جانبه گرایانه ارشادی ایجاد شده است در حال حاضر نیز آمریکا ضعیف شده و رقبای جمهوری خواه اوباما معتقدند که رئیس جمهور جرأت تصمیم‌گیری نداشته و فضای قدرت نظم گذشته را از دست داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: امروز در نظام بین الملل کشورهای تاثیرگذاری وجود دارند و مولفه های قدرت متکثر شده است حضور مردم تحت عنوان انقلاب های بیداری اسلامی یکی از جلوه های این قدرت متکثر است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه در دهه حاضر مردم آگاه تر شده و بیدار شده اند، تحلیل کرد: به همین دلیل رهبری انقلاب علاقه دارند نظام قدرت را در حال تغییر ببینند زیرا نظم جهانی متکثر شده و کشورهایی که از وضع موجود راضی نیستند معمولا از تغییر هندسه قدرت صحبت می کنند.

بخشایش با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به عنوان رهبر جبهه مقاومت علاقه ای ندارد که به نظم قدیمی جهان پایبند باشد، گفت: امروز نفوذ جمهوری اسلامی در خاورمیانه افزایش یافته و از یک سو ایران حزب الله و حماس را برای مقاومت حمایت می کند و از سوی دیگر کشورهای عربی اهل سنت گروه های تروریستی مثل داعش، القاعده و النصره را حمایت می کند.

وی ادامه داد: استراتژیست های جهان هم هر از چند گاهی مباحثی را مطرح می کنند و مولفه های جدیدی را برای قدرت اعلام می کنند تا کشورهای خود را بالا بکشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد: آمریکا و غرب و جبهه سازش کشورهای عربی تلاش دارند ایران را تحت فشار قرار دهند و این امر حاکی از آن است که آنها فهمیده اند ایران در حال نفوذ در جهان است و به شرط اینکه انسجام و کارایی خود را افزایش دهد در 30 سال آینده می تواند نفوذ بسیار گسترده ای در جهان داشته باشد.

نماینده مردم اردستان در مجلس تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری که می گویند ما باید استراتژی داشته باشیم و هندسه قدرت را تغییر دهیم بیشتر بر قدرت نرم تاکید دارد که شامل نفوذ کلام است.

وی با تاکید بر اینکه بیداری اسلامی هندسه قدرت در منطقه و جهان را تغییر داده است، بیان کرد: آمریکا و اسرائیل برای تغییر این هندسه قدرت تلاش دارد گروه های تروریستی مانند داعش را حمایت کند تا ایران تضعیف شود.

بخشایش ادامه داد: در جنگ غزه موشک های ایران توانست اسرائیل را وادار به صلح کند و این امر نمایانگر این واقعیت است که قدرت سخت ایران نیز با خودکفایی در تولید تسلیحات نظامی افزایش یافته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه هندسه قدرت در جهان با پیروزی انقلاب اسلامی تغییر کرد، گفت: دنیا قبل از پیروزی انقلاب با نظام دو قطبی اداره می شد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی مردم جهان نیز خواستار تغییر هندسه قدرت شدند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی افزود: جبهه سازش و غربی ها نمی خواهند هندسه قدرت تغییر کند، اما ایران در دوره تمدن‌سازی اسلامی است و در حال اثبات اندیشه هایش در جهان عرب و غرب است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.