قدس آنلاین - قزوینی غرابی: گروه الدعوة السلفیه مصر با صدور بیانیه ای شیعیان و سکولارها را کافر و جهاد علیه آنان را واجب شرعی دانست.

امت اسلام را از وجود شیعیان نجات خواهیم داد !

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم چاپ لندن، الدعوه السلفیه اخیرا با صدور بیانیه ای اعلام کرد رسیدن به قدرت در مصر برنامه سیاسی این جریان است تا مسلمانان را از رسیدن شیعیان و سکولارها به قدرت نجات دهد.

این جریان تندرو تکفیری با بیان اینکه برنامه سیاسی اش احیای شریعت اسلامی و نجات امت از رسیدن سکولارها و شیعیان به قدرت است اعلام کرد جهاد علیه این گروه ها و سرنگونی سیاسی آنها واجب شرعی است.

الدعوه السلفیه با ادعای این مطلب که به اجماع همه فقها سکولارها کافرند گفت: آنها معتقدند حکومت و دولت امری دنیوی است و دین نباید در آن دخالت داشته باشد.

در بیانیه این گروه تکفیری آمده است: شیعیان خبیث ترین گروه ها هستند که خطر آنها برای اسلام بیش از دیگران است، زیرا آنها خوارج دوران هستند. این بیانیه همچنین با تحریک دیگران علیه شیعیان خواستار مبارزه با تفکرات شیعی شده است.

الدعوه السلفیه که بسیاری از رهبران ارشد تکفیری مصر در آن حضور دارند در عهد حکومت مرسی از حامیان وی بود و نقش مؤثری در شیعه ستیزی در آن دوران ایفا کرد اما در بحبوحه سرنگونی وی، با تغییر ناگهانی مواضع ازژنرال سیسی پشتیبانی کردند. بسیاری از شهروندان مصری از این اقدام سلفی های مصر با عنوان نفاق یاد می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.