قدس آنلاین– ایلام: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: با اجرای طرح آبرسانی به اراضی استان، سطح اراضی آبی استان به بیش از 200 هزار هکتار افزایش می یابد.

افزایش اراضی آبی ایلام به بیش از 200 هزار هکتار

عبدالرضا بازدار با بیان اینکه 18 هزار میلیارد ریال برای تامین آب اراضی کشاورزی ایلام در طی یک برنامه چهار ساله هزینه می شود، اظهار داشت: این میزان اعتبار برای تامین آب و شبکه های آبیاری استان هزینه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این اعتبار در دو مرحله برای تامین آب 50 هزار هکتار از زمین های دشت عباس و ایجاد شبکه های آبیاری در 68 هزار هکتار از رودخانه های مرزی استان هزینه می شود، افزود: اولویت نخست استان در بخش کشاورزی، تکمیل شبکه های آبیاری در دشت های مختلف است تا سطح اراضی آبی استان افزایش یابد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام افزایش سطح کشت اراضی آبی ایلام را در توسعه و آبادانی منطقه ارزشمند و مهم ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت: شمار بهره برداران استان ایلام در بخش های مختلف کشاورزی در حال حاضر 58 هزار نفر در واحد های گوناگون تولیدی است که قطعاً با اجرای این طرح زمینه اشتغال افراد بیشتری در بخش کشاورزی مهیا می شود.
گفتنی است استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربع حدود 350 هزار هکتار زمین زراعی دارد که از این مقدار سطح زیر کشت سالانه افزون بر یک میلیون تن انواع محصولات زراعی برداشت می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.